MAANDAG 21 MEI 2012

Video. Sharia in de praktijk: zo gesel je een vrouw
maandag 13 december 2010
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek

The Guardian gebruikt een ingewikkelde, zogenaamd journalistieke, smoes om een filmpje te posten dat opdook op YouTube. Daarop is te zien hoe een in het zwart geklede vrouw in Soedan wordt gedwongen te knielen op een parkeerterrein. Daarna beginnen lachende politemannen haar met zichtbaar genoegen te ranselen.
Van welke misdaad de vrouw werd beschuldigd is niet bekend al schijnen er volgens The Guardian  berichten op internet te zijn dat het meisje een broek heeft gedragen, hetgeen als onzedelijk geldt.
Er is overigens ook in Soedan enige opwinding ontstaan nadat het filmpje begon te circuleren op internet. Het schijnt op de video toch strenger toe te gaan dat Allah bedoeld had.
Het is geen aangenaam filpje en er staat op wat je denkt dat er op zal staan.
Goede raad: kijk niet. Maar als je het een keer met eigen ogen wilt zien: de sharia in de praktijk

Bronnen: Guardian, Video

  < 
 > 

Meer berichten:

Reacties (56)
weggewikt
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

Schrijf ik zojuist nog op de pagina van de pauselijke witwaspraktijken: "als vrouw geboren worden in Islamitisch Afrika is een voorbeeld van Allah's goedheid", volgt hiervan meteen het bewijs. Religie is misdaad.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Cornelis Berend

@ross: je hebt gelijk, ze schreeuwt het uit van plezier!
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Cornelis Berend

Kijk, eerstkoffie schrijft meestal ongefundeerde stukken. Maar wij heten dan ook niet 'Welingelicht'. Een iets gefundeerder stuk, met wat achtergrond over Sharia, kunnen uw lezers hier inzien als zij wensen. Want met Sharia is niets mis, uitgevoerd door weldenkenden. En uw 'de Sharia' bestaat niet ! Lees meer: Sharia. Wat vindt de PVV ?
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: eerstkoffie

Uiteraard hoef ik me niet af te vragen uit welke hoek dit (weer) goedgepraat wordt. En wij mogen het maar geen middeleeuwse religie noemen. Beetje jammer.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: M. Wurfbain

@ Ross

Wel consequent blijven, èh, antisemitische haatpredikant.
Nog maar pas schreef je in een reactie op de een of ander hier op WIK dat jij de eerste zou zijn om naar het geweer te grijpen als de moslims hier de macht zouden grijpen.
Nu wil je hun voornaamste doelstelling verwezenlijken, de sharia.
Je kraamt maar wat uit zoals het je uitkomt.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Carlo

Carlo. er zijn in Amsterdam weer een flink aantal kinderen beschadigd. Oom agent vond het weer niet nodig om in te grijpen.

Ik weet in elk geval zeker dat deze straf veel effectiever is dan wat de overheid bij ons doet.

Je kunt me alles wijzmaken, maar niet dat hier een vrouw gegeseld wordt.
Geselen: dat is wat die lui in India doen als ze in een optocht lopen en zichzelf afranselen.

In een land met sharia is de dader de pineut.
Bij ons is het slachtoffer de pineut.

Als dit de sharia is die ik op deze video zie, dan kan ie mij niet vlug genoeg worden ingevoerd.
Op voorwaarde dat sommige Marokkaanse ettertjes met minder dikke kledinglagen onder handen worden genomen.

Nog wat foto's uit een beschaafd land waar géén sharia heerst:

http://www.panoramio.com/user/2657658?comment_page=1&photo_page=1
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

@M. Wurfbain. Dat hoeft u zich inderdaad niet af te vragen. Kennelijk kunt u ook wat minder goed zinnetjes lezen die niet enkel lidwoorden bevatten. Ik doel in dat stuk ook niet over het -al dan niet- middeleeuws zijn van een religie. Ik vind dat iedereen moet geloven wat 'ie wil. Of niet. Ik doel meer op bovenstaand soort 'hypegedrag' door mensen die er nog nooit iets over gelezen hebben. Het is toch normaal dat je ergens over leest, alvorens je je 'vreiheid van meningsuiting' gebruikt ? Dat is namelijk iets anders als gewoon maar wat schreeuwen.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: eerstkoffie

Nee,inderdaad geen hoogstaand tafereeltje,net zomin als het met een bouwkraan ophangen van homo's etc.
Wij doen zoiets liever stiekem;waterboarden van verdachten,bakken op de elektrische stoel,maar dan alleen met een geselecteerd publiek.
Nogmaals, ik vindt het een afkeurenswaardig en primitief gebruik maar wij zijn ook niet zo'n lieverdjes,alleen wordt het iets geniepiger en "geciviliseerder" aangepakt.
(en we hangen i.d.d.geen homo's e.d.meer op)
Ben trouwens wel benieuwd wat die vrouw heeft uitgevreten.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: MarcelW

weggewikt
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: R.E.A.List

Die ross moet maar eens optrollen.
Jammer genoeg staat de naam van de inzender pas aan het eind, maar meestal herken ik zijn onzin al in de tweede regel zodat ik het kan skippen.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: knetterrechts

Ross schreef:
In een land met sharia is de dader de pineut.

Ik schreef dat Ross onzin praat.
Onderstaand bericht toont aan dat een meisje lees slachtoffer barbaars gestraft werd op basis van de sharia, de islamitische wetgeving en de dader vrijuit.
http://www.nrc.nl/buitenland/article2047450.ece/Somalisch_meisje_13_gestenigd_na_verkrachting

Waarom dit bericht uit NRC werd weggewikt is onbegrijpelijk.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: R.E.A.List

@ross

Inderdaad, de vrouw die je ziet blijkt Ayaan Hirsi Ali te zijn. De politieagenten worden gespeeld door lichtcriminelen in taakstraftijd. De cameraman heet Kareem Bouyeri. De taakstraffers hebben gezamenlijk hun excuus aangeboden voor de striem in het gezicht van Ayaan, toegebracht toen zij tegen de de witte auto stond. Niemand kon zich goed herinneren wie nou welke rol speelde en die bewuste uithaal gemaakt had. Ook het herhaaldelijk afkijken van een video bracht geen uitkomst, de taakstrafacteurs waren het er unaniem over eens dat zwarte mensen er op een video met lage resolutie er allemaal hetzelfde uitzien. De regisseur W.F., een drankorgel ook bekend van de TON-spot keek net de andere kant op. Uit de GPS-info in het video bestand blijkt deze gedraaid te zijn op Ibiza.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Cornelis Berend

Beste Realist,
misschien is uw reactie weg gehaald omdat uw bericht wat mij betreft erg onzeker is.
Als U de naam van het meisje googled, krijgt U 6 verschillende vrouwen te zien.
Ik neem wel aan dat er een vrouw is gestenigd, destijds, maar hoe oud die vrouw was ( aanwezigen schatten haar op 23) , wat ze gedaan had, en wie haar veroordeeld had: wie zal het zeggen?

Het gebied was toen, in 2008, in bezit genomen door rebellen die dagelijks vele mensen doodden.

In elk geval : de islam schrijft nergens over stenigen ( wel de bijbel) , en het wordt onder de sharia vrijwel nergens meer toegepast.

Behalve dan bij het moslim-bashen, waar het nog dagelijks zijn wrede werk doet.
Beseft U eigenlijk wel hoeveel ellende U met uw zwartmakerij en bullying van 1,5 miljard mensen , aanricht?
Heeft U énig idee?

Waarom verzet U zich niet tegen de daders van deze onrechtmatige daden:
http://www.panoramio.com/user/2657658?comment_page=1&photo_page=6
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

wat een beetje opvalt, het gaat altijd over vrouwen die worden terecht gewezen (bij gebrek andere woorden, er had ook kunnen staan gepijnigd, gefolterd...). Ja, de man is twee vrouwen waard (wat dan weer grappig is, in Egypte waren eens 27 vrouwelijke rechters aangesteld en de berichten in de krant waren dat die ene dan maar bij toerbeurt twee andere vrouwelijke rechters moest bijstaan; mannen wilden niet door een enkele vrouwelijke rechter berecht worden..) volgens hun beleving, en daar ligt de crux. ook mannen moeten tot verantwoording kunnen worden geroepen, maar daar wordt weinig aandacht aan besteed. is dat omdat indien wel, er dan ook in de westerse wereld een beetje wordt gezaagd aan het patriarch? of omdat vrouwen sneller medelijden opwekken, het lijkt zo zielig...? waar gaat het eigenlijk om?
om gemeenschappen die zelf in staat zouden moeten zijn om het systeem te eerbiedigen waar men voor kiest. daarom zijn er landsgrenzen (en die van de vorige eeuw zijn niet helemaal toevallig zo opgedrongen, pardon gekozen..) en daarom hebben we het er allemaal over. het wordt pas leuk als we allen de durf hebben om er niet alleen over te praten/klagen/baggataliseren/opwinden, maar ook zelf de stoute schoenen aantrekken. kom op Nederlanders, je dacht toch niet dat het NL leger of de VN iets echt behulpzaams gaat doen?
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: globeral

Spoedcursus 'wat gebeurt er allemaal?"
in 11 minuten weer helemaal up to date:
http://www.youtube.com/watch?v=7TheJPboU4c&feature=player_embedded
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

@Ross

Dat mijn reactie werd weggehaald is, zoals ik al schreef, onbegrijpelijk omdat ik een voorbeeld aandroeg waar WIK naar refereerde, n.l. een video over sharia in de praktijk: zo gesel je een vrouw.
Dat bericht is niet voor niets de wereld rondgegaan.
Zelfs Netwerk zond hierover uit. http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-04-20/meisje-van-13-jaar-gestenigd

U kunt mij alles proberen wijs te maken, echter de feiten spreken voor zich.
Europa kent geen steniging als terechtstelling. In alle gevallen waarin steniging als "straf" wordt toegepast door individuele personen of groepen, is het een vorm van eigenrichting of eerwraak en is het daarmee strafbaar.

Steniging staat niet in de bijbel Nieuwe Testament en Koran. Steniging is wel opgenomen in de sharia, de islamitische wetgeving en wordt nog steeds uitgevoerd in o.a. Afghanistan, Pakistan, Saoedi-Arabië, (het noorden van) Soedan, Somalië en de Verenigde Arabische Emiraten en Nigeria.

Op dit moment springen westerse acteurs in de bres voor een Iraanse die al 99 stokslagen heeft ontvangen.

http://www.nu.nl/achterklap/2400726/beroemdheden-in-bres-iraanse-vrouw.html
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: R.E.A.List

Beste Realist,
waar ik zo boos over ben is dat dit alles na-praterij is van Media Masters. Het gaat hier om één persoon, en het is 2 jaar geleden.
De berichten zijn niet erg betrouwbaar, om het zacht te zeggen.(*)

Eén meisje van 13 of één vrouw van 23, dat is onbekend.

En waarom wordt hier nu al 2 jaar lang over geschreven, terwijl niets zeker is?
Waarom komt mevrouw Sakineh Ashtiani vaker in het nieuws dan de president van China ?
Omdat het over de Islam gaat..
Het heeft NIETS met bezorgdheid voor vrouwen of mensen te maken.
Hoe ik dat weet ?
Omdat er NOOIT geschreven wordt over de enorme moordpartijen door milities in Oost Afrika.
Daar zijn al tussen 6 en 10 miljoen mensen vermoord ( heel veel vrouwen,op vreselijke wijze verkracht en open gesneden door soldaten.
NOOIT horen we daar over. Miljoenen !!

U en WiK laat zich dus enorm misleiden door een belangen groep
di eer baat bij heeft om de Islamieten te demoniseren.
Zodat ze er straks weer ongetraft een miljoen van kunnen laten sterven ( liefst door tweedracht te zaaien, z0odat ze elkaar uitroeien)

Lees Keith Harman Snow, een journalist die al jaren in het Grote Meren gebied woont en hij schat dat er 10 miljoen doden zijn gevallen in 10 jaar tijd !

http://www.allthingspass.com/journalism.php#

(*) http://world.commongate.com/post/Girl_13_stoned_to_death_in_Somalia_as_1_000_watch_charged_with_adultery_after_rape/

Kijkt U nog even hier a u b: http://www.panoramio.com/user/2657658?comment_page=1&photo_page=7
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

Realist, hie is nog een bron over dat 13 jarig/ 23 jarige meisje: de BBC zelf. Met een interviwu met een ooggetuige. De steniging is gedaan door militia, rebel achtige figuren. De gewone mensen die er bij stonden zeiden: People were saying this was not good for Sharia law, this was not good for human rights, this was not good for anything
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/7708169.stm

Nogmaals: U moet echt toegeven dat U niet begaan bent met het lot van vrouwen, want als dat zo zou zijn, dan zou U wel boze brieven over Afrika schrijven. Het aantal slachtoffers in Oost Afrika sinds dit 13 jarige meisje stierf: 1 to 2 miljoen !

U bent dus vermnoedelijk ingeschakeld ( ale een computer die gehackt is) om moslims te bashen!
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: Ross

afgrijselijk. maar niet alleen het terrein van de Islam. Bericht daar nou eens over WIK. doe dan eens solidair zijn met alle vrouwen.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: marietjejansen

Vergeef mij dat ik even een flinke duit in het zakje doe, het dragen van een broek voor de vrouw of de dochter van een moslim is volgens de koran uiteraard volkomen verboden. Want nergens in de koran staat dan ook maar het minste te lezen over broeken, dus die broeken mogen gewoon niet!
Maar het is nog sterker dan dat, de vrouw van een moslim is volgens de koran verplicht beschikbaar te zijn voor de avances van haar man en zijn broers, diens vader en de zoons van haar man die niet haar eigen zoons zijn. Dit staat heel erg duidelijk omschreven in de koran. Met andere woorden moet de vrouw van de moslim overal en altijd beschikbaar zijn als een van die mannen een beetje geil wordt. Het dragen van een broek is verkeerd want dan kan er niet snel genoeg worden over gegaan tot de daad.
Het is dus niet dat de vrouw zedig moet zijn, zij moet juist voor de juiste mannen zeer losbandig zijn. Het staat duidelijk te lezen in Sura 24 Al Nur, (Het Licht) vers 30 en verder. waarin wordt opgesomd voor welke mannen de gelovige vrouw haar "eerbaarheden" moet bewaren en voor wie niet, en dat is een hele lijst mannen. In de koran staat dus heel duidelijk voor welke mannen de vrouw haar "eerbaarheden" NIET moet bewaren, de werkelijke reden van deze afranseling is dus nog zotter dan men zou vermoeden.
Geplaatst op: maandag 13 december 2010 | Door: vanhetgoor ()

Er hebben al meer van deze berichten gestaan op welingelichtekringen En het blijft altijd weer afschuwelijk,hoe mensen met elkaar omgaan

Maar komt het nu meer voor of juist minder

We weten allemaal dat het komt door de achterlijke cultuur die voornamelijk zich op het platteland bevind Al heb je landen die de sharia wetgeving hebben ingevoerd het probleem in het gehele land

En ik zegt de bekende zin nogmaals een keertje In sommige landen kun je als vrouw maar beter niet geboren worden
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: de bonn

WTF? 8 dagen geleden al op GeenStijl?! Dit is niet het niveau dat ik van Welingelichtekringen gewend ben hoor...
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

@ vanhetgoor
Ik heb m dr even op nageslagen, maar in Sura 24 vers 30 wordt toch letterlijk uitgelegd in het gezelschap van welke mannen de vrouw haar sluier niet hoeft te dragen?
Of moeten we dat interpreteren als dat zij voor alle genoemde mannen 'beschikbaar' moet zijn?
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

De Bonn: En ik zegt de bekende zin nogmaals een keertje In sommige landen kun je als vrouw maar beter niet geboren worden

150.000 vrouwen sterven jaarlijks aan anorexia in Het Westen.
( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beauty_Myth )
Dan reken ik de zelfmoorden niet mee, die ook hun oorsprong in onze fijne vrije cultuur vinden.

Wat je zegt, de bonn !
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

Dress Code for Believers*

[24:30] Tell the believing men that they shall subdue their eyes (and not stare at the women), and to maintain their chastity. This is purer for them. GOD is fully Cognizant of everything they do.

[24:31] And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed.


*24:30-31 Dressing modestly, therefore, is a trait of the believing men and women. The minimum requirements for a woman's dress is to lengthen her garment (33:59) and to cover her chest. Tyrannical Arab traditions have given a false impression that a woman must be covered from head to toe; such is not a Quranic or Islamic dress.
Encourage Marriage to Discourage Immorality


Ik heb nooit iemand meegemaakt die zo ver van de juiste interpretatie van de koran af zat als deze VanhetGoor.
Een week geleden had ie het ook finaal mis.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

Ross zegt:
Spoedcursus 'wat gebeurt er allemaal?"
in 11 minuten weer helemaal up to date:
http://www.youtube.com/watch?v=7TheJPboU4c&feature=player_embedded

Deze video zou iedereen verplicht moeten zien.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: zandbak

@ Marie

vanhetgoor is oversexed, zijn fantasie neemt een loopje met hem. Daarom zou hij zeker naar deze video moeten kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=7TheJPboU4c&feature=player_embedded

Er zijn nu eenmaal mannen die ervan genieten als vrouwen gegeseld worden, niet alleen in Soedan. De BDSM films die door oosteuropese criminelen worden geproduceerd waarbij oosteuropese meisjes onvrijwillig tot bloedens toe worden gegeseld, vinden in bepaalde kringen gretig aftrek.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: zandbak

Soedan toch?
Waar binnekort die volksraadpleging gebeurt over afsplitsing van het zuiden

Dan kan dit niet anders zijn dan een fimpje in het kader van de zendtijd voor politieke partijen. En die bekijk ik nooit, daarom ook deze niet
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: curvedwater

@ Ross

"150.000 vrouwen sterven jaarlijks aan anorexia in Het Westen.
( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beauty_Myth )
Dan reken ik de zelfmoorden niet mee, die ook hun oorsprong in onze fijne vrije cultuur vinden. "

Wat wil je hiermee zeggen? Dat het voor vrouwen niet uitmaakt of ze Soedan of in een Westers land geboren worden?
Ja, uiteindelijk gaan we allemaal dood ja. Lekker makkelijk dit.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

Marie, we zien de splinter in het oog van de ander, maar niet de balk voor ons eigen hoofd.

En wat het nog erger maakt: dat moslim-bashen dient alleen maar om straks vele Iraniers te kunnen doden.

Als U zo begaan bent met het ongelukkige lot van vrouwen: zet U in voor de vele miljoenen vrouwen in Oost Afrika die daar zijn vermoord in de afgelopen jaren.
Dat gaat nog steeds door.

Dat U daar niets over hoort zou te maken kunnen hebben met het feit dat de rovers aldaar familie zijn van de lui die onze MSM bezitten.
http://www.allthingspass.com/journalism.php
http://www.dissidentvoice.org/2008/02/gertlers-bling-bang-torah-gang/
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

Zeg je nu letterlijk dat de onderdrukking, geseling, minderwaardigheid en rechteloosheid van vrouwen in de islamitische wereld gelijk staat aan een splinter, maar dat uitwassen in onze samenleving, zoals anorexia en zelfmoord, te vergelijken zijn met een hele balk?
Beetje verwrongen beeld lijkt mij.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

@Marie

Een "beetje" verwrongen?
Alsof er geen anorexia en vooral boulemia bestaan in de moslimlanden. Of zelfmoorden bij radeloze vrouwen die toevallig een praatje hebben gemaakt met een andere dan hun eigen huistiran. Eerwraak.
Alsof al die ontploffend zelfmoordsullen alleen maar westerlingen zijn en geen islamieten.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Carlo

Leuke religie joh die islam, gaan we hier ook doen, ik snap echt niet dat er nog Nederlanders zijn die dat hele multiculti islam gelul steunen, we moeten er voor zorgen dat deze hele bullshit heel heel ver bij ons vandaan blijft !
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Jim67

Als de cijfers uitwijzen dat er 150.000 vrouwen per jaar aan anorexia sterven, dan is dat toch niet niks ?
En welke cijfers heb jij, Marie ?
Toen ik onderzoek deed naar de mensen die jarenlang bezig waren met het stenigen van vrouwen, en hun websites bestudeerde, bleken ze niet verder te komen dan 3 gevallen in 30 jaar, in Iran.

Drie in 30 jaar is een splinter en 150.000 per jaar is een balk.

In een artikel van Ayaan las ik ooit dat heel veel jonge vrouwen het in onze cultuur te 'leeg', te onzeker, vinden, en zich prettiger voelen in een cultuur waar hun rol vaster ligt.

Natuurlijk zijn ze een stapje lager dan de man, maar dat was in het trouwboekje van mijn moeder ook nog expliciet geschreven, dus zo erg vreemd was dat idee bij ons ook niet.

Ach , Marie, waar kletsen we over.
De vernedering en 'verkrachting' die in onze media plaats vindt t.a.v. de islamitische wereldbwoners is toch tientallen malen erger dan wat die vrouwen in hun eigen cultuur moeten ondergaan door hun eigen mannen !

Lees nog eens wat een leugenachtige ideeën iemand als Vanhetgoor hier gisteren weer debiteerde.
Het is verschrikkelijk. ( zie 9 posts hierboven: 'dresscode for believers' en Vanhetgoors leugens , vijf posts hoger: 'Vergeef mij...")

Het deert figuren als Vanhetgoor ook helemaal niks als je ze op hun nummer zet: morgen beweert hij weer dezewlfde leugen op andere sites.
Dat gaat zo maar door.

Dit soort vernederingen is veel pijnlijker dan wat vrouwen in hun eigen cultuur ervaren. Neem dat maar van mij aan.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

@ Ross.

"En welke cijfers heb jij, Marie?"

Toevallig heb je het hier wel tegen een ervaringsdeskundige; ik ben een jonge vrouw in de westerse samenleving, en ik vind het walgelijk dat er blijkbaar nog steeds mensen in NL rondlopen die menen dat vrouwen zich gelukkiger voelen als hun 'rol vast ligt'. Ikzelf, en ook alle meisjes van mijn leeftijd, genieten er met volle teugen van dat onze rol NIET vast ligt, dat wij NIET minderwaardig zijn aan mannen en dat wij door niemand beperkt worden bij het maken van onze keuzes.

Je kunt wel met cijfers komen over anorexia en zelfmoord in het Westen, maar zoals Carlo inderdaad al zegt, denk je soms dat dit alleen in het Westen gebeurd?

Jij denkt blijkbaar alleen maar in cijfers: hoe veel vrouwen plegen er zelfmoord? Ik heb het daarentegen ook over levensvreugde, en ik kan met zekerheid zeggen dat mijn levensvreugde een stuk groter is dan die van de arme vrouw die in dit filmpje gezweept wordt.

Ironisch dat je Ayaan Hirsi Ali aanhaalt trouwens. Submission zeker niet gezien? ^^
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

Fijn voor jou, Marie,datjij met volle teugen geniet van de waardevrijheid , ankerloosheid en richtingloosheid van onze cultuur. Ik heb het ook helemaal naar mijn zin.
Maar wat voor mij perfect is hoeft voor een jonger iemand met duizenden onzekerheden nog niet perfect te zijn.
Oudere mensen zijn vaak dankbaar voor het feit dat hun ouders in hun jeugd bepaalde zaken verboden hebben. Dat ze kaders aan gaven.
Mijn ouders deden dat niet, en ik had daar een last van. Mijn zus wel.

Kom maar met cijfers over het aantal vrouwen dat in de islam sterft door stenigen of ophanging na overspel of anderszins. Ik voorspel je dat je nog niet even veel doden vindt per jaar als er in onze cultuur per uur sterven aan anorexia.

Over Ayaan. Juist. Omdat Ayaan zo hard vecht voor zelfbeschuikking voor de islamitische vrouw, was die uitspraak van haar moedig en opmerkelijk.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

Individualisme, en met name de kracht hiervan... zegt Ross helemaal niets.
Vandaar dat hij het opneemt voor een achterlijke ideologie.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: N. Davidson

Ik begin het door te krijgen N. Davidson, ik denk dat ik het hier maar bij laat, want na de opmerking:
"kom maar met cijfers over stenigingen, etc" (het gaat namelijk niet om de cijfers, maar om alleen al het idee dat men in een bepaalde samenleving stenigen een leuke straf vindt) valt er inderdaad niets zinnigs meer te zeggen.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

Je bent al aardig in de hoek gedreven, Davidson, als jouw argumenten zo slap zijn als deze:

"Individualisme, en met name de kracht hiervan... zegt Ross helemaal niets.
Vandaar dat hij het opneemt voor een achterlijke ideologie."

Is that all?

Marie,
je denkt nu wel erg vanuit onze eigen cultuur. Wij proberen straffen leuk te maken.
Het mag onze gevangen aan niets ontbreken. Hun rechten staan voorop. ( Onze bejaarden daarentegen..... Onze slachtoffers daarentegen....)
Ik begrijp dat de PVV met ons strafrecht meer die zelfde kant op wil. Zou Geert geïnspireerd zijn door de islam?

In dat vermaledijde Sharia-gebied vinden ze dat een straf vervelend moet zijn, maar vooral ook ten bate moet komen van een betere toekomst.
De strafeisen zijn erg hoog, maar als familie van het slachtoffer dat wil, wordt de veroordeelde vrij gelaten ( als ik het goed begijp)

Doodstraf wordt meestal niet ten uitvoer gelegd, en nooit binnen 5 jaar na de veroordeling ( In Iran).

Stenigen komt volgens mij officieel nergens meer voor. Maar in tijden van wetteloosheid en anarchie gebeurt het nog wel. Wees niet bang: dan hoor je het wel. De laatste steniging ( in Sudan, 2008) wordt nog dagelijks geplaatst door allerlei moslimbashers.

Stenigen komt 24 maal voor in de bijbel, en niet in de Koran, maar wel 5 maal in islamitische geschriften.
Zoek maar even hier op stenigen: http://www.bijbelenkoran.nl/

Zo, dat waren de cijfers, en dat was een correctie van jouw vergissing over 'leuk vinden'.

Ik hoop dat je blij bent dat we deze vergissingen hersteld hebben.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

Toch heeft Ross schijnbaar gelijk.

Vrouwen vinden het heerlijk om in vuilniszakken over straat te gaan.
De duidelijkheid van laagopgeleide mannen die hun leven bepalen vinden ze prachtig.
Na het overlijden van hun man als een koe doorgeschoven te worden naar zijn broer vinden ze héérlijk.

Onvrijwillig Zweepslagen krijgen is beter dan zelf de keuze hebben tussen een zak chips of bruine boterham met kaas.

Álles, maar dan ook álles om er maar niet aantrekkelijk uit te hoeven zien en vooral niet zlef te hoeven denken.

Ik wist ook niet dat Ross gelijk had, maar ik kwam vandaag Elvis en Michael Jackson tegen en díe hebben het uitgelegd.

Bedankt jongens!
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ronald|

Ik heb weinig toe te voegen aan de een na laatste reactie van Marie.
Ross, soms zeggen enkele zinnen meer dan een flink betoog dat voozien is van bronnen die precies uw abjecte visie bevestigen of staven.

Er is iets flink mis met deze site. Ik kreeg net ongevraagd uw inloggegevens Ross. De keer daarvoor die van Ronald.(?)
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: N. Davidson

@redactie, bij mij verdwenen de inloggegevens tussen de ene en de andere reactie. Dat is uiteraard minder vervelend dan wat N. Davidson omschrijft, maar niet iedereen zal het prettig vinden.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ronald|

Ross, ik ben het helemaal met je eens dat we onze bejaarden in tehuizen vaak zonder enige menswaardigheid behandelen, en dat de straffen in NL veel te laag en te 'leuk' zijn, dus dat moeten we veranderen.

En zeg je nu dat stenigen officieel nergens meer voorkomt? Onder wat voor steen heb jij geleefd de afgelopen weken? Gisteren nog op de voorpagina van de NY Times een artikel over Sakineh Mohammed Ashtiani die in Iran vanwege overspel veroordeeld is tot, jawel, STENIGING!

Verder vind ik deze discussie over wel of geen steniging echt heel erg gemierenneuk, en ik heb medelijden dat je je om je punt te maken moet verlagen tot het niveau van 'steniging is wel slecht, maar het is ergens ook wel goed, en bovendien gebeurt het in de praktijk niet meer!'
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

Weggewikt door de redactie.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Marie

Ronald, ik denk wel dat veel islamitische vrouwen zich graag aantrekkelijk aan de buitenwereld tonen.
Maar in het algemeen lukt ze dat aardig. Wie dat wil kan een heel aardig hoofddoekje dragen en er heel charmant uitzien.

Behalve daar waar de niqab verplicht is ( of de gewoonte is)
Dan wordt het moeilijk.

Hoeveel procent van de islamitische vrouwen kan niet onder de niqab uit? Geen idee, Maar als we nu eens Afghanostan en Saudi Aranbie nemen, dan hebben we wel een aardig idee. In totaal 40 miljoen mensen. 20 miljoen vrouwen. 10 miljoen niqab draagsters. Van de 750 miljoen islamitische vrouwen
1,5 %.
Die 1,5 % mag je dus niet als 'de islam' betitelen.
Wij hebben ook 1,5 % SGP ers in ons land. Zouden het ook niet juist vinden als Nederland werd gelijkgesteld aan de SGP.

En verder: zoek maar eens op zelfmoordcijfers, Ronald. Dat zegt ook iets over kwaliteit van leven. Hoe vrijer hoe meer zelfmoord. ( Of moet ik zeggen: hoe minder structuur, bakens, zekerheden, sociale banden, des te ongelukikiger. )
Om menswaardig en gelukkig te leven heb je niet zo heel veel vrijheid nodig.
Nonnetjes behoren tot de gelukkigste vouwen die ik ooit tegen kwam

Over onvrijwillige zweepslagen: misschien hzou de kwaliteit van leven in ons landje er aardig humaner op worden als er her en der wat zweepslagen werden uitgedeeld. Types als Lukassen die hun buurt terroriseren komen bij ons in de 2e kamer. En mogen blijven. Bij de Islam krijgen ze een pak ransel. Daar kies ik persoonlijk voor.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van justitie Ali Zadeh, in Iran:
- 4. The death penalty is likely to be executed by hanging. Stoning - which still prevailed under the Shah’s rule and was maintained for a number of years after his overthrow - has been abolished by the Islamic Revolution.
( zie: http://vineyardsaker.blogspot.com/2010/09/sakineh-scandal.html )

Alles wat jij over mevrouw Ashtiani hebt gehoord zijn leugens, beste Marie.
Maar wat kan Iran er tegen beginnen? Tegen deze enorme leugenachtgheid van de westerse pers?
Niets.
Wat kon Saddam ( die meteen na 911 zijn medeleven heeft aangeboden aan Amerika) beginnen tegen al dat bashen en al die leugens ? NIETS.
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Ross

@ Ross: "Wat kon Saddam ( die meteen na 911 zijn medeleven heeft aangeboden aan Amerika) beginnen tegen al dat bashen en al die leugens ? NIETS."

En dus gaan de VS, gedekt door hun "leugens", nu Iran aanvallen om Ahstiani? :-)
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 | Door: Carlo

Ross, wat betreft het debat over vrouwen in de Islamitische wereld: je kunt het eigenlijk beter in een veel groter perspectief zien dan alleen de wel of niet stenigen discussie:

Je zegt dat vrouwen zich beter zouden voelen als hun rol in de samenleving duidelijk vast zou staan, zoals in de Islam het geval is. Ik onderschrijf dit niet, maar ik begrijp wel dat vrouwen nu eenmaal andere behoeften en andere gevoelens hebben dan mannen. In tegenstelling tot wat in de Westerse samenleving gepredikt wordt, zijn mannen en vrouwen natuurlijk allerminst gelijk, je hoeft helemaal geen genie te zijn om dat te bedenken.
Mannen zijn over het algemeen sterker dan vrouwen, mannen kunnen over het algemeen harder lopen, en hebben over het algemeen meer daadkracht en inzicht dan vrouwen. Ik durf zelfs te stellen dat mannen, over het algemeen, intelligenter zijn dan vrouwen! Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle mannen intelligenter zijn dan alle vrouwen; het slimste kind van de klas kan natuurlijk ook een meisje zijn, en een man die vmbo heeft gedaan zal niet intelligenter zijn dan een vrouw met vwo diploma.
Het is echter wel zo dat binnen bijvoorbeeld het gymnasium, het slimste kind van de klas vaak een jongetje is, terwijl wanneer er een hele domme vraag aan de leraar gesteld wordt, deze meestal van een meisje komt.
Ik wil de term minderwaardigheid liever niet gebruiken, maar ik weet niet wat een beter woord is om de ongelijkheid tussen man en vrouw aan te geven, dus ik zeg het toch maar; vrouwen zijn over het algemeen wel degelijk minderwaardig aan mannen, dit Islamitische idee is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen.

Nu we deze vervelende situatie van ongelijkheid vastgesteld hebben kunnen we twee dingen doen:
We kunnen een maatschappij creëren waarin de mannen zeggen: "Ha! Wij mannen zijn duidelijk sterker en machtiger dan jullie, dames, dus we gaan nu allemaal regeltjes maken waar jullie je aan moeten houden, als jullie ze overtreden worden jullie zwaar gestraft, we doen jullie een hoofddoek om omdat we niet willen dat er vreemde mannen naar jullie kijken, en weet je wat, laten we jullie voor de zekerheid ook maar in huis opsluiten en bovendien zo min mogelijk rechten geven."

We kunnen ook een ander soort maatschappij maken, eentje waarin de mannen zeggen: "Oke, we weten natuurlijk wel dat wij mannen sterker en machtiger zijn dan jullie, vrouwen, maar laten we aardig zijn. We geven jullie gelijke rechten, vrije keuzes, en jullie mogen als jullie het willen zelfs korte rokjes aan, dat is voor ons eigenlijk ook wel leuk. Jullie mogen naar school, zodat ook jullie het beste uit jezelf en uit je leven kunnen halen, en op deze manier geven we vrouwen het gevoel dat zij ook wat te zeggen hebben in de wereld."

Ik als vrouw prefereer natuurlijk de tweede vorm van maatschappij, en het zou een man alleen maar sieren als hij het daarmee eens zou zijn, vind je niet?
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Marie

Carlo, Ashtiani is totaal onbelangrijk. Zelfs alle joden in Rusland zijn onbelangijk voor lieden als Kissinger, zo denkt Hitchins.

De moskee op ground zero? Geller lacht zich te barsten om die maffe Amerikanen die haar geloven.
( Denk je even in: In Oklahoma zijn ze zo gek dat ze denken dat ze worden bedreigd door simpele zielen die 0.6 % van de bevolking uitmaken. Gaan ze serieuze wetten voor ontwerpen !! )

Koran's verbranden : prachtige idioot daar in Florida.

Die goyim zijjn zo vreselijk achterlijk. Je kunt ze gewoon keer op keer op keer voor de gek houden.

Weet je nog, vorige keer, toen we ze vertelden dat er WMD's waren in Irak, terwijl ALLE deskundigen steeds zeiden dat ze er niet waren ... weet je nog: het is ons gelukt. !!
Weet je nog dat we ze wijs maakten dat Saddam iets met terroristen had, !! Geen spoor natuurlijk.

Je kunt echt de mensen alles wijs maken.
Maar: de info moet van alle kanten komen, en hij moet een flinke tijd hebben om in te werken op de mensen.

Bashen: zo doe je dat.

Russell zei het al: There is no nonsense so arrant (enorm) that it cannot be made the creed of the vast majority by adequate governmental action.

En nu zijn we volop met Iran bezig.
om Efraim van de Mossad te citeren, die destijds al zei : Iraq and Saddam Hussein are the next target. We're starting now to build him up as the big villain. It will take some time, but in the end, there's no doubt it'll work.

Als je wil weten hoe het zit met Iran dan zul je even een uurtje moeten studeren. Dan weet je ook meteen heel zeker dat:
1) Ahmedinejad nooit heeft gezegd dat hij Israel van de kaart wilde vegen. Het regime moet weg. Dat zei hij.
2) Iran tot nu toe altijd gedaan heeft wat het ,moet doen mbt nucleaire zakenen het atoomagentschap.
3) In de israelische kranten men zeker is dat een nucleair Iran nooit een atoombom zal gooien op Israel, omdat er heel veel Palestijen womnen, en omdat Israel ruim 200 atoomkoppen heeft die al s vergelding heel Iran zullen verwoesten
Zie: http://xevolutie.blogspot.com/2010/12/enkele-goede-videos.html
Zie: http://xevolutie.blogspot.com/2010/11/leugens-over-ahmedinejad.html


Laatste nieuws: de joodse club (PVV) heeft een joodse CIDI medewerker Kortenhoeven die nu in ònze Tweede Kamer beweert dat we Iran moeten aanvallen ( ten bate van Israel , uiteraard.)
De joodse minister Rosenthal zal er eens over nadenken.

Het moet niet gekker worden.
Je houdt het niet voor mogelijk dat deze mensen òns volk zo gek kregen dat ze jarenlang niks durfden zeggen over die immigratie-golf van islamieten, en dat ze diezelfde schapen nu weer inzetten ( met succes) om hun volgende slag te slaan: de islam kapot maklen.

Ik wéét dat de goyimn goedgelovige sullen zijn, maar dat het zo extreem was, dat had ik me echt niet kunnen voorstellen.
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Ross

Ross schijnt te denken dat de oorlogen die Amerika voert tegen Islamitische landen als Irak en Afghanistan (waar wij helaas in een zogenaamde vredesmissie bij betrokken zijn) iets te maken hebben met bestrijding van de Islam.
Als je het boek 1984 gelezen hebt (je presenteert jezelf als een erg gestudeerd persoon, Ross, dus dat zul je wel gelezen hebben) dan kun je daaruit schrikbarend veel parallellen trekken met Amerika.
Zo is Amerika, net als het grote Rijk in 1984, constant in oorlog met een zelf gecreëerde vijand. Dit puur om zijn machtspositie te behouden. Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, ze zijn allemaal aan bod gekomen en de volgende zal ongetwijfeld Iran zijn, maar wederom moet je dit naar mijn mening bekijken in een groter perspectief waarin het om macht gaat, en niets te maken heeft met de Islam.
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Marie

Here are Zelikow's own words during a September 10, 2002 speech at the University of Virginia:

"Why would Iraq attack America or use nuclear weapons against us? I'll tell you what I think the real threat (is) and actually has been since 1990 -- it's the threat against Israel. And this is the threat that dare not speak its name, because the Europeans don't care deeply about that threat, I will tell you frankly. And the American government doesn't want to lean too hard on it rhetorically, because it is not a popular sell."[ii]

Marie, het is toch zo klaar als en klontje:Amerika wordt geregeerd door de zionisten. ( Sinds Bush jr aan de macht is0
De Amerikanen knappen alle klussen op voor Israel.

Israel is Heilig voor de Zionisten, maar ik denk: voor 20 miljoen joden in de hele wereld.
Er is maar één bedreiging voor Israel: hun islamitische buren.
Nu willen ze ook Eretz Israel creeren: een Groot Israel. Dus die confrontatie met de Islamieten die kunnen ze nooit voorkomen.

Er zit maar één ding op: de Islam zwart maken en (laten) vernietigen.
Irak is geheel kapot. Afghanistan ook.

Iran is aan de beurt.

Waarom studeer je niet wat harder,Marie, zodat je al deze zaken zelf kunt achterhalen.
Begin eens met de 3,5 jaar oude documentaire 'The Israel Lobby".
Driemaal goed bekijken. ( zie: http://xevolutie.blogspot.com/2010/10/israel-lobby-vpro-2007.html )

Dan weet je al voor de helft wie de macht in de wereld heeft, en hoe ze dat doen.
Of vertrouw je de VPRO ook al niet ?

De interviewster ( Marije Meerman was uiterst naief toen ze naar Amerika toog om in alle onbevangenheid te gaan interviewen: ze wist niet eens wie Alan Dershowitz was !
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Ross

Haha, ik studeer wel hard hoor, maar ik interesseer me niet zo voor het almachtige Joods Complot, helaas.

Had je nog een reactie op het ethische dilemma waarvoor ik je gesteld heb? Of had je daar niets meer op terug? ;)

Je vindt dat de Islam hier wel erg veel gebasht wordt, maak ik uit al je reacties op, en daar ben ik het op zich wel mee eens, maar om dat punt te maken hoef je de Islam toch niet te gaan verdedigen?
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Marie

Maar je interesseert je toch wel voor de waarheid, Marie?
Zolang je dat maar doet, dan komt het wel goed.

Ethisch dilemma? Ik wilde niet reageren omdat ik net een heel lang stuk had geschreven,en dat wordt minder gelezen als er meer stukken onder staan. Vandaar.

Marie, ik ga me even arrogant gedragen, alsof ik beter weet hoe het zit dan jij ( OK ?)

Les 1: Als je over de wereld denkt, dan gaat het over mensen.
Je moet dus eerst het materiaal begrijpen: hoe zit dat in elkaar.

Heel verhelderend vind ik dan dat je begrijpt dat wij allemaal het resultaat zijn van mensen die de concurrentie-strijd om het bestaan gewonnen hebben.
Onze ouders hebben dus de goede eigenschappen gehad, anders hadden ze niet overleefd. ( Als je het eenmaal ziet is het allemaal erg logisch en erg eenvoudig)

Dat betekent dat een man de beste eigenschappen heeft voor een man,en een vrouw de beste eigenschappen heeft voor de taak die een vrouw moet doen.

Wegens hun verschillende rol in het leven zijn die eigenschappen niet gelijk.
Mannen moeten voedsel verzamelen, oorlog voeren, de vrouw verdedigen,aen ls het kan nog andere vrouwen bevruchten etc.
Vrouwen moeten de juiste man kiezen, want ze hebben hooghuit 10 kansen om zich voort te planten (een man heeft er heel veel,als hij aantrekelijk is voor vrouwen)

Een vrouw moet dus meer roddelen,m want zo kan ze achtgerhalen welke eignschappen in de familie van een man circuleren ( eenziekte, overspelighedi etc etc.)
Vrouwen zijn dus socialer en houden meer van over mensen praten.
Mannen trekken er op uit en gaan om met de wereld.

In IQ tests doen mannen het beter, maar in EQ tests vrouwen, vermoed ik (Ik Weet het niet)

Door de evolutie zijn er aanmerkelijke verscjhilen tussen mensen.
Lichamelijk, maar ook qua karakter.
Op lichamelijlk gebied is het leuk om te zien dat Oost Afrikanen erg goed in de lange afstand zijn ( op de hoogvlakten van Ethiopië was dat onmisbaar)
Op dekorte sp[rint zijn de West Afrikanen erg goed: een eigenschap die in het oerwoud vanpas komt.

Veel van de gebruiken tussen man en vrouw zijn in diverse culturen verschillend, maar dat komt ook omdat die culturen in verschillende biotopen zijn ontstaan, Als bij ons de man soms maanden op weg was in de woestijn en zijn vrouw acher liet , zou hij misschien ook wel andere ingeboren cultuur hebben ( denk aan de kuisheidsgordels die wij hadden toen de ridders voor een jaar weg gingen)

Ik vind het dus nogal kortzichtig om andere culturen te veroordelen. Vak voor zaken die hier 60 jaar geleden ook nog heel gewoon waren. Laat die mensen met rust, en als het hen economisch beter zal gaan, dan zal de hmaniteit in die samenlevingen ook verbetren. Dat gaat altijd samen.

Maarwat wij doen is: die samenlevingen beroven ( van hun olie, en van hun eigen leiders : Mubarak en Abdullah zijn ònze mensen, niet hùn mensen) En als de slimsten het door hebben en vreselijk kwaad worden ( zoals Osama) dan roepen we: gevaarlijke terrortist !

Wij doen dat niet natuurlijk, want wij weten zelf niet zo veel. Het zij de media die selectief berichten herhalen en zo ons wereldbeeld sturen,.

Dank zij internet zijn er nu veel meer bronnen te vinden, en zo kom je toch vrij gemakkelijk achter veel interessante waarheden''.
Zo kun je lezen wat de Israelische Premier Moshe Sharett in zijn dagboek schreef. Zo leer je dus de tactiek van Israel kennen.
Heel interessant, omdat ze die nog steeds toepassen.

Tot zover. Groet, JV.
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Ross

Groet, JV.

Met opzet of per ongeluk, Ross?

Van nu af aan kan je weer gewoon als Jos Verhulst je lappen posten.
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: NN

Deze site heeft een olifantengeheugen.
Maar we kunnen Ross dus nu gerust aanspreken met Jos Verhulst.
Ross - Jos... Zo die is origineel. In de hoop om een studente te indoctrineren, pardon infomeren pretendeert die de 'waarheid' in pacht te hebben. De waarheid in de vorm van een zionistisch complot. Quelle surprise! Maar aan de andere kant de leden van IS, die ook aan de UvA vertegenwoordigd zijn, omarmen uw denkbeelden...
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: N. Davidson

Deze jos verhulst? http://en.wikipedia.org/wiki/Jos_Verhulst
Geplaatst op: woensdag 15 december 2010 | Door: Marie



Reageren

Om te kunnen reageren moet u zich eerst hier registeren.
Reacties die niet voldoen aan de huisregels worden verwijderd.

Wachtwoord   

Vink aan als u niet wilt dat uw emailadres gepubliceerd wordt

foto
Grote kans dat Obama wint (met video-uitleg)
Barack Obama kan zeker niet achterover leunen. Maar de voorspellingen geven hem wel een goede kans dat hij op 6 [...]

foto
Een bijstandsuitkering krijgen is nog altijd tamelijk simpel
Op papier krijg je alleen bijstand als je niks anders hebt. De praktijk is anders. Gemeenten stimuleren [...]

foto
Weer geheimzinnig gedoe: Groen Links heeft nog twee - onbekende - kandidaten
Groen Links houdt opnieuw een deel van de

foto
D66: de 40-urige werkweek terug, weg met ATV
Om de welvaartsstaat betaalbaar te houden moet een werkweek van 40 uur weer de standaard worden. Kamerlid Wouter [...]

foto
Nog even en GroenLinks heeft geen fractievoorzitter meer nodig
Nog even en ze hebben bij GroenLinks geen fractievoorzitter meer nodig. In de Tweede Kamet heeft de partij 10 zetels. [...]

foto
Angela Merkel wankelt
Niet alleen in Europa staat Angela Merkel alleen, ook in Duitsland lijkt het bijna met haar gedaan. Volgens het [...]
De Koppensneller
Lady Gaga komt met eigen socialenetwerksite (18:33) Het Laatste Nieuws

Paul Verhoeven: Ik kreeg slipje Sharon Stone cadeau (16:17) Elsevier

Samsom: 'Lage rente is tijdbom' (11:17) BNR

Helderziend varken voorspelt EK-uitslagen (14:31) De Telegraaf

Hoofdredacteur Volkskrant noemt redacteuren 'makke schapen' (13:14) Villamedia

Wordt het volgende week toch nog lente (zelfs een beetje zomer) (09:44) KNMI

Afnemende steun voor lente-akkoord (18:40) 1vandaag

Nederlandse vogels sterven door dioxinevervuiling (16:25) Trouw

Doorbraak naar warmer weer (10:53) de Telegraaf

Peter R. de Vries weigert Zomergasten (10:15) Mediacourant

ADVERTENTIE
Tip en volg ons!
ADVERTENTIE
VoorpaginaArchiefOver onsContactAdverteren Huisregels RSS-FeedPDAIPhone
Laatste wijziging: Mon, 21 May 2012 19:41:29 +0200 (Mon, 21 May 2012 17:41:29 GMT)
Pagina gegenereerd: Mon, 21 May 2012 19:41:29 +0200 (Mon, 21 May 2012 17:41:29 GMT) 
Procestijd pagina: 0.313 sec.