MAANDAG 21 MEI 2012

"Minstens een derde van de Zuid-Afrikaanse mannen is verkrachter"
vrijdag 26 november 2010
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Samenleving

In Gauteng, de welvarendste en dus meest 'westerse' provincie van Zuid Afrika zegt 37,4 procent van de mannen wel eens een vrouw te hebben verkracht. En ruim ene kwart van de vrouwen geeft aan dat ze een of meerdere keren is  verkracht.
Dat lijken onwaarschijnlijke cijfers, maar volgens de Medical research Council zijn de cijfers maar al te waar. "Geweld tegen vrouwen, en geweld in het algemeen, zijn zo normaal dat velen denken dat het zo hoort."
Negen van de 10 mannen vinden dat vrouwen er zijn om hun man te gehoorzamen. En de meeste vrouwen (6 van de 10) zijn het daarmee eens. Heel veel mannen vinden ook dat vrouwen hun man geen seks mogen weigeren En 22.3 procent van de mannen vindt dat ze hun vrouwen mogen straffen als die iets doet wat hen niet bevalt.
in het onderzoek werden 100 mannen en vrouwen ondervraagd, van wie 90 procent zwart en 10 procent blank. De omvang van hey onderzoek en de geografische beperking maken dat generaliseren te makkelijk zou zijn. Maar het zijn wel opmerkelijke gegevens.

 

Bronnen: Guardian, Mail and Guardian (Zuid Afrika)

  < 
 > 

Meer berichten:

Reacties (20)
Het komt allemaal door de Islam, en hun achterlijke houding jegens vrouwen.

Oh wacht, sorry, [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_South_Africa] de uitwassen van de Islam[/url] natuurlijk.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Sytz

En de eerste man die op het idee kwam dat je vrouwen kan besnijden, wat voor een hufter zou dat geweest zijn.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Cornelis Berend

Ik begrijp niet waarom dit bericht verschijnt.

Wat voor nut heeft het om Zuid Afrika te bashen?
Net zo weinig als om India te bashen.( waar hindu-weduwen werden verbrand, en vrouwen nu nog met zuur worden overgoten)

Die landen liggen veel te ver van Israel, en hoeven helemaal niet vernietigd te worden, zoals Irak en Iran.
Dit moet een vergissing zijn.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Ross

Over achterlijke culturen gesproken

Sytz, volgens de website achter uw linkje is de overgrote meerderheid ( >70% ) Christelijk in Zuid Afrika
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: JBA

Het lijkt er eerder op dat Ross een conceptievergissing was.

Waarom weer Israel er bij halen? Heeft u zo een onbedwingbare drang om bijna bij elk artikel iets over Joden of Israel te deponeren?
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Henk v/d K

Inderdaad Ross, lees de bovenstaande reactie maar eens door.
U zit er compleet naast. En wederom is duidelijk geworden dat u een notoire basher bent. Een ziekelijke afwijking.

On topic:
Dit heeft niets met de Islam te maken. Dit is kenmerkend voor Afrika. Waar mannen kennelijk zeer veel moeite hebben om hun driften onder controle te houden. Ze zijn in dat opzicht waarschijnlijk minder ontwikkeld.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: N. Davidson

Iraq and Saddam Hussein are the next target. We're starting now to build him up as the big villain. It will take some time, but in the end, there's no doubt it'll work.

( Mossad chef Ephraïm tegen Mossad medewerker Victor Ostrovsky . Zie: http://www.mailstar.net/ostrovsky.html )

Ik ben altijd benieuwd waarom bepaalde oorlogen nu wèrkelijk gevoerd worden. Waarom bepaalde groepen nu wèrkelijk plotseling zo negatief in het nieuws komen.
Waarom hoorden wij 10 jaar geleden nooit iets over de kwaadaardigheid vanb de Islam?
Omdat Ephraïm er nog niet mee bezig was, mijne heren.
Ze maken nu 'a big villain' van alle moslims tegelijk.
It will take some time, but in the end, there's no doubt it'll work.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Ross

Ach meneer Ross,

U haalt hier Victor O. aan.... de man die boos was op de mossad....
Maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met het artikel over de mannen en vrouwen in Zuid Afrika??? Ik probeer het te begrijpen, maar denk eerder dat Henk v/d K en N. Davidson gelijk hebben.

Ook al komt er straks een artikel over de tulpen uit Amsterdam, dan nog zult u waarschijnlijk gedwongen worden om iets over Joden en/of Israel "bij te dragen". Ik persoonlijk vind dat de redaktie van WK hier zeer te kort schiet. Er moet veel meer de hand gehouden worden aan het onderwerp van het artikel.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom u als "Piet' een ban kreeg, maar als "Ross" ongehinderd door kan gaan met uw reakties die vaak niets te maken hebben met het onderwerp.

Het ziet er naar uit dat zoals die mannen uit het onderzoek hun penis niet in bedwang konden houden, u uw vingers niet van het toetsenbord af kan houden. Minder schadelijk uiteraard, maar toch enorm irriterend en belachelijk.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Dorith

Dorith, je hebt gelijk.
Dit heeft niets met joden of de Mossad te maken.
Maar als je goed kijkt dan zie je dat het moslim-bashen de discussie zo domineert, dat de eerste twee reageerders op dit artikel over de islam beginnen.

Maar met de islam heeft het óók niets te maken.

Het toont wel aan dat mijn 'onthulling'/hypothese van de bron van het islam-bashen in feite tòch relevant is: want ook op niet-islam-gerelateerde berichten volgen islam-bashing reacties.

How's life in Haifa?
Je zou niet meer op mij reageren.....
Tulpen in Amsterdam... even kijken: tulpen-manie...... speculanten en naïve dwazen die al hun geld verloren..... nee, ik zie geen link naar de joden, Dorith!
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Ross

Inderdaad, Ross, ik probeer aldoor om niet te reageren, maar ook ik lijd aan een onbedwingbare drang/dwang blijkbaar....

En inderdaad, ook islam-bashen heeft niets met de verkrachtingen te maken. Maar waarom gaat u daar dan niet op in? Waarom direkt Israel er bij halen? Dat is uw dwangmatig gedrag. Denkt u dat door Jodenbasherij u de moslimbasherij tegen kan gaan? Ik heb al zo vaak voorgesteld om iets positiefs te doen. Ga het moslimbashen tegen door positive dingen over de moslims/islam te schrijven. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik wil niet schrijven wat ik werkelijk denk over uw dwangmatig reageren. In mijn ogen is het niet meer normaal te noemen. Ik ben er zeker van dat u veel positiefs kan bijdragen aan de discussies, zo lang u zich maar houdt aan het onderwerp.

En wat zegt u, die tulpenspeculaties, daar hadden Joden niets mee te maken? Ik ben opgelucht!!

Haifa is okay, dank u. In feite wonen wij buiten de stad, maar helaas vallen we toch onder de vleugels van de Haifa-gemeente. Helaas, zeg ik, omdat dit deel als een stiefdochter beschouwd wordt wat investeringen etc. betreft. Maar het gaat al beter dan in vroegere jaren. En ik kan u verzekeren dat hier geen Arabieren zijn verjaagd. Het was enkel zand en nog eens zand toen mijn schoonvader (die trouwens zeer aktief was in het promoten van goede relaties tussen Arabieren en Joden) een van de socialistische oprichters werd van wat toen een dorp was op dit stukje zand aan zee.

Nu maar weer opnieuw proberen om niet meer te reageren en dat zal me blijkbaar alleen lukken als u zich beter gaat gedragen.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Dorith

@Dorith. Bij Tulpen in Amsterdam, ik zie dan wel meteen een link naar de Joden. Amsterdam heeft het Anne Frank Huis, en de boom, die heilig verklaard zou worden, en waar de Jodenverering het grootst is in Nederland. Tulpen zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije en zo kan je dan ook een link leggen naar moslims.

Bij dit artikel kan ik een link leggen naar psychiaters: Uit een onderzoek in Nederland bleek dat 7 op de 100 psychiaters toe gaf seks te hebben met de patienten. Dat kan je niet zomaar verkrachting noemen, maar er is machtsongelijkheid en geweld tegen vrouwen door GGZ personeel is de norm in psychiatrie.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Juriste

Juriste, ik snap echt niets van uw redenering.

Tulpen uit A'dam > Anne Frankhuis > boom > dan weer tulpen > Turkije > moslims.

Waar ziet u het verband tussen tulpen en Joden??? Als zelfs Ross het niet ziet, dan bestaat het niet.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Dorith

Inderdaad Dorith, onbegrijpelijk.
Juriste, wat is Jodenverering?
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: N. Davidson

Kinderen, kinderen, hou eens toch op met die flauwekul.

Omdat men hier ter site nogal eens is geneigd alle misstanden en alle leed op deze planeet aan Moslims toe te bedelen wees Sytz er volkomen terecht op dat Zuid Afrika grotendeels Christelijk is en dat de slechte behandeling van vrouwen kennelijk niet het alleenrecht van Moslims of Joden is.

Ross, leer eens beter tussen de regels lezen.

DoriNNth, ga in je eigen land lopen klieren.

Davidson, ga jij eens wat in het oud Grieks lezen of zo.

En nou koest!
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Geert

Geert, ik weet natuurlijk niet precies op waar je op doelt als je me verwijt dat ik niet tussen de regels kan lezen.

Maar:

De reactie van Sytz was geen moslim bashen. ( 1e reactie v d draad)
Dat had ik echt wel door.
Ik schreef dan ook: " Maar als je goed kijkt dan zie je dat het moslim-bashen de discussie zo domineert, dat de eerste twee reageerders op dit artikel over de islam beginnen. "
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Ross

Geert, denkt dat ie tegen zijn honden aan het preken is.
Rustig blijven Geert, en goed lezen wie hier alles uit zijn verband trekt. Van mannen in Zuid-Afrika die niet weten wat 'Nee' betekent tot aan... Hoe kan het ook anders?!
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: N. Davidson

Wat een vreselijke mensen komen hier toch langs. Ene Geert die mijn naam niet kan spellen, of wil hij me koppelen aan NN (geen idee of NN een man of een vrouw is). Ik ben al getrouwd, Geert. Met een Israeli nog wel.

Het taalgebruik van sommige reageerders .....

Ross schrijft wel haatvolle teksten om de haverklap, maar zijn taalgebruik is tenminste normaal.

Ik heb medelijden met de hond die Geert misschien heeft, met zijn vrouw, zijn kinderen en zijn familie. Of hopelijk is zijn vrouw al lang vertrokken. Vrienden zal hij wel niet hebben. Niemand wil zo aangesproken worden.

Aan de andere kant is het bekend dat mensen die in het werkelijke dagelijkse leven heel bedeesd zijn, onder de duim van baas en partner, zich heerlijk uit leven op het anonieme net.

Dus Geert, vertel eens ben je thuis ook zo een bruut of enkel op het net?
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: Dorith

Weten jullie wat:
Het is gewoon ONZE schuld,die ellende daar in Z-Afrika.Wij hebben ze onze joods/gristelijke normen en waardes door de strot geduwd.
Misschien kan onze schuld met een paar miljard ontwikkelingshulp nog enigszins goed gemaakt worden,dat werkt natuurlijk beter als de arme negertjes te wijzen op zoiets als moderne fatsoensnormen en hun eigen foute morele inzichten.
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 | Door: MarcelW

Je moet bedenken dat slavernij hier in Zuid-Afrika in feite pas in 1994 is afgeschaft; voor die tijd werd de zwarte bevolking vervolgd, verspreid, bestolen en met opzet laag opgeleid.
De extreem gewelddadige samenleving is een direct resultaat daarvan. Na 16 jaar vrijheid is dit gelukkig iets minder erg aan het worden, maar het zal nog lang duren. Europa en Amerika hebben decennia tot honderden jaren vrijheid gehad - en dan nog is het daar ook niet altijd perfekt.

Bedenk ook dat 100 mensen geen representatieve steekproef is en dat de beweringen in het artikel wetenschappelijk gezien niet gemaakt mogen worden...
Geplaatst op: maandag 29 november 2010 | Door: Jeff

Weggewikt door de redactie.
Geplaatst op: dinsdag 21 december 2010 | Door: a



Reageren

Om te kunnen reageren moet u zich eerst hier registeren.
Reacties die niet voldoen aan de huisregels worden verwijderd.

Wachtwoord   

Vink aan als u niet wilt dat uw emailadres gepubliceerd wordt

foto
DSK verdacht van groepsverkrachting
Hij deed het niet alleen, hij deed het niet slechts toevallig, hij deed het ook wel eens met een hele groep (Franse) [...]

foto
7 tips om een van de belangrijkste oorzaken van scheidingen te voorkomen
Veel huwelijken stranden niet vanwege iets poëtisch, of een ander, of De Liefde, maar vanwege geld. Ruzie om geld. [...]

foto
Wie is Priscilla Chan, de nieuwe vrouw van Mark Zuckerberg?
1. Priscilla Chan is geboren in Braintree, een buitenwijk van Boston.
2. Ze ging naar Harvard waar ze [...]

foto
10 redenen waarom hij nooit meer zal bellen na een eerste date
Zij had het gevoel dat het een geslaagde eerste date was geweest. Hij dacht daar echter anders over. Dit zijn volgens [...]

foto
Berlijn heeft schoon genoeg van al die toeristen
Berlijn is de afgelopen jaren buitengewoon populair geworden bij toeristen. Eerst bij jongeren en kunst-achtige [...]

foto
Overspel: 10 tips om je relatie te redden
1. Ga niet meteen naar de advocaat. Het is misschien goed om elkaar een paar dagen niet te zien en na [...]
De Koppensneller
Paul Verhoeven: Ik kreeg slipje Sharon Stone cadeau (16:17) Elsevier

Samsom: 'Lage rente is tijdbom' (11:17) BNR

Helderziend varken voorspelt EK-uitslagen (14:31) De Telegraaf

Hoofdredacteur Volkskrant noemt redacteuren 'makke schapen' (13:14) Villamedia

Wordt het volgende week toch nog lente (zelfs een beetje zomer) (09:44) KNMI

Afnemende steun voor lente-akkoord (18:40) 1vandaag

Nederlandse vogels sterven door dioxinevervuiling (16:25) Trouw

Doorbraak naar warmer weer (10:53) de Telegraaf

Peter R. de Vries weigert Zomergasten (10:15) Mediacourant

Klacht tegen advocaat van Gaddafi-liefje Talitha van Zon (15:11) Follow the Money

ADVERTENTIE
Tip en volg ons!
ADVERTENTIE
VoorpaginaArchiefOver onsContactAdverteren Huisregels RSS-FeedPDAIPhone
Laatste wijziging: Mon, 21 May 2012 17:14:53 +0200 (Mon, 21 May 2012 15:14:53 GMT)
Pagina gegenereerd: Mon, 21 May 2012 17:14:53 +0200 (Mon, 21 May 2012 15:14:53 GMT) 
Procestijd pagina: 0.328 sec.