Reacties (13)
Volledig mee eens. Geef de drugs vrij en je maakt een einde aan de daaraan gerelateerde zware misdaad. Het is dweilen met de kraan open als de overheid het gebruik verbiedt van iets dat een deel van de bevolking persé wil consumeren. Hou daarbij de complete oorlog tussen justitie en bendes voor ogen die al in de jaren twintig van de vorige eeuw oplaaiden toen in Amerika de alcohol verboden werd.
Geplaatst op: woensdag 2 september 2009 | Door: Bram
Gedeeltelijk mee eens.
Ten eerste heeft de schrijver geen broer gehad die overleden is na een opiatenverslaving en heeft hij wel makkelijk lullen op die manier.
Druggebruik dient ten alle tijden ontmoedigt te worden wanneer de verslaving de maatschappij aan het uithollen is, zoals bij softdrugs het geval is.
Qat is wat dat betreft volkomen onterecht neergezet als softdrug, kijk maar naar Yemen.
Dat betekent helaas het bestijden van drugs, inclusief alcohol maar dan niet via een brute war on drugs.
Veel beter is het verslaafden hulp te bieden op voorwaarde dat men gaat afkicken (desnoods verplicht) en zeker geen consequentieloze harddrugsgebruikersruimten maken zoals in Den Haag het geval is.
De handel streng verbieden en de verslaafde indien mogelijk helpen en indien dat dan niet gaat gewoon laten verrekken.
Mocht een verslaafde verslaafd willen blijven dan is de enige remedie de verslaafde geen enkele vorm van hulp dus ook geen uitkering te geven.
De kosten van het opsluiten van boeven zoals de FARC hoeft trouwens niet te veel geld te kosten zodra je dit soort figuren in de singsing maar hard laat werken en je wat minder druk maakt over fatsoenlijke huisvesting.
Een gedetineerde in dit land kost het tweevoudige van wat een bejaarde zoal mag verwachten.
Geplaatst op: woensdag 2 september 2009 | Door: Multidifficulti
Wel multidifficulti, ken je de statistieken van het RIVM wel, waarin duidelijk de gecumuleerde
persoonlijke en maatschappelijke gevolgen van drugs staan afgebeeld, waarbij alcohol juist achter
cocaine en heroine eindigt, cannabis in de middenmoot en paddestoelen helemaal
aan de andere (relatief onschuldige zijde...).
regeringscijfers, niet de mijne....
Zouden volgens jou logica alcoholverslaafden precies zo behandeld moeten worden
als de softdrugsverslaafden in jouw relaas, vraag ik mij dan af, of doe je aan selectief redeneren?
Geplaatst op: woensdag 2 september 2009 | Door: emovero66 ()
Fantastisch artikel, volledig mee eens. Deze "strijd" is niet te winnen.
Ik verwacht ook dat problemen als overdosis als omschreven door multidifficulti eerder af- dan toe zullen nemen. Heel vaak ontstaan overdoses door onoordeelkundig gebruik (toeristen in Nederland) of door kwaliteitsschommelingen. Om het te vergelijken met alcohol: Als je gewend bent om een halve liter bier per uur te drinken, en je neemt dan opeens een halve liter wodka reageert je lichaam heel anders.
Als de markt vrijgegeven wordt houden de kwalteitisschommelingen op en er kan op een normale manier voorlichting gegeven worden welke hoeveelheden je in hoeveel tijd kunt gebruiken en wat de gevolgen daarvan zijn.
Buiten de voordelen als vermindering van de criminaliteit ontstaat dan ook nog eens de mogelijkheid om er belasting op te heffen. De procutie van bijvoorbeeld een gram coke is niet veel duurder dan een gram koffie. Maar de gebruikers zijn blijkbaar wel bereid om er euro 35,- of meer voor te betalen. Maak daar dan gebruik van.
Geplaatst op: donderdag 3 september 2009 | Door: Ronald|
Volledig mee eens.
Het is bewezen dat verslaafden in vele gevallen gewoon kunnen werken, maar vele van hen zijn nu
de hele dag in de weer om aan geld te komen met alle ellende voor de ouders en de gemeenschap.
Maar de regenten in de hele wereld zullen zich dan afvragen welke inkomsten bronnen de ,,heren'' in de onderwereld dan aan zullen boren, ik denk dat de rijken dan wat minder nachtrust zullen hebben.
Geplaatst op: zondag 6 september 2009 | Door: Nicolay
bram,
dus jij vindt dat qat in yemen niet de maatschappij uitholt?
het leven ligt stil na 4 uur,
iedereen is te lamlendig om ook maar enig initiatief te tonen,
tanden rotten uit hun mond,
60% van het waterverbruik gaat verloren in de qat teelt,
koffietelers gaan over op qat,
etc. etc.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: wim
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Mooeeehammed
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Mooeeehammed
Alcohol is inderdaad een probleem en en wat mij betreft mag daar harder tegen opgetreden worden.
Paddestoelen zijn irritante zaken maar daar is wel een oplossing voor te vinden als men het gebruik van 2CB zou toestaan.
Heroine is een absolute ramp maar er zijn medicijnen die de receptoren blokkeren, helaas gebruikt men die handel amper.
Cocaine is vooral geestelijk verslavend en behandeling dus mogelijk.
Ik pleit niet voor het vrijgeven van iedere drug maar voorlichting kan een boel ellende besparen.
De maatschappij heeft op zich het recht om middelen die de maatschappij ondermijnen te weren en te veroordelen maar de vraag is nog altijd hoe.
Het beste is en blijft de productie hard aan te pakken en ook de handel, de gebruiker te helpen en indien de verslaafde niet geholpen wil worden hem dan maar te laten verrotten desnoods door de verslaafde op een gecontroleerde manier drugs te verstrekken opdat de handel onder controle blijft.
Waarschijnlijk zullen criminelen dan wel weer een andere manier vinden om aan geld te komen maar nogmaals het vrijgeven van welke drug dan ook lijkt mij niet raadzaam, gecontroleerde verstrekking en produktie is wel een optie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Multidifficulti
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Achmed
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Achmed
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Achmed
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 8 september 2009 | Door: Achmed
Reageren