Reacties (38)
DUITSERS hebben wellicht etwas DUISTERS maar collationeer-technisch gezien klopt de kop dus niet.
Tegen een geringe vergoeding wil ik voortaan best uw teksten controleren op grammaticale en tikfouten.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Jaap Punter
Het is een gimmick Jaap. Opzet. Typefouten leveren reacties als de jouwe. Reacties worden gelezen door anderen. Klik, klik, klik. Inkomen voor de boys. Doorzichtig en toch vervelend.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Anton
Tweederde van de nederlanders vindt het goed dat er moskeeen in hen land zijn? Waar heeft die professor uit Munster zijn enquete gehouden, bij de pvda?
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Bob
Als dat waar is dan bied ik mijn diensten ook tevergeefs aan.
Dus ik word naar deze voor mij onbegrijpelijke tekst hiernaast geleid: "overgangstersgirls".
Zijn dat meisjes die al vroeg in de overgang zijn?:-)
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Jaap Punter
Nee hoor, dat zijn gewoon wat oudere vrouwen die maar niet kunnen accepteren dat ze geen 30 meer zijn.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Anton
Volgens mij hebben Duitsers inmiddels veel meer afkeer van moslims dan van Joden. Ze hebben een goede eigenschap: Ze leren van hun fouten.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: jantje
@Jaap:
Ik sei noot sgreifvauten op duze site,?
miezkien mot jeij betteur nezellands leeru skreifen,aik si ut probllem neit so hoor!
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: MarcelW
Mijn oprechte ecxuses
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Kees Driehuis
"Dat van die joden, dat is toch opmerkelijk "
Werkelijk? Zou u ervan houden telkens opnieuw geconfronteerd te worden met een misdaad uit het verleden door een linkse pers die je telkens opnieuw aanpraat hoe misdadig je wel niet bent geweest toen je nog niet geboren was en hoe misdadig je nog altijd bent door de staat Israel overeind te willen houden?
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Carlo
Dat ze ("de" Duitsers) niet veel van moslims moeten hebben ligt voor de hand. Ik moet er ook niet veel van hebben o.a. om deze redenen:
http://serbianna.com/analysis/?p=762
http://www.onzestem.eu/2010/11/opiniepeiling-onder-arabische-moslims-laat-schokkende-resultaten-zien/
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Carlo
En hierom moet ik ook van de VN (en de OIC) niks meer hebben:
http://islamizationwatch.blogspot.com/2010/12/pakistan-christian-congress-files.html
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Carlo
Carlo en Ronald blijven maar hameren op 'de linkse pers' ( die de Duitsers steeds de holocaust inwreef).
En wie heeft die 'Linkse pers' gemaakt, wie heeft haar gevoed, wie heeft haar gevormd, wie heeft haar geïndoctrineerd, wie kwam keer op keer met dat idee dat nationalisme de bron van alle kwaad was ?
Hebben we toch al samen achterhaald, mijn heren: De heren van de Frankfurter Schule, en hun politiek correcte en naïve na-praters.
Citaat":
the French-Jewish "deconstructionist" Jacques Derrida wrote:
"The idea behind deconstruction is to deconstruct the workings of strong nation-states with powerful immigration policies...
In andere woorden: volken die trots zijn op zichzelf zijn psychisch abnormaal ( Adorno) en dat kunnen we oplossen door massa immigratie.
( Zie: http://xevolutie.blogspot.com/2010/11/frankfurter-schule-flarden-van-het.html )
En wat dacht U van 'Daniel Goldhagen: 'Hitler's gewillige beulen.'
Was dat de 'Linkse Pers' of was dat een joodse fantast?
( zijn boek is als bedrog ontmaskerd door mijn joodse held Norman Finkelstein)
Je kunt niet àlle Duitsers àltijd voor het lapje houden.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Ross
"in Oost Duitsland ligt het nog weer hoger, staan negatief ten opzichte van joden."
Daar is de Jodenvervolging nooit opgehouden na 1945, net als in de rest van het Oostblok, je hebt daar zoveel skinheads...
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Jan
Ik denk dat er niet veel joden in Duitsland meer zullen zijn.Maar turken zat,net als bij ons.
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Alidas
@ Ross
Karl Marx: "Het jodenprobleem zal zijn opgelost als de Joden ophouden met Jood te zijn." (Over het Jodenvraagstuk, Pegasusuitgave, laatste blz.)
De Joden van de Frankfurter Schule pasten wat Marx voorschreef succesvol toe op zichzelf en wilden daarna alle "problemen" van alle naties op dezelfde manier oplossen: Als elke natie ophoudt een natie te zijn is het probleem dat die natie stelt (aan andere) opgelost.
Zo kan iedereen elk probleem oplossen, toch?
In zwavelzuur.
Het probleem van het menselijke sadisme is opgelost als alle mensen ophouden met mens te zijn. Ma.w. door de totale vernietiging van de mensheid.
Meer specifiek: het probleem Ross houdt op een probleem te zijn als Ross ophoudt met Ross te zijn.
Wat is daarop tegen voor een promotor van de Islamitische Internationale? Zijn narcisme?
Of het inzicht dat de islam ophoudt een probleem te zijn als de islam ophoudt met islam te zijn?
Geplaatst op: vrijdag 3 december 2010 | Door: Carlo
Beste Carlo.
Ik schreef hierboven dat 'links' een bedenksel is van de Frankfurter Schule.
Patriottisme werd belachelijk gemaakt. Was gevaarlijk.
Ras bestond niet. Was een gevaarlijk idee.
" the purpose was to make every group affiliation sound as if it were a sign of mental disorder and defective "authoritarian personality." All group loyalties, not only to nation and race, but even close family ties are "prejudice."
Jij schrijft: "Als elke natie ophoudt een natie te zijn is het probleem dat die natie stelt (aan andere) opgelost. "
Tot zover zijn we het geheel met elkaar eens.
Maar nu komt het verschil.
JIj schrijft: De Joden van de Frankfurter Schule pasten dit succesvol toe op zichzelf en wilden daarna alle "problemen" van alle naties op dezelfde manier oplossen:
FOUT.
Ze pasten het op alle landen toe waar ze konden. Al die landen mogen uit elkaar vallen als los zand. Dat is een voordeel voor de joden die toch niet van die homogene groep deel konden worden.
Maar ze pasten het niet toe op zichzelf !
Loyaliteit aan het jodendom, respect voor traditie, en enorme aandacht voor de verschillen tussen wij ( joden) en zij ( goyim)
zijn juist altijd essentieel voor de joden geweest en gebleven.
( "It is precisely the kind of group loyalty, respect for tradition, and consciousness of differences central to Jewish identity(*) that was described as mental illness in gentiles. ")
Hoe meer de Frankfurter Schule er in slaagde om die domme goyim te laten geloven dat nationalisme een gevaarlijke ziekte was, des te zwakker werd de macht van de gevestigde orde die tot dan toe de institutie, de universiteiten etc. in haar macht had.
Alles is nu joods geworden ( de conservatieve partij is tot neocon geworden. American Enterprise Institure, Brookings Institure etc. zijn joods geworden.
Het is allemaal wat langzamer gegaan dan in Rusland, maar het succes is tot nu toe groter in Amerika dan in Rusland.
Eén ding ben ik dan weer wel met je eens: als de joden een keer zouden ophouden met een loyale groep te zijn ( zelfs ultra-orthodox en liberaal jood zal loyaal aan elkaar zijn in de confrontatie met goyim) en als ze uiteen zouden vallen in individuen,
dan zou er een enorm probleem opgelost zijn.
Wereldwijd.
Met islamitische landen hebben we nooit veel problemen gehad. Met Hindu-landen niet, met christelijke landen niet.
Maar de joodse groep heeft enorme - ENORME ellende aangericht.
En dat gaat maar door.
Die oorlog in Iran zal er komen en moet er komen.
Terwijl daar echt geen enkele reden voor is.
Israel blijft fanatiek de waarheid vervalsen om die oorlog te veroorzaken.
Luister naar een oprechte CIA man die er alles van af weet: http://www.youtube.com/watch?v=Mfsjxkcu2pI&feature=player_embedded#!
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: Ross
@ Ross: "Met islamitische landen hebben we nooit veel problemen gehad."
Op welke planeet leef jij?
Klein voorbeeldje dat ZELFS op WIK te vinden is vandaag:
http://www.welingelichtekringen.nl/ghaddafi-bijna-oorzaak-kernramp-omdat-hij-zijn-tent-niet-mocht-opzetten.html
Voor het overige is elk normaal (dus niet-islamitisch en niet-marxistisch) geschiedenisboek voldoende om je stelling te ontkrachten.
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: Carlo
Carlo, dat zijn zionistische leugens.
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: N. Davidson
@ Carlo & Davidson,
noem eens enkele problemen met moslimlanden
na de neergang van het ottomaanse rijk en
voor 1948
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: zandbak
Beste Zandbak,
mijn reactie sloeg op dit gedeelte van de reactie van Carlo.
''Voor het overige is elk normaal (dus niet-islamitisch en niet-marxistisch) geschiedenisboek voldoende om je stelling te ontkrachten.''
Ik heb hier al verscheidene malen gelezen dat onze geschiedenisboeken voor het grootste gedeelte bestaan uit zionistische leugens, althans volgens sommige 'verlichte geesten' hier.
Maar waarom speciaal na de val van het Ottomaanse rijk, en voor de stichting van Israel?
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: N. Davidson
@ Zandbak
De stichting van het Apartheidsregime in Pakistan, 1947.
"Wij" zijn in dit geval de Hindoes.
Noem mij eens wat problemen die de wereld gehad heeft met de katholieke kerk tussen 1945 en 2009?
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: Carlo
Zandbak,
een toevoeging op Carlo:
Strijd van de Turkse nationalisten tegen Armenie. (1920)
Arabische opstand tegen de Britten en grootschalige immigratie van Joden. (1936-39)
Waarom u alleen wilt spreken over een periode van 26 jaar(?)
Is mij een raadsel.
Maar u zei tot 1948, en daar valt de aanval van de Arabische landen tegen Israel dus nog net onder.
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: N. Davidson
@ davidson
ik bedoelde echt de neergang en niet de val van het ottomaanse rijk. Naar mijn mening is dat 1830 , toen zijn de laatste turken zo'n beetje uit europa verdreven en werd griekenland onafhankelijk. Blijkbaar zien anderen 1926 als de neergang , ik noem dat het definitieve einde van het ottomaanse rijk.
En tot 1948 betekent dat ik het even
niet over Israel wil hebben. Want dat is, naar mijn mening, de kern van het probleem wat de joods/christelijke wereld heeft met de islam.
''Voor het overige is elk normaal (dus niet-islamitisch en niet-marxistisch) geschiedenisboek voldoende om je stelling te ontkrachten.''
Als je alleen maar naar het beperkte wereldbeeld wilt kijken wat je eigen cultuur je voorschotelt, dan ga je aan tunnelvisie lijden.
Dan zet je oogkleppen op en ontken je dat er buiten je eigen beperkte belevingswereld nog iets anders belangrijks kan bestaan.
@ carlo
Ach wat vervelend voor die hindoes dat moslims India zijn binnengevallen en stukken veroverd hebben die zij toen Pakistan noemden.
Of ligt dit toch even wat genuanceerder?
Was het misschien zo dat na de onafhankelijkheid van India het land gewoon uiteen is gevallen omdat de moslims en de laagste kasten gewoon buiten de regering werden gehouden ?
Geplaatst op: zaterdag 4 december 2010 | Door: zandbak
@ Zandbak: "Of ligt dit toch even wat genuanceerder?"
Het ligt héél wat genuanceerder dan jij voorstelt.
Maar na zoveel misprijzen in het verleden van jouw kant voor nuances, beperk ik mij nogmaals tot het advies enkele, goede, onbevooroordeelde geschiedenisboeken te lezen,
boeken die wat anders uitwasemen dan de kamelenstront en het jodenbloed die jouw straatje bevuilen, terwijl het miserabele gekerm van de muezzin tot een niet-bestaande god er bovenuit jankt.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Carlo
In chronologische volgorde.
-- De oorlog tegen Armenie, ( met genocide op 1, 5 miljoen Armeniers) werd gedaan door de YoungTurks, aan de macht gebracht onder leiding van de joodse vrij metselaar C. uit Thessaloniki.
Ataturk, Rafik Bey en nog een leider waren doneh: crypto joden.
- De opstand van de Arabieren tegen de Engelsen......
De Arabieren was zelfstandigheid beloofd door Lawrence of Arabia. Daarom vochten ze mee tegen de Ottomanen. Maar de Engelsen gaven die zelfstandighedi niet. In tegendeel: ze lieten steeds meer joodse immigranten toe.
Wat moesten ze andsers dan in opstand komen?
( Lawrence of Arabie schaamde zich kapot voor zijn land.
- 1947 Pakistan-India. Vrijdagavond j.l. was er een documentaire (BBC) over het spoorwegennet in India. De rol die het spoor speelt in India. Ook de moord op 1 miljoen mensen kwam ter sparke.
Op locatie sprak de presentator met een hindu intellectueel die het destijds zelf had meegemaakt: Er moesten 20 miljoen mensen hun geboortegrond verlaten. De moslims gingen naar Pakistan. De Hindu's vanuit Pakistan naar India.
Rondom de stations en op de treinen zijn toen 1 miljoen mensen gedood. Hindu's doodden islamieten. En Islamieten doodden Hindus's. Uit deze getuigenis bleek niet dat er meer geweld vanuit Islamietn was dan vanuit Hindu's.
- Israel , 1947-1948.
We weten dat de joden in diverse dorpen slachtpartijen hebben aangericht ( Deir Yassin etc.)
We weten dat de arabische landen 'buitengesloten werden tijdens onderhandelingen' ( Uit Livia Rokach:
Other versions or approaches to the facts have more often than not been ignored. For example, recent disclosures by Nahum Goldmann (Le Monde Diplomatique, August 1979) have gone practically unnoticed. Goldmann, who for more than thirty years headed the pro-Zionist World .Jewish Congress, charges that the Arabs were not consulted about the partition of Palestine in 1947, and further that their willingness to negotiate a political compromise that might have prevented the 1948 war was vetoed and undermined by Ben Gurion before May 1948.)
Verder heb ik gelezen dat d arabische legers heel weinig voorstelden, en zeker geen bedreiging waren voor Israel.
Maar daar gaat het niet om: hun inval was meer dan terecht, na al die moordpartijen op hun 'broeders.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Ross
Dir Yasin is een zeer zwarte smet op de geschiedenis hier.
Graag hoor ik in welke andere plaatsen slachtpartijen hebben plaats gevonden. Zodra ik plaatsnamen weet waar slachtpartijen op Arabieren waren, dan wil ik proberen dat na te gaan.
Ik zeg nadrukkelijk tegen Arabieren, want natuurlijk tellen de slachtpartijen van Arabieren op Joden niet mee, stel je voor! Wat er indertijd in bijv. Hevron is gebeurd, lang voordat de staat werd opgericht, ach, wat doet dat er toe? Zeg nou zelf!
"Al die moordpartijen op hun broeders". Wel ja! Welke moordpartijen afgezien van Dir Yasin?
En wie is C. uit Thessaloniki?
Ik weet niet met welke authoriteit Lawrence of Arabie zelfstandigheid had kunnen beloven aan de Arabieren. Zo ver ik weet was het Balfour die de grootste fout heeft gemaakt door zowel aan Joden als aan Arabieren zelfstandigheid te beloven.
Wat een onzin om te beweren dat de Arabische legers in 1948 geen bedreiging voor Israel vormden! Ik heb zelden zulke onzin gelezen. Er zijn talloze getuigenissen van hoe de Syrische tanken bij de kibboetsen in het noorden voor de poort stonden, hoe Jeruzalem belegerd werd, etc etc etc.
Wat iemand ook kan zeggen om Ross tegen te spreken, hij komt weer aandraven met zijn bronnen. Waarom juist die bronnen geloven, Ross, die enkel jouw mening bevestigen? Al die andere bronnen die je kan vinden en die jouw mening tegen spreken, zijn ongeloofwaardig?
Wat voor ziekelijk plezier vind je er in om het alsmaar over Joden en Israel te hebben?? Ga je je nu ook voor voetbal interesseren, nu ene Abramovich zich met Chelsea bemoeit? Ik moet aannemen dat met zo een naam, het om een verfoeilijke Jood gaat? Misschien is hij wel een mossadlid en stopt afluisterapparatuur in de kleedkamers van de voetballers. In de voetbal zelf zal het niet goed lukken, neem ik aan.
Ik ga weer proberen, met hernieuwde moed, om me in te houden en niet meer te reageren. Maar het is vaak moeilijk als je zulke aantijgingen leest van een looney one.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Dorith
@ Ross: "Ataturk, Rafik Bey en nog een leider waren doneh: crypto joden."
In de crypte van jouw geest huizen niks anders dan crypto joden. Jij bent er zelf ook één. Onder het mom van het ontmaskeren van een joodse wereldsamenzwering, zet jij er één op touw.
Bron: Wik, comments van Ross in 2010.
Salaam.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Carlo
Ross is een desinformatie-verspreidende een Mossad-agent. Dat zou zo langzamerhand iedereen toch wel eens door mogen hebben.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Hendrik Houthakker
Kan die vermoeiende Ross niet oprossen?
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: knetterrechts
Dorith,
ik zal mogelijk al jouw vragen beantwoorden.
Nu begin ik met deze opmerking van jou:
"Wat een onzin om te beweren dat de Arabische legers in 1948 geen bedreiging voor Israel vormden! Ik heb zelden zulke onzin gelezen. Er zijn talloze getuigenissen van hoe de Syrische tanken bij de kibboetsen in het noorden voor de poort stonden, hoe Jeruzalem belegerd werd, etc etc etc. "
Als je naar de Ben Gurion Archieven gaat, Afd. Correspondentie. 23 feb-1 maart 1948, document 59, 26 febr 1948, dan kun je deze brief van Ben Gurion lezen, gericht aan de minister van Buitenlandse zaken Moshe Sharett.
( Sharett schrijft aan Ben Gurion : "We hebben alleen genoeg troepen om ons te verdedigen, niet om het land over te nemen. ")
Ben Gurion antwoordt:
" Als wij op tijd de wapens ontvangen die we al hebben gekocht, en misschien zelfs iets ontvangen van wat de VN ons heeft beloofd, zullen we in staat zijn niet alleen onszelf te verdedigen, maar ook dodelijke klappen uit te delen aan de Syrieërs in hun eigen land- en Palestina in zijn geheel in te nemen. Daar twijfel ik niet aan. We kunnen alle Arabische strijdkrachten aan. Dat is geen mystiek geloof maar een kille en rationele berekening gebaseerd op praktisch onderzoek."
(Mijn bron: Ilan Pappé : "De etnische zuivering van Palestina."
Dorith, het verbaast mij helemaal niet dat jij dit niet weet.
Download het boek van Livia Rokach.(*) Dan lees je dat het de strategie van Moshe Dayan was om de joodse bevolking altijd angst te laten zijn omtrent hun overleven.
Zijn werkwijze: 'Als er geen Palestijnse dreiging is, dan moeten we die zelf uitvinden.'
(*) http://www.chss.montclair.edu/english/furr/essays/rokach.html
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Ross
Dorith,
hier nog enkele antwoorden.
De drie Young Turks ( CUP partij) die de Sultan verdereven waren:
Kemal Ataturk, Mehmet Cavit, Rafik Bey.
Alle drie waren ze in feite joods en werden gesteund door de twee Vrijmetselaars loges in Saloniki. Grote man aldaar: Caraso ( joods)
Dit is mijn bron:
http://www.iamthewitness.com/doc/The.Facts.Behind.The.Overthrow.of.the.Ottoman.Sultaanate.htm
Deze bron citeert allerlei goed verifieerbare bronnen, zoals deze twee:
...... the British Ambassador to Turkey, Sir Gerard Lowther (biography at http://en.wikipedia.org/wiki/Sir_Gerard_Lowther,_1st_Baronet) wrote many reports on the Young Turk situation to the Foreign Secretary Sir Edward Grey (biography at http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Grey,_1st_Viscount_Grey_of_Fallodon). In his report of May 1910, Lowther called referred to the C.U.P. as the "the Jew Committee of Union and Progress" and he also reported that " liberty, equality, fraternity), words drawn from the French Revolution, were both the slogan of the Italian Freemasons (meaning Caraso's Italian chartered lodge in Salonica) and of the Young Turkey movement....” (See Late Ottoman Rule Over Palestine in the Journal for Middle Eastern Studies, Vol. 35 No. 1, January 1999 for references to the report)
En wat denkt U hiervan:
The only remaining question is the matter of premeditation, had the young Turks actually planned this genocide in advance? The Turkish author Mevlan Z. Rifat and his book "Inner Folds of the Ottoman Revolution" (1929) seems to be much quoted on the web as one early source claiming premeditation. It has also been claimed that the Jewish writer David Morrison in his book "Heroes, Antiheroes And The Holocaust" (1995) has stated that
“The evidence is overwhelming that the massacre of the Armenians was a deliberate, planned genocide. The Young Turks allied themselves with Germany and used World War I as a cover for their slaughter of Armenians... As did the Nazis in World War II, the Turks used their intended victims as slave laborers building a trans-Turkish railway for German business interests."
-----------------------
Speciaal voor mijn keurige opponent Carlo: The Jewish Encyclopedia met informatie over de D"nmeh: de Crypto joden.
http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=438&letter=D
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Ross
@ Ross
Je moet dringend Wikipedia herschrijven/aanvullen met je "ontdekking".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cryptojodendom
Voor nog meer onzin in jouw trant: het boek "De Kinderen van Mozes" een Turkse variant op de Protocollen van de Wijzen van Zion.
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/11908-de-protocollen-van-de-wijzen-van-zion-de-turkse-variant.html
Goed lezen, dit artikel, beste gnoom uit de crypte van de crypto-Joden.
Salaam.
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Carlo
Beste Carlo,
mijn bron is, zoals ik schreef, the Jewish Encyclopedia. En die baseert zich wer op deze boeken: (*)
Het lijkt me dus dat Wikipedia inderdaad onvolledig is.
Maar een ontdekking heb ik natuurlijk niet gedaan.
Ik ben gewoon iets beter geïnformeerd dan de Wikipedia-schrijvers.
Voor jou is dat om gek van te worden, zo heb ik de indruk. Klopt dat ?
(*) Grätz, Ueberbleibsel der Sabbat. Sekte in Salonichi, in Monatsschrift, xxxiii. 49 et seq.;
idem, Gesch. 3d ed., x. 306;
J. T. Bendt, Die Dönmes oder Mamin in Salonichi, in Ausland, 1888, pp. 186-190, 206-209;
E. N. A[dler], in Jew. Chron. Oct. 14, 1895, p. 15;
A. Danon, in Allg. Zeit. des Jud. 1887, pp. 538 et seq.;
idem, in Rev. Etudes Juives, xxxv. 264 et seq.;
idem, Actes du Onzie'me Congrés des Orientalists, section iii., p. 57, Paris, 1899, and in Sefer ha-Shanah, 1900, i. 154 et seq. (most fully in the last);
Revue des Ecoles de l' Alliance Israélite, No. 5, pp. 289-323, Paris, 1902.K. G.
Read more: http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=438&letter=D#ixzz17HOEZmHK
Geplaatst op: zondag 5 december 2010 | Door: Ross
Dorith schreef: "Graag hoor ik in welke andere plaatsen slachtpartijen hebben plaats gevonden. Zodra ik plaatsnamen weet waar slachtpartijen op Arabieren waren, dan wil ik proberen dat na te gaan. "
Ik baseer me weer op het boek van Ilan Pappé.
Na 29 nov. 1947, toen de VN met resolutie 181 de vorming van de staat Israel goedkeurde, gebeurde er niet zo veel. Enkele demonstraties, en dat was het. Dat doorkruiste het plan van de joodse havikken, want die wilden grootschalig kunnnen reageren op kleine Palestijnse agressie.
Vanaf januari 1948 zijn de Israeli's gewoon begonnen met dorpen binnevallen, te verwoestenen de mensen te versrijven.
Soms werd iedereen die zich op straat begaf gewoon neergeschoten.
Nu enkele namen, want Dorith kent alleeen de naam Deir Yassin.
Op 18 december 1947 vielen joodse soldaten Khisas binnen , Er werden diverse huizen opgeblazen. Van de 300 inwoners werden er 15 gedood.
- Dichter bij Haifa: 10 kmten oosten van die stad lag Balad-al-Shaykh. Op 31 dcember werd het dorp aangevallen en werden 60 mensen gedood.
- In Haifa zelfwoonden de joodse inwoners hoger op de berg dan de arabieren. De arabieren werden vanuit de hoogte beschoten.
De Irgun en de Hagana hebben met een terreurcampagne 75000 arabische inwoners uit Haifa op de vlucht gejaagd.
De joodse troepen lieeten stalen bollen metexplosieven vande berg afrollen in de araabische wijken, en op de wegen werd olie vermengdd met brandstof in brand gestoken.
De vluchtelingen mochten later niet meer in hun land terugkeren.
Zo zijn de bewoners van 500 arabische dorpen verdreven: door mensen in koelen bloede neer te schieten, door ze bang te maken en door ze op de vlucht te jagen en daarna niet meer terug te laten komen. De dorpen werden met de grond gelijk gemaakt.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ethnic_Cleansing_of_Palestine#Critics
In de Guardian van 28 juli dit jaar lezen we dat dezelfde methode ook nu nog wordt toegepast. http://mondoweiss.net/2010/07/the-ethnic-cleansing-of-palestine.html
Geplaatst op: maandag 6 december 2010 | Door: Ross
Ah, Ilan Pappe ~ ik snap het!
Zeer eenzijdig uiteraard.....
Een lijstje van plaatsen door Arabieren aangevallen zou een beter inzicht geven.
Mijn man is ziek geworden (hij is 78), ik heb nu helaas andere zorgen aan mijn hoofd, terwijl onze jongste zoon daar in Afrika rond trekt. Ik denk niet dat ik voorlopig mijn ponem nog hier kan tonen.
Geplaatst op: maandag 6 december 2010 | Door: Dorith
Ilan Pappe is guilty of inventing and spreading the most atrocious lies about Israel and Zionism / By Michael Sherbourne
http://israel-academia-monitor.com/index.php?type=large_advic&advice_id=7876&page_data[id]=176&cookie_lang=en
Er zijn nog vele andere websites waar men over Ilan P. kan lezen, uiteraard veel in het Hebreeuws. Zie ook de Katz affair.
Maar ja, Ross citeert alleen wat hem past en laat nooit de andere kant zien.....
Geplaatst op: maandag 6 december 2010 | Door: Hadas
De andere kant, beste Hadas, is dat al zijn beweringen zijn gestaafd met documenten die in Israelische archieven liggen. Met uitspraken die in Moshe Sharett 's dagboek staan.
En in het boek van Benny Morris staat precies hetzelfde: wij, de joden , hebben een groot aantal arabieren willekeurig doodgeschoten, en zo de bevolking de stuipen op het lijf gejaagd. Die mensen zijn het land uit gevlucht. Wij hebben 500 dorpen met de bulldozer plat geduwd, en de Palestijnen nooit meer het land binnen gelaten.
Dàt zegt Benny Morris, precies zoals Ilan Pappé het zegt.
Maar Benny heeft minder kritiek.
Waarom ?
Benny zegt: we hebben die zuivering niet goed genoeg gedaan.
We hadden ze tot de allerlaatste Palestijn uit het land moeten terroriseren.
Uw bron, beste Hadas, is een website die zich specialiseert in het aanvallen van Israelische academici die kritisch zijn op Israel.
De schrijver van het artikel is een 93 jarige man die zich de meest onwaarschijnlijke zaken herinnert.
De grootste zorg voor Ben Gurion was: hoe krijgen we de Palestijnen het land uit? En uw bron herinnert zich dat er door Israeli's gesmeekt werd "blijf aub hier ! " Waarom werden die Palestijnen dan later niet meer binnen gelaten?
Geplaatst op: maandag 6 december 2010 | Door: Ross
Als pro-Palestijnen over verdrijving van de Palestijnen in 1948 spreken, beroepen zij zich meestal op de boeken van de 'nieuwe historici', zoals de Israeli's Morris en Pappé. Die wilden - gedreven door hun extreem-linkse achtergrond - ook de Palestijnse kant laten horen, maar sloegen volkomen door. Communist Pappé zegt er letterlijk zelf over dat feiten niet interessant zijn, maar dat de underdogpositie veel belangrijker is.
Inmiddels is gebleken dat ze bronmateriaal zelfs vervalst hebben weergegeven (zie verwijzingen onderaan dit artikel). Bovendien zijn de laatste jaren nieuwe archieven vrij gegeven, waardoor hun verhaal nog meer onderuit wordt gehaald. Morris heeft inmiddels afstand genomen van de bewering van doelbewuste verdrijving in zijn eerdere boeken.
De gewenste etnische zuivering in 1948 van de Joden door de Arabieren mislukte, met uitzondering van Jordanie, de Westbank en Oost-Jeruzalem.
Tevens werden de Joodse gemeenschappen in de Arabische landen grotendeels op de vlucht gejaagd.
Omgekeerd was er geen geplande etnische zuivering, integendeel.
Zie: '1948, het ware verhaal'
http://www.likud.nl/verhaal1948.html
Geplaatst op: maandag 7 februari 2011 | Door: Likoed Nederland ()
Reageren