Reacties (89)
Ze hebben groot gelijk, ze vallen zelf niet aan maar moeten zich wel verdedigen. Mag dat dan niet? Ook al is de anti-Israël propaganda machine op volle gang.
Toeval? Samenloop van omstandigheden? Eerder gemanipuleerde omstandigheden
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Everdine
Het lijkt er op dat Israël een breuk wil forceren met Turkije, wat dan ook snel op een breuk van Turkije met de NATO en VS zal kunnen uitdraaien. Het lijkt me sterk dat de VS dat wil, maar aangezien de EU voor Turkije een gepasseerd station lijkt, is een spoedig realigment tussen Rusland, Turkije en Iran niet helemaal onwaarschijnlijk.
A US nuclear submarine crosses into Strait of Hormu
Tehran reports that an Iranian naval patrol Thursday, May 27, detected a US nuclear submarine sailing through the strategic Strait of Hormuz, through which most of the oil produced by Persian Gulf states passes on its way to world markets. (...) This confirms debkafile's report of May 20 that the Obama administration had decided to boost US military strength in the Mediterranean and Persian Gulf regions in the short term with an extra air and naval strike forces and 6,000 Marine and sea combatants.
http://www.debka.com/article/8812/
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Karl Kraut
Ongetwijfeld gemanipuleerd. Israël doet er verstandig aan paraat te zijn voor een mogelijke aanval. Ze hebben nog altijd het recht zich te verdedigen tegen deze terroristen. Want dat zijn het. Al hadden ze deze levering al eerder moeten en kunnen stoppen. Hopelijk hebben de aanwezigheid van kernkoppen een preventieve werking en zullen ze niet ingezet hoeven te worden.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Ja Everdine, het is vast weer dat internationale New Age Complot waarover Hannah Newman ons eerder informeerde.
Het was ook duidelijk zelfverdediging dat Israëlische commando's gisteren tenminste 16 ongewapende hulpverleners vermoordden en ruim 60 ongewapende hulpverleners verwondden.
We weten allemaal hoe gevaarlijk ongewapende hulpverleners kunnen zijn.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
We kunnen vandaag weer een flinke riedel samenzwering theorieën verwachten en een lawine van pro zionistische propaganda. De aandacht afleiden en schade beperken zal het credo zijn vandaag.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
@Karl Kraut,
ik denk niet dat de EU al een gepasseerd station is voor Turkije. Misschien dat de huidige situatie binnen de Unie voor een verdere vertraging heeft gezorgd maar Turkije heeft al de nodige wetgeving geimplementeerd. Of denkt u dit vanwege het verdrag dat Turkije onlangs met Iran en Brazilië heeft afgesloten? Ik heb een tijdje geleden nog onderzoek moeten doen naar deze kwestie, dus het zou mij best tegenvallen mocht deze toetreding van de baan zijn.
Ik denk namelijk dat een toetreding op de lange termijn positief kan zijn voor beiden partijen.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Ruud, er zijn ook gewoon voor -en tegenstanders, die geen complottheorie aanhangen noch zionistisch zijn. U erkent de staat Israël bij voorbaat niet. Dus in welke categorie valt u?
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Dit bericht stond al in de krant voordat de israelische commando`s de hulpschepen aanvielen die naar Gaza voeren.
Israel wist dat dit zou gebeuren.
Dit zou goed een geplande actie tussen Turkije en Iran kunnen zijn. Is Erdogan niet recent in Iran geweest? Heb zelf de indruk dat men van te voren wist dat dit uit de hand zou lopen.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Anton (met een hoofdletter)
"They planned this attack," said Israeli military spokeswoman Lt. Col. Avital Leibovitch. "Our soldiers were injured from these knives and sharp metal objects ... "
Kijk daar hebben we het al. De klassieke aanpak. Als Israël beschuldigd wordt, alles ontkennen en de beschuldiging omdraaien.
Het waren de ongewapende hulpverleners die de Israëlische commando's aanvielen. Natuurlijk.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
Dit zou wel eens spannender kunnen worden dan de Cuba crisis.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Anton (met een hoofdletter)
Misschien haalt de wereld 2012 nog niet eens.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Anton (met een hoofdletter)
Ja Anton. Dit is een spelletje. Leuke televisie om jou te vermaken.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
Ik heb dit al een keer meegemaakt Ruud.
We zullen zien hoe het dit keer afloopt.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Anton (met een hoofdletter)
De actie van Israel een konvooi aan te vallen kan je op dit moment als 'niet verstandig' bestempelen, afwachten is wat ze daar allemaal aan boord vinden, maar dat zal de mossad er dan wel hebben neergelegd.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/267007/Israel-tuint-met-open-ogen-in-proPalestijnse-val.htm
V.w.b. de troepensamentrekkingen, Erdogan, Assad en Ahmedinejad spelen een gevaarlijk spelletje. Kijk uit, heren: don't fuck with the Jews.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Cor
En ja hoor daar is de volgende al.
Als een 14 jarig Palestijns meisje een steentje gooit naar een Merkava tank is het "een terrorist".
Als Israëlische commandos in internationale wateren tenminste 16 onbewapende hulpverleners vermoorden en tientallen verwonden is het "niet zo verstandig".
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
@N. Davidson: De geïmplementeerde wetgeving komt de regerende partij goed uit: om de invloed van het leger terug te dringen. En wat de regerende partij daaraan niet goed uitkomt, dat nemen ze dan maar op de koop toe.
Ja, één economische zone, dus open grenzen, zijn goed; maar dan wel onderworpen aan de tucht van de markt. Maar het hele opgetuigde EU-raamwerk is een waterhoofd van sociale wetten, die politiek gewild, maar economisch onhaalbaar zijn. Al is de historisch oorzaak van de EU natuurlijk duidelijk: dat landen als Frankrijk, Duitsland gedwongen zijn met mekaar in gesprek te blijven. Maar onderhuids gaat de koude economische oorlog gewoon verder, en de Fransen testen stapje voor stapje de mogelijkheden, zoals we de laatste weken merken.
De wereld is gewoon aan het hergroeperen. Rusland, China, maar dus ook Turkije en Brazilië zijn langzaam maar zeker bezig het tapijt onder het VS-imperium vandaan te trekken. Het is ieder voor zich, maar wel met nieuwe lossere en/of vastere allianties in eigenbelang. Op het al dan niet toetreden van Turkije tot de EU komt gewoon nooit een antwoord; want ook al gaat duidelijk zijn dat het nooit gaat gebeuren, niemand heeft er belang bij dat uit te spreken.
Ik las een jaar geleden 'ergens' een stuk over het heroriënteren van de Turkije, maar voor de verandering weet ik eens een keer niet meer waar...(irritant). Maar voor het Turkse militaire establishment hoeft het dus niet meer, zo staat me bij. Het is een groot pokerspel, zoals natuurlijk altijd; maar de laatste tien jaar zijn de omstandigheden (=de regels) veranderd. Dat ziet nog niet iedereen in.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Karl Kraut
Ruud, niet op de zaken vooruit lopen. We zullen wel zien wat die 'activisten' aan boord hadden. Al zal dat dan ongetwijfeld een leugen zijn van de vuile zionistische media.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Als de VN een inspectie zelfstandig en zonder inmenging hadden uitgevoerd zou ik de rapportage over hun bevindingen geloven.
Als het Israëlische leger met een lijstje komt ... dan weet ik het nog niet zo net. De schepen zijn natuurlijk al ruim 12 uur in handen van Israël.
Laten we wel wezen. Israël is in deze niet bepaald neutraal.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
Dank u Karel Kraut, dat was interessant. Er is zeker een proces gaande. Maar het leger zal dit toch niet lijdzaam ondergaan? Het is wel een paradox. De Eu eist juist dat Turkije de macht van het leger inperkt, terwijl het leger juist de bewakers zijn van de seculiere staat en het gedachtengoed van Ataturk. Jammer van die link. Ik ben nu niet in de positie om me hierin te verdiepen. Maar dat ga ik straks zeker doen.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Inderdaad Ruud, het is niet verstandig van Israel. Israel heeft vooraf gewaarschuwd, men koos voor confrontatie d.m.v. provocatie. Trouwens, onbewapende hulpverleners? Er zijn verschillende Israelische militairen afgevoerd naar het ziekenhuis met schotwonden, 1 door het hoofd, en er zijn handwapens op de ongewapende hulpverleners buitgemaakt. Jammer is dat dit allemaal weer koren op de fascistische Hamas- en Hezbollah-molens is, met alle gevaarlijke gevolgen van dien.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Cor
"Zij vielen ons aan"
"Ze kwamen met hele scherpe keukenmessen"
"Ze schoten op ons, we moesten wel"
"Ze smokkelden wapens voor Hamas"
"Ze gooiden steentjes naar onze boot"
We zullen, zoals voorspeld, nog vele ongefundeerde leugens en verdraaiingen van feiten horen vandaag.
Ononstotelijk: tenminste 16 doden in internationale wateren.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
@Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
Wat een onzin!!!
duidelijk dat jij totaal NIETS maar dan ook NIETS en dan mee ik ook echt NIETS NIET NIETS he,ECHT NIkS weet wat daar gebeurd en wat er allemaal op israel word afgeschoten!
Echt een achterelijke dat is wat je bent, iedereen wilt israel dood. dus tieft op me je onzin want dit maakt me echt boos!
Jij draagt zeker een Freepalastina shaal of the well ( kill all jews) waar dat sjaaltje eigenlijk voor staat.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: kev
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Fred
Ja Ruud. Dit kunt u ook moeilijk ontkennen. U reageert hier namelijk vaker en dat doet u nogal eenzijdig. Nogal anti-Israël en tegen Joden an sich. Dat moet u allemaal zelf weten. Wel jammer zeker dat uw partner in crime K.W. er niet is... Dan gaan meestal bij u alle remmen los. Het valt nu nog mee. Zelfs het gebadineer en het gebruikelijke getutoyeer ontbreekt nog.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Aah, de "Ad Hominem" aanpak. If all else fails....
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
Waar is de democratie in het MiddenOosten?
In welk land in de genoemde regio kunnen Palestijnen (en overige) studeren, werken en homo zijn mits (vrijwillig) gewild?
Uit welk land wordt water en elektriciteit gelevert (mits geen bomaanslagen ed.) Welk land heeft zich eenzijdig terug getrokken uit voormalig bezet gebied?
Welk land heeft poorten in de grens met die voormalig bezette gebieden?
Welk land vergast geen tunnelaars onder grenzen?
Het zijn eigenlijk retorische vragen maar toch voor mensen zoals Ruud, neen het is niet Iran (die hebben geen Homo's) en neen het is ook niet Egypte en neeen Het is ook niet Libanon .... nee, sorry ook geen Syrie ...nope.. ook geen Jordanie.
Blijfft er nog eentje over.. kan je het over de strot krijgen?
Doet je best es!
Toch op een vraag anders te beantwoorden: Welk land wil dat volk genaamd Palestijn in zijn land.
Vraag het eens aan Libanezen en/of anders .. Jordanie.
Nu ga ik even heel hard lachen om mijn eigen stukje, best wel humor sommige mensen als het niet zo gevaarlijk leek; onwetendheid
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: mar vin
ruud, israel is niet neutraal?
jij wel zeker.
ps israel heeft een onafhankelijke rechterlijke macht, dus we zien wel.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: winston
Het aantal vermoordde hulpverleners is inmiddels opgelopen tot 19 volgens Channel 10, een Israëlische televisiezender.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
nou ruud, dan is israel blijkbaar eerlijker dan je zelf eerder vermeldde.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: winston
Waarom droegen deze 'hulpverleners' wapens? Waarom toch aan wal proberen te gaan nabij Gaza, terwijl Israël duidelijk van te voren heeft aangeven dat ze dit niet zouden tolereren? Ze wilde de schepen controleren voordat deze goederen Gaza zouden binnenkomen. Wat dachten deze 'hulpverleners' nou, dat deze commando-eenheid zich zouden laten beschieten? Als je werkelijk niets te verbergen hebt dan laat je een controle toe en en dan draag je geen wapens. Het blijft natuurlijk triest dat er doden zijn gevallen. Dit is precies, zoals hierboven al beschreven staat, wat de Palestijnse propagandamachine nodig heeft. Getuigen de reacties van onder andere Hamas en de Arabische Liga.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Het is niet waarschijnlijk dat Channel 10 het aantal vermoordde hulpverleners overdrijft. Anderzijds zijn er ook verschillende berichten van meer dan 20 vermoordde hulpverleners in omloop.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
ps ruud, als je spreekt over vermoorden, ben je manipulatief
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: winston
Voorlopig horen we alleen maar berichtgeving van een betrokken partij, Israël. De hulpverleners die niet zijn vermoord zijn allemaal gegijzeld en incommunicado.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Ruud
ruud, hulpverleners? hoe weet je dat?
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: winston
Uit Elsevier:
Israël ziet intussen met lede ogen aan hoe Turkije steeds verder tegen Iran aanschurkt. Israël ziet in Iran juist de grootste bedreiging.
Volgens Israël is de organisatie achter het hulpkonvooi de radicaal-islamitische terroristische organisatie International Humanitarian Relief Organization. Dat stelt het land op basis van onderzoek van de CIA.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2010/05/31/idf-soldaten-in-val-gelokt-door-gewelddadige-vredesdemonstranten/
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Cor
ik sta 100% achter israël....van Agt en Duisenberg, kom er maar in...
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: johnny boy
Israël heeft groot gelijk.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Hans Langbroek ()
Morgen is dat debat. Ik kijk ernaar uit... EAJG en andere bangeriken zullen ook aanwezig zijn.
Er zal vast de nodige kritieK komen. Helemaal wanneer je al die demonstraties ziet en de verslaggeving hoort door de NOS. Ik zal er zijn om Israël 110% te steunen. Ik heb schoon genoeg van de selectieve verontwaardiging en het zogenaamde betrokkenheid van vele moslims hier. Het is vaak een grote drogreden om Joden te kunnen beledigen onder het mom van: 'kritiek op Israël'. De legalisering van het antisemitisme. Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
de zogenaamde betrokkenheid
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Ik kijk al helemaal niet meer naar het NOS hoernaal, die doen al geen eens moeite meer om de schijn van onafhankelijkheid nog enigzins in stand te houden. Succes morgen Nick.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Cor
Nick Davidson heeft vandaag zijn ware aard laten zien.
Hij roept hierboven op tot een "Endlösung".
Waar ken ik dat toch van?
Zo wordt het wel heel snel heel griezelig.
Nick Davidson: gediskwalificeerd.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Rob
Nergens zie ik Davidson oproepen tot een Endlösung. De enigen op deze wereld die actief geleden hebben onder vormen van Endlösung zijn Joden, zigeuners, Indianen, Aboriginals, plus de Kaffers, Hottentotten en Bosjesmannen.
De Arabieren zelf hebben zich wél bezondigd aan verschillende vormen van massamoord. Nu in Darfur vindt er een massamoord plaats, door Islamitische Arabieren.
Waar blijft de verontwaardiging?
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Hans Langbroek ()
Nick Davidson schreef:
"Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
Zo wordt het wel heel snel heel griezelig.
Nick Davidson: gediskwalificeerd.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Rob
De Israëlische beslissing om deze actie in internationale wateren uit te voeren was legaal volgens het internationale recht. Volgens de San Remo Manual voor het Internationale Recht voor conflict op zee is het toegestaan om “neutrale schepen op open zee aan te vallen wanneer er reden is om aan te nemen dat zij smokkelwaar vervoeren of van plan zijn een blokkade te breken. Echter niet nadat men waarschuwing had ontvangen, opzettelijk weigerde te stoppen of opzettelijk zich verzette tegen onderzoek, entering of overname van het schip.
De organisatoren hadden eerder duidelijk gemaakt dat het doel van de missie was om de marine blokkade van Gaza (Hamas) te breken. Israel gaf herhaaldelijk te kennen dat de marine deze actie niet zou toestaan en verzocht de leiding van de actie om de voor Gaza bestemde humanitaire goederen gewoon in Ashdod te ontschepen. Ook werd een aanbod afgewezen om de Free Gaza organisatie supervisie over de aflevering van de goederen in Gaza te geven. Op het moment dat de Israëlische commando’s dit schip enterden werden zij door een groep activisten met messen en ijzeren staven aangevallen, ook werd er met pistolen op de soldaten geschoten en werd een van hen van zijn wapen beroofd.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Leo
Oké Rob, volgens u ben ik dus ''gediskwalificeerd''. U moet niet zoveel naar programma's kijken als X-factor en dat soort troep. Bent van de WIK jury? Schei toch uit man. Iedereen mag hier concluderen wat ie wilt aangaande mijn reactie:
''"Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
Maar wie hier werkelijk denkt dat ik daar ook maar in de verste een Endlosung mee bedoel, is niet goed bij zijn hoofd. Voor mij is het fundamentalisme verpakt in een politiek, mensenrechten activistisch jasje de wortel van het kwaad. Het past zich aan in alle vormen. De gedachte aan wat Rob hier schreef, geeft wel aan in wie zijn hersenpan dit idee bestaat. U bent een meester in het trekken van lugubere vergelijkingen. Zijn de Nazi's soms uw enige referentiekader?
Ik ben net terug van Den Haag en het was werkelijk beschamend. Ik zou haast wensen dat die lui daar, die zich voor doen als mensenrechtenactivisten alleen kritiek op Israel zouden hebben. Ik hoorde al dat er een demonstratie gaande was en aangezien ik daar toch was... Mijn vriendin vond het eerst een belachelijk idee. Maar zelfs zij, met alle respect, de pacifist zelve wist niet wat ze allemaal hoorde. Het is voor deze 'activisten' niets anders dan een legitieme reden om hun ware aard te tonen.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Ik denk dat de conclusie moet zijn: Israel is er ingetrapt, en loopt politieke schade op. Maar dat is al sinds jaar en dag zo, de grote steun van 1973 is aan het wegebben.
Dat de "erkende" vijanden nu tekeer gaan is niet belangrijk, het zou juist vreemd zijn als Iran nu vol begrip zou reageren.
Ze moeten zich uiteraard meer aantrekken van landen zoals Turkije. Maar Turkije krijgt veel militaire hulp van Israel (onder andere satelliefoto's van Koerdistan en methoden om PKK rebellen tegen te houden), dus echt hard reageren zullen ze niet.
Het grootste gevaar komt van Hezbollah, die jongens hebben nog een appeltje te schillen met Israel na de Libanese oorlog van een paar jaar terug. En ze moeten zich bewijzen, anders is het gedaan met hun macht.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Zoef de Haas
Nou het NOS journaal laat eindelijk weer eens feiten zien Cor. Haha die mevr. Duisenberg, wat een gotspe!
Ik hoorde het nieuws op de radio en er werd met geen enkel woord gerept over het geweld en de lynchpartij, inderdaad lynch. Ze hadden het over tien doden maar dat zouden er ook negentien kunnen zijn... Wat een verslaggeving! Het ging verder alleen over die antropologe die nu in de gevangenis zit. Ze wilde geen verklaring ondertekenen waarin ze afstand deed van haar de actie waar zij aan deel had genomen. Had ze dat wel gedaan dan zat ze nu al in het vliegtuig terug.
Ik heb net de links doorgenomen, nog bedankt daarvoor. Het is nu wel duidelijk, wat ik allang dacht.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
@Nick "Endlösung" Davidson.
Met vleierij kom je bij mij nergens.
Je bent ontmaskerd.
Door jezelf.
"Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
Nick "Endlösung" Davidson: gediskwalificeerd.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: Rob
Dus dat was volgens u vleierij?
U bent een onbenul. Werkelijk waar.
Het is bovendien van een enorm laag en bedroevend niveau.
De Endlosung verwerken in mijn naam? Rob toch.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Maar dat heb je al snel bij van die lui zoals u.
Die kunnen alleen in herhaling vallen zoals een papegaai dat kan. Geen onderbouwing niks. En vooral niet inhoudelijk ingaan op wat ik schreef aan U.
Heeft u familie verloren tijdens de Holocaust of uberhaupt tijdens W.O. II? Zo'ja dan bent nog dommer dan ik dacht... Zo niet dan moet u zich diep schamen.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
Ik zal nog wat olie op het vuur gooien.
Het is te hopen voor de vrede en het evenwicht in het M.O. dat Ahmedinejad binnenkortl beschikt over kernwapens. Alleen dan zal Israel inbinden en de bezette gebieden ontruimen en de palestijnen die in 1949 uit hun land zijn gevlucht weer toelaten en hun hun eigendommen en rechten teruggeven. Alleen met een nucleair evenwicht kan Israel verplicht worden vreedzaam samen te leven met de arabieren.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: zandbak
@ Zandbak
Dat is niet de vraag. Willen de Palestijnen wel samenleven met Israel? Willen maar vooral kunnen de omringende (islamitische) landen Israel erkennen als een soevereine staat?
En tenslotte, waarom bestaat de Jordanese bevolking voor 70% uit Palestijnen?
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson
Ik analyseer slechts. U stelt de vraag.
Mijn analyse: Israel is niet echt een democratische staat. Als alle gevluchtte palestijnen terug mogen keren en stemrecht hebben dan is dat het einde van Israel en van het M.O. probleem.
Om in uw redenatie te blijven: De vraag is : Willen de Israelies wel samenleven met de palestijnen ?
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: zandbak ()
@ Zandbak
Daar heeft u gelijk in. Ik had 'stelling' moeten gebruiken in plaats van 'vraag'.
Maar uw analyse is denk ik niet mogelijk. De Palestijen willen niet in één staat met Israel. Hamas vertegenwoordigt de Palestijnse democratie. U weet denk ik wel wat er bovenaan in het handvest van Hamas staat.
Hoe zou dat Land trouwens moeten heten? Wordt het een seculier land? Binnen de Islam is dat schier onmogelijk. Zie de transformatie van Turkije. Israel wil evenmin met de Palestijnen in één staat wonen en dat kan ik me gezien het handvest en de dagelijkse raketbeschietingen goed voorstellen. De één-staat oplossing bestaat niet.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: N. Davidson
De één-staat oplossing bestaat niet.
Goede analyse Davidson.
Vandaar mijn stelling dat alleen een nucleair evenwicht in het M.O. Israel tot consessies zal dwingen.
Nu bestaat het gevaar dat Israel Iran aanvalt om een zogenaamd mogelijk nucleair gevaar te neutraliseren.
Het werkelijke nucleaire gevaar is Israel zelf.
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 | Door: zandbak
Israel is een democratie.
Een waar lichtpunt in de regio op dat gebied. Scheiding der machten etc.
Iran lijkt een democratie waar een Ayatollah de scepter zwaait. Het is een totalitair regime dat geen kritiek duldt. Homo''s en vrouwen en burgers die kritisch zijn, hebben absoluut geen rechten. Het is een land dat voornamelijk gebaseerd is op de wetten van de Islam. Met spijkerhard toezicht op werkelijk alles en iedereen. Het ziet Israel als een land dat van de kaart geveegd moet worden. Heeft Israel zich ooit op deze wijze uitgelaten over Iran of andere staten? Kan Israel het toestaan dat een regime dat openlijk Hamas steunt en andere terroristische groeperingen en dat een ideologie heeft dat staat voor de vernietiging van Israel over kernwapens beschikt? En dus wel eens de daad bij het woord zou kunnen voegen. Heeft Israel verder ooit gedreigd met een atoombom of ziet het ernaar uit dat Israel het verder ooit zal inzetten tegen een staat die zelf al dan niet over kernwapens beschikt maar verder geen vernietiging van de Joodse staat nastreeft?
Maar u bent dus van mening dat een Iran met kernwapens beter zou zijn voor het evenwicht in het Midden-Oosten?
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson. Rob heeft wel gelijk. Dat was dom. Heel dom.
Ook de holocaust werd weer van stal gehaald. De bekende portie slachtofferisme. De wanhoop moet wel heel groot zijn.
@Rob. Het gaat hier niet om Davidson. Hoe walgelijk zijn uitspraken ook zijn. Het Staatsterrorisme van Israël wordt hier aan de kaak gesteld. Die staat verliest iedere dag meer legitimiteit.
Israël heeft gisteren een kostbare vergissing gemaakt. De wereld kijkt toe.....
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Ruud
Ruud, als je op deze manier leest kun je met een beetje fantasie wel overal precies datgene vinden waar je naar op zoek bent. Leg mij svp uit waarom die malloot van een Rob gelijk heeft volgens u? U heeft zich gisteren schuldig gemaakt aan een paar uitspraken die feitelijk onjuist zijn. Israël de schuldige. Oorzaak en gevolg zegt u werkelijk niets. Het is sowieso wel grappig dat u dat uitgerekend mij moet vertellen. De antisemiet himself. Ik ben niet zo gediend van de term die Rob in zijn botte harsens heeft zitten. Ik heb meerdere familieleden verloren zowel Joodse als niet-Joodse familieleden. Maar u vindt dat ik dit maar gewoon normaal moet vinden? Zijn de Nazi's soms ook uw enige referentiekader?
U zou voor de verandering eens een keer inhoudelijk op mijn schrijfsels kunnen ingaan. Maar daar houdt u niet zo van. Of heb ik het mis meneertje Ruud?
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: N. Davidson
Oy, Vey! Anti-Semites!
How dare you goy question Jews!
Makes me want to cover my ears and scream, "Holocaust!, Holocaust!!, HOLOCAUST!!!!!."
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Rabbi Chosen One
Boycot Israeli Goods
The Non Violent Response to Israeli Apartheid and Occupation
www.bigcampaign.org
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Serge
@Nick "Endlösung" Davidson.
Mijn referentiekader Nazi's? Omdat jij om een "Endlösung" voor Israël's "problemen" roept? Boeiende debat-techniek.
Je bent ontmaskerd.
Door jezelf.
"Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
Nick "Endlösung" Davidson: gediskwalificeerd.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Rob
@ Onnozele Rob
U zet uw! uitspraak tussen aanhalingstekens? Hebben ze u op school niet geleerd hoe je moet citeren? Of citeerde u uw eigen schrijfsels? U kunt niet eens begrijpend lezen.
Ach, ik hoef het niet eens te weten. U bent een grote grap, maar wel een hele slechte.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: N. Davidson
@ Rob
Dit is het laatste wat hierover te zeggen heb... U ziet ''... de problemen bij de wortel aanpakt'' als een verwijzing naar het vernietigen van een volk. U insinueert dus dat de Palestijnen, en de Palestijnen alleen, het probleem zijn? En dat het aanpakken van deze ''problemen'' alleen volstaat met een Endlösung? Dit zijn allemaal uw woorden. Niet de mijne. Ik heb in mijn vorige reacties al aangegeven wat ik daarmee mee bedoelde. Dat Ruud uw standpunt deelt spreekt niet bepaald in uw voordeel Rob.
Ik heb hier al meer dan genoeg woorden aan verspild. Rob, u bent officieel gekwalificeerd als randdebiel.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: N. Davidson
@Nick "Endlösung" Davidson.
Kind toch.
Hoe had je gedacht Israël's "problemen" bij de wortel aan te pakken?
Vertel het ons eens. Iets met nucleaire wapens misschien?
Je bent ontmaskerd.
Door jezelf.
"Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
Nick "Endlösung" Davidson: gediskwalificeerd.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Rob
Degenen die hier reageren zouden als leiders van de betrokken landen en groeperingen in het conflict er met zekerheid een nog grotere puinhoop van maken. Mogelijk waren we dan allemaal al in rook opgegaan. Waar is de compassie met elkaars ellende, waar is het verlangen naar vrede, jullie testosteron is moordend voor vrouwen en kinderen en voor jullie zelf .
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Willem
gaaaaaaap! Herr Rob, vertelt eens wat u nou eigenlijk bedoelt. Endlösung? Waar concludeer je dat uit? Ik snap er geen bal van. Die Davidson is te mild voor Israël maar hij is tenminste duidelijk te begrijpen. U ziet een atoomaanval wel zitten????
Rob you are the weakest link. You're out!
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: De Verbeteraar
Wat een ranzige en zieke discussie dit.
Waarom heeft de Israel-Palestijnen discussie zo'n aantrekkingskracht op allerlei semi- of vol psychiatrische figuren?
Veel van de betrokkenen hier laten wel duidelijk blijken dat ze een stel reuzekleuters zijn die net als daar in de M.O. zandbak hun problemen niet op een volwassen manier kunnen oplossen.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: bert
Iemand die bij een artikel getiteld 'Israel brengt nucleaire wapens in stelling' een commentaar plaatst met de zinsnede 'Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt' heeft wat mij betreft de schijn tegen.
Net als Israel. Dat heeft momenteel ook behoorlijk de schijn tegen.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Serge
Ja Serge laten we de producten van Israël boycotten! Puik plan! Wie heeft hier de schijn tegen?
Beste Reaguurders, er is hier maar een persoon die deze discussie een ziekelijk tintje heeft gegeven. Je hoeft het er maar op na te lezen. Die Davidson heeft een joodse bril op. Meer niet. Herr(ie) Rob is een kleuter van middelbare leeftijd waar de Israëlische soldaat Davidson geen aandacht aan had moeten schenken. Bij de wortel aanpakken en Endlösung, wie de link ziet, ik igg niet, mag het zeggen!!??
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: De Verbeteraar ()
@ Rob,
misschien hebben ze nog een plekje over voor je bij "Deutschland sucht den nachste nazi". Je zal vast hoog eindigen. Je loopt ongefundeerd tegen anderen te bleren terwijl je jezelf daarmee schuldig maakt aan dat wat je anderen kwalijk neemt. Wat smerig van je om zonder bewijs of onderbouwing dit soort stempels op mensen te plakken. Ik ben het vaak ook niet eens met meneer Davidson maar zoals jij hiet ff ongefundeerd te keer gaat slaat echt alles. Wat mij betreft heb je jezelf hier behoorlijk mee gediskwalificeerd. Het zegt wel heel veel over jou zelf als je in de zin "Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt." alleen maar kan lezen dat hier de endlosung bedoelt wordt. Volgens mij kan een cursus begrijpend lezen voor jou ook geen kwaad.
succes en shalom!
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Bob van Munten
Op basis van het zee-oorlogsrecht had Israël het recht om de schepen te enteren en de opvarenden te vermoorden aldus Maxime Verhagen. Het geënterde schip waarop de hulpverleners werden vermoord voer onder Turkse vlag.
Op de vraag wanneer Turkije en Israël elkaar de oorlog hebben verklaard bleef demissionair minister van buitenlandse zaken M. Verhagen het antwoord schuldig. Hij verwijst die vraag kennelijk graag door naar het volgende kabinet.
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Ruud
Ruud, Israel en Turkije hebben elkaar de 'oorlog verklaard' omdat er in Turkijke een total freak aan de macht is, genaamd Erdogan, een fundamentalist die op 12 april 1998 werd veroordeeld tot 6 maanden celstraf wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat, en die inmiddels zover is dat hij Hamas- en Hezbollah-terroristen openlijk kan ondersteunen zonder kritische tegengeluiden. Hiervoor was wel enig voorwerk vereist, zie link.
http://turkije.blog.nl/nieuws/politiek/2010/02/27/arrestatiegolf-legerofficieren-in-turkije
Geplaatst op: dinsdag 1 juni 2010 | Door: Cor
Wat een toestand in de wereld!
Vroeger was het toch veel beter, toen waren de Joden echt wel aardig.
Ze gingen allemaal gezellig met de trein naar vakantiekampen in Polen waar ze op gratis gas werden getrakteerd.
Dat waren mooie tijden, want onze buren waren zeer behulpzaam bij het organiseren van deze vakantiereisjes.
Ik moet echter toegeven dat de Joden tegenwoordig erg vervelend zijn geworden.
Ze zijn namelijk al geruime tijd op deze treinreisjes uitgekeken!
En nu vallen ze andere aardige mensen in Gaza lastig!
Het is toch te gek voor woorden dat ze boos worden om die pietluttige 6000 raketten die er al vele jaren op hun land zijn afgeschoten.
Ik vind het zo kinderachtig! Als ze het in Gaza nou leuk vinden om met raketten te spelen, laat ze toch!
Die Hamas mag ook echt helemaal niks!
Ik weet een leuke oplossing: Als we nou de provincie Zeeland uit solidairiteit aan de Hamas geven en ze dan daar met die raketten laten spelen?
Dan zetten we die agressieve Joden mooi te kijk, en dan laten wij de wereld zien hoe leuk die raketten hobby is!
En dan schilderen we een mooi doel op de daken van Gretta Duisenberg en Dries van Agt, lijkt me heel leuk.
Wie stemt voor?
Geplaatst op: woensdag 2 juni 2010 | Door: A.E.Olijkan
Ruud, wat vindt u van deze video in close up:
http://www.youtube.com/watch?v=gYjkLUcbJWo
Lijken dat op activisten of welzijnswerkers?
U moet zich onderhand maar eens verdiepen in de organisatie achter deze 'humanitaire' hulp.
Hopelijk voegt Erdogan geen daad bij zij woorden. Dit kan anders nog eens aardig uit de hand lopen.
Geplaatst op: woensdag 2 juni 2010 | Door: N. Davidson
Dat videootje spreekt inderdaad boekdelen. Dat was geen normaal humanitair convooi. Dit was een knokploeg.
Geplaatst op: woensdag 2 juni 2010 | Door: Ab
De altijd objectieve verslaggever van RTL nieuws, Conny Mus, benadrukte gisteren dat Israël de kosten voor de uitzetting van de gegijzelde hulpverleners die niet werden vermoord voor haar rekening neemt. Nou dat is toch heel schappelijk van ze.
Geplaatst op: woensdag 2 juni 2010 | Door: Ruud
Als het een Israelische schip was, die door Arabische commando`s geenterd werd op internationale wateren zouden de commando`s waarschijnlijk wel een " warm" onthaal hebben ontvangen.
Als een Iraans (kern) onderzeeer in de middellandse zee paraat stond, was Iran allang van de wereld verdwenen door Israelische en Amerikaanse kernbommen.
Iraanse leiders hebben weliswaar een grote mond, maar ze durven nooit concrete actie te ondernemen. Israelische leiders hebebn weliswaar geen groot mond, maar vormen een veel grotere dreiging voor wereldvrede, omdat ze veel eerder tot (prevenief) actie overgaan.
Geplaatst op: woensdag 2 juni 2010 | Door: Benicio
Israel vormt helemaal geen bedreiging voor de wereldvrede, zoiets beweren is hetzelfde, als de bewering dat de politie een bedreiging vormt voor onze rechtsorde!
Nee, de wereldvrede komt in gevaar door landen zoals Iran, Syrië of Noord Korea.
Kijk maar eens hoe ze daar met de mensenrechten omgaan!
Israel is de enige democratie in het Midden-Oosten, en ja,
Israel wil maar één ding: met rust gelaten worden, en als volwaardig land erkend worden.
Maar al vanaf het begin moet Israel vechten om te overleven, en is men geplaatst tegen een enorme overmacht.
Israel is, in tegenstelling van wat velen denken, een erg klein land, zelfs een stuk kleiner dan Nederland.
Iedereen kan duidelijk zien hoe klein dit landje is, als men op de kaart van het Midden-Oosten kijkt.
Het is dan nauwelijks een kleine splinter.
Hier hebben ook na de verwoesting van Jeruzalem door de Romeinen altijd Joden gewoond, hoewel het slechts een overblijfsel was van het Joodse Volk.
Vergelijk het maar met deze metafoor:
Een huisgezin wordt bruut overvallen door een bende.
Die gooien de ouders er met de meeste kinderen uit, en nemen dit huis in bezit.
Ze geven het huis weer door aan andere vreemden die er hun intrek nemen.
Maar in twee piepkleine zolderkamertjes zitten nog twee kleine kinderen van dat gezin.
Ze zitten daar enige tijd, en overleven op wat voorraden.
Maar op een dag komt er familie van die twee kleine kinderen, en die nemen het huis weer in bezit.
En zo is het met Israel, er hebben altijd Joden gewoond, en Jeruzalem is altijd de hoofdstad van Israel geweest, nooit van een ander land, ook nooit toen de Islam er de baas speelde! De naam Jeruzalem staat zelfs niet één keer vermeld in de Koran!
In de Bijbel staat duidelijk dat God zijn Volk weer van alle uiteinden der aarde terug zal voeren naar hun land, en al gaat de hele wereld op zijn kop staan, zo zal het gaan en niet anders!
Geen enkele macht op aarde zal dit kunnen verhinderen!
Er zal wel een zeer moeilijke tijd komen voor Israel, maar wee de vijanden van Israel!
Lees er Zacharia 12 in het Oude Testament er maar eens op na, men is gewaarschuwd!
De Bijbel staat vol met profetieën over Israel, en men kan het weten, er is geen verontschuldiging mogelijk.
Het herstel van Israel, dat op talloze plaatsen in de Bijbel beschreven werd, is een duidelijk bewijs van de waarheid van de Bijbel.
En als de wereld het niet wil weten, dan zal de wereld het moeten gaan voelen.
Die vele waarschuwingen staan er niet voor niets, dus wie verstandig is laat Israel met rust.
Zo eenvoudig is het.
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: A.E.Olijkan
Nick Davidson is naar grote waarschijnlijkheid lid van het CIDI, gefinancieerd door zionisten uit Tel Aviv.
Waar maak ik dit uit op?
"Het is vaak een grote drogreden om Joden te kunnen beledigen onder het mom van: 'kritiek op Israël'. De legalisering van het antisemitisme. Het wordt tijd dat Israël de problemen bij de wortel aanpakt."
De zionistische entiteit(Isra(h)el) verschuilt zich al 70 jaren achter de holocaust en antisemitisme. Maar de grap van alles is dat ze geen joden zijn maar zionisten.
Deze zionisten hebben samengewerkt met de Nazis. Ze delen beiden een politieke, nationalistische en atheïstische ideologie die o.a. geweld nodig heeft om te blijven voortbestaan. Dit hebben we helaas bij beiden al gezien.
De Nazi's hebben o.a. 60 miljoen D-Mark gepompt in Palestina in de jaren 30. Toen bleek dat de 90 % van de joden geen behoefte had om naar Palestina te emigreren hebben ze zelfs de nazi's geholpen met hun Endlösung.
GELOOFT MIJ NIET? VIND U DAT IK ONZIN VERKONDIG?
LUISTER HIERONDER DAN NAAR een echte joodse man die de waarheid vertelt.
http://www.youtube.com/watch?v=RjoFEy9LK7E&feature=related
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: Judaism is OK, zionism NO WAY
Concentreer u toch op het werkelijke gevaar in de wereld.
Hoeveel Imams roepen op tot een jihad? Dat valt dus niet te onderzoeken, het zijn er simpelweg teveel.
Zelfs zogenaamde activisten, getuige het NOS journaal, roepen op tot een heilige oorlog om ''hun'' Palestina te bevrijden. U kunt wel door blijven gaan te zoeken naar bronnen die uw verstoord wereldbeeld onderschrijven. Zijn Joden een gevaar voor onze national veiligheid? Israel verdedigt zich tegen deze terroristen, en dat is hun goed recht. Nee, ik ben geen lid van het CIDI. en al zou ik dat zijn?
Zij zijn tenminste geen organisatie die banden onderhoud met terroristen.
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: N. Davidson
Grappig.
U begrijpt het nog steeds niet. Heeft u het filmpje gekeken.
De zionistische entiteit die zichzelf isra(h)el noemt is de grootste staat-terrorist ter wereld en wel degelijk het grootste en werkelijk gevaar voor de wereldvrede.
U probeert nu net als de zionistische propaganda weer te wijzen naar anderen en mensen met een ander geloof om religies zwart te maken.
Precies wat het zionisme het jodendom heeft aangedaan.
En daarna weer de rol van de 'wij zijn zielige joden die geen vlieg kwaad doen' in te zetten.
Helaas Davidson. We trappen er niet meer in.
Het zijn geen joden maar zionisten. Ik heb genoeg echte joden gezien in het Midden-Oosten en mindere mate Europa die vredelievend, godvrezend zijn en net als mij ook een afkeer hebben van de zionistische entiteit in Palestina die het Jodendom misbruikt voor eigen politieke, economisch en nationalistisch gewin.
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: Judaism is OK, zionism NO WAY
U begrijpt het blijkbaar niet. Iedere extreme vorm van een ideologie is schadelijk. Ik ben voor Israel, niet alleen omdat ik joods ben maar om dat het de enige democratie is in die regio. Ik ben niet belijdend religieus dus schei uit met die onzin.
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: N. Davidson
Trouwens, deze orthodoxe man neemt nogal een loopje met de geschiedenis. Als ik hem zou moeten geloven hebben er nooit pogroms plaats gevonden... Yeah right! En leefde de Moslims en Joden al eeuwen lang als broeders naast elkaar...
Wat een geweldig sprookje!
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: N. Davidson
Geachte Judaism is OK, zionism NO WAY,
u heeft een reactie geplaatst waarin u het waagt Israël te bekritiseren. Zoals u weet maakt dat u een antisemiet. Ik wil u op de volgende relevante punten m.b.t. de discussie wijzen:
(x) 6 miljoen Joden stierven in de holocaust
(x) U bent een antisemiet
( ) Israël laat de woestijn bloeien en we hebben
prachtige stranden.
( ) The Joden worden al 4000 jaar vervolgd
(x) Alle arabieren willen ons in de Middellandse zee duwen
(x) Israël is een lichtend voorbeeld van democratie.
( ) Etnische discriminatie bestaat niet in Israël.
(x) Zelfmoord-terroristen vermoorden Israëlische burgers.
Alleen collectieve afstraffing van het Palestijnse volk zal dat
uiteindelijk doen stoppen.
( ) Het IDF houdt zich altijd in. We hebben onze nucleaire
wapens immers nog nooit gebruikt.
( ) Het is de schuld van de Palestijnen dat ze hun
infrastructuur niet snel genoeg herstellen nadat wij het
hebben kapotgebombardeerd.
(x) Arafat liep weg tijdens de besprekingen in Camp David.
Dat bewijst 100% dat de Palestijnen oorlog willen en geen
vrede.
( ) Joden zijn G-d's uitverkorenen. Dit land is ons beloofd. Het
staat zelfs in een boekje.
( ) Het doden van 100.000en Palestijnen is geen genocide.
We komen nog niet eens in de buurt.
(x) Alle Palestijnen zijn terroristen.
( ) Israël heeft minder mensen vermoord dan Adolf Hitler. Dat
bewijst dat we een 100% vreedzame natie zijn.
( ) Het platbombarderen van een land is een volkomen
rationele reactie op de ontvoering van een soldaat.
(x) Het is geen concentratiekamp. Het is een veiligheidsmuur.
(x) Het IDF was gewapend met paintball geweren! Echt waar!
Hiermee is uw bewering dat Israël het internationale recht schendt weerlegd. We wijzen erop dat u uw belasting tijdig dient te betalen opdat uw overheid haar morele en financiële steun aan Israël en het IDF kan voortzetten.
Met vriendelijke groet,
Hannah A.S. Bara
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: Hannah A.S. Bara
Mensen van het CIDI die deze tekst
"u heeft een reactie geplaatst waarin u het waagt Israël te bekritiseren. Zoals u weet maakt dat u een antisemiet."
zonder enige vorm cynisme of sarcasme gebruiken onderbouwen dan alleen maar wat ik hierboven gezegd heb.
"De zionistische entiteit(Isra(h)el) verschuilt zich al 70 jaren achter de holocaust en antisemitisme. Maar de grap van alles is dat ze geen joden zijn maar zionisten."
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: Judaism is OK, zionism NO WAY
JiOzNW, K.W. etc etc
Het feit dat u het cynisme en sarcasme in de post van mevrouw Bara niet ziet betekent dat u ofwel de reacties van anderen niet leest, of ergens bijzonder diep in het autistische spectrum zit.
Het feit dat u uw eigen medestanders niet herkent duidt ook op een behoorlijke paranoide obsessie. Go see the doctor mate!
Geplaatst op: zaterdag 5 juni 2010 | Door: adriaan
Beste mensen,
Eerlijk is eerlijk.. Ik merk aan bepaalde reacties dat zij best fel zijn. Zo fel zelfs, dat zij als kwetsend ervaren kunnen worden. Dat vind ik jammer, want mensen die genuanceerd, doch kritisch met problemen omgaan, zijn heel hard nodig. Niet alleen vandaag, maar ook morgen. Deze genuanceerdheid moet u trouwens algemeen opvatten.
Tevens wil ik iets opmerken over vooroordelen. Einstein, de grote fysicus en denker zegt hierover: "Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom". Wat een fantastische man! Evenals zijn vergelijkingen, zijn zijn wijsheden puntig, maar hebben een enorme (complexe) gelaagdheid. Zoals u weet, heeft het dan ook eeuwen geduurd om het atoom te splitsen. Beginnende bij de Grieken, de Moslims, de Renaissance en vervolgens de moderne natuurkunde, i.e. het atoommodel van Rutherford en dan de briljante ontdekking van Niels Bohr, de theoretisch natuurkundige. Dus als er maar ´voldoende tijd´ overheengaat, zullen (Evenals het atoom) ook bepaalde vooroordelen verdwijnen. Hier ben ik van overtuigd.
Sommige mensen zullen mij naief vinden, prima! Vrijheid van meningsuiting.
Dan is er nog een punt: relatief veel mensen springen van de hak op de tak. Blijft u aub bij het onderwerp.
Carpe Diem,
Suleyman.
Geplaatst op: zaterdag 5 juni 2010 | Door: Suleyman ()
-Onlangs nog heeft de minister van Defensie, Ehud Barak, hiervan foto's laten zien aan Barack Obama.
De vrees bestaat dat met deze nieuwe wapens Tel Aviv kan worden getroffen.-
Doet me denken aan die "bewijzen" over gifgaswapenfabrieken die in Irak zouden zijn.
Met zulke manipulatie kan men namelijk weer meer geld voor defensie eisen, en kan men weer ongegeneerd verdachtmakingen spuien en troepenbewegingen maken.
Geplaatst op: zondag 6 juni 2010 | Door: Mijn Mening
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: donderdag 24 juni 2010 | Door: TianJing
Reageren