ZATERDAG 26 MEI 2012

Humberto Tan vreest de PVV: heeft hij gelijk?
zaterdag 12 juni 2010
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek

Een bloemlezing uit het program van de PVV. Voor de informateur

  • Respect voor de vele lokale tradities: kievietseieren zoeken in Friesland, carnaval in Limburg etc.
  • Op elke school en elk overheidsgebouw moet onze vlag wapperen
  • Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijdere
  • Heropvoedingskampen
  • Versobering gevangenissen•
  • De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst
  • Geen moskee er meer bij
  • Alle islamitische scholen dicht
  • Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
  • Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
  • Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
  • Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
  • Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
  • De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
  • EU: Turkije er in, Nederland er uit
  • Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen Nederlander worden
  • Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
  • Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
  • Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
  • Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
  • Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een dubbele nationaliteit
  • Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
  • Een wettelijk verbod op het generaal pardon
  • Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
  • Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
  • Registratie van dubbele nationaliteiten
  • Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
  • Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
  • opvang bij voorkeur in de regio
  • Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
  • Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen strafblad
  • Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
  • Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen en Bulgaren
  • En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
De kloof met het program van VVD en CDA moet met een beetje goede wil te overbruggen zijn

Bronnen: Verkiezingsprogramma PVV, Joop

  < 
 > 

Meer berichten:

Reacties (104)
Een goed doortimmerd progamma.
1.4 miljoen Nederlanders gaan ervoor.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Harm Schouten

Hallo Humberto Tan,

Ik ben alle standpunten van de PVV wel mee eens en het heeft niets met discriminatie te maken !
U moet ook heel goed weten als u naar islamitische land gaat wonen moet u daar ook aanpassen en daar willen ze ook geen nederlandse scholen, katholiek-kerken, noem maar op dus u moet daar ook de waarden en normen aanpassen of anders schoppen zij u eruit terug naar nederland !
Daarom is de bedoeling van PVV dat wij als nederlander ook geen 2e rang-burgers in nederland zijn dus nederlanders zijn te baas in nederland en niet van moslims uit islamitische landen.
Ook al is voor mij wel best opgevallen dat er veel moslims die analfabetische zijn in nederland ook al wonen zij al jaren in nederland dus dat kan echt niet ! Als u naar islamitische land gaat en wonen en werken spreken u daar ook geen nederlands maar arabische-taal !
U moet ook goed weten dat meeste nederlanders die ook goed met moslims kunnen omgaan ( alleen de goede moslims ! ) dus sommige moslims stemmen ook op PVV dus
u hebt daar niets te vertellen alleen is dat wel u eigen mening waar u de standpunten van PVV niet mee eens bent en ruim 1.500.000 nederlanders hebben op PVV gestemd dus .......!!!!!
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Woekka ()

Vergeet niet dat de PVV niet de absolute meerderheid heeft gekregen in de Tweede Kamer. Er moet tussen de coalitiepartners onderhandeld worden en dan zal de partij wat standpunten moeten inleveren. Maar dat moeten de andere coalitiepartners ook. Zo gaat dat in de Nederlandse democratie.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Frank Gue ()

De punten: Hoofddoekbelasting en Nederland uit de EU,
gaan echt nergens over. Het eerste punt is te belachelijk voor woorden en die weg uit de EU- trein is al decennia lang gepasseerd.
Maar voor de rest ben ik het toch wel redelijk eens met deze standpunten. Of moet ik me daarvoor schamen?
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

O'jahet verbieden van de Koran gaat ook nergens over.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

Om je wild te lachen, die reactie van Harm Schouten. Zelden zulk slecht Nederlands gelezen. En dan praten over aanpassen. Om te gillen.

En vooral met deze zin: 'Ook al is voor mij wel best opgevallen dat er veel moslims die analfabetische zijn in nederland ook al wonen zij al jaren in nederland dus dat kan echt niet !'
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Jurryt

@ Jurryt

Die reactie was van Woekka.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

Ik ben niet direct een PVV-fan, maar wie het hier niet mee eens is daag ik uit om in Ryaad op straat zijn eigen vrouw te zoenen. Of bijbels uit gaan delen.

Onze cultuur mag best wat bescherming kijgen.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Ronald|

Ja, ja mensen doe maar lacherig over Harm Schouten omdat hij af en toe een type foutje maakt. Hij heeft wel geliijk net als de PVV. Maar helaas NL heeft nog vele blinden. Hopelijk weigert het pluche subtiel om met de PVV samen te werken (wat al van te voren is afgesproken). Bij de volgende verkiezingen wordt de PVV alleen maar groter, want hun gelijk blijkt uit de daden van de gevestigde orde. Nog even geduld, het komt vanzelf goed.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Pointrider ()

Wat is er op tegen om je eigen cultuur te verdedigen tegen een cultuur die zich nooit aanpast aan onze westerse cultuur. Voorbeelden hoef ik niet te noemen gezien de veranderingen in ons land met 40 jaar geleden.

Alle landen waar islam heerst is er onrust. Islam is daar niet democratisch gekozen.

Ons land is bang metname ons koninklijk huis. De stromannen van deze elite worden vooruit geschoven,

Weisglas en Laurens Jan Brinckhorst zijn de messenger om te vertellen dat de VVD niet kan samengaan met de PVV. Dit zijn lafaard die je met pek en veren het land uit moet sturen op een stalen biels.

Inkomen gaat boven principes bij deze 2 heren. Ik zou me schamen.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: cavallo18 ()

Ben het alleen niet eens met de belasting op hofddoekjes. Als de rest zou kunnen worden uitgevoerd, dan lijkt het me dat Nederland een prettiger land wordt om in te wonen.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Ton ()

@N Davidson,
Je hoeft je niet te schamen, maar het punt wat Humberto Tan denk ik bedoelt is dat veel van deze standpunten heel breed genomen kunnen worden en je kan aan bepaalde punten ook nog een heleboel ophangen. Bij het punt van heropvoedingskampen krijg ik al de rillingen over mijn rug.

het standpunt van het assimilatiecontract, daar kunnen ze ook voor het minste geringste iemand het land uit sturen.

Spreek je de taal niet goed? eruit! Wie bepaalt of je de taal wel of niet goed beheerst. Als ik de gemiddelde autochtone van Germaanse afkomstige Nederlander in Amsterdam noord hoor praten dan kan je wel stellen dat het gewenste niveau zelfs voor de inboorling onhaalbaar is.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: jaapaap ()

@jaapaap Wat is er mis met heropvoedingskampen? Je hoeft niet gelijk aan Noord-Korea te denken! Heb je de dienstplicht meegemaakt? Ik kan uit persoonlijke ervaring berichten dat het een louterende werking kan hebben om te leren inzien dat de wereld niet altijd zo draait als bij je moeder thuis.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Ronald|

@ jaapaap

Dat klopt helemaal. Zulke standpunten zijn heel breed in te vullen. Ze moeten assimilatie als beleid uitdragen, niet in de vorm van een contract. In Noord is het inderdaad een drama met de Nederlandse taal. Ook zijn er voldoende autochtone jongeren die vanwege een identiteitscrisis of iets dergelijks, net zo slecht de taal beheersen als menig migrant. Gaan we die ook het land uit pleuren? Dit is natuurlijk een beetje flauw maar geeft wel aan wat u hierboven al aangaf.
Al hoeft Humberto Tan hier zich niet echt druk om te maken natuurlijk... Wat mij wel verbaast is dat veel allochtonen zich zo verdomd selectief verenigd voelen als het op Wilders aankomt. We moeten van die term ´allochtonen´ af.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

Wat een schitterend programma, ik zou er zo op stemmen.
Wacht, dat heb ik al gedaan.
Drie keer.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: De Snotverlosser

verbaasd
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

@ Ronald

Hoe zie jij dan een heropvoedingskamp? Ik denk dat alleen veel strenger straffen helpt... De Glenn Mills School is ook niet echt een succes.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: N. Davidson

Ik heb gister met verbazing weer zitten kijken naar Humberto Tan bij Knevel. Ik zit mij echt af te vragen wat er nu mis is met die man. Dit is geen normale reactie meer van hem, het lijkt wel een blinde haat. Is het een aanhanger van de PVDA of Groenlinks die helemaal overstuur is geraakt doordat de PVV veel zetels heeft gekregen ?

Zoals Wilders al 1000 keer heeft aangegeven hoeft niemand in Nederland die hier legaal is bang te zijn, dit indien hij of zij geen gekke dingen doet. Heeft Humberto misschien iets of zijn kerfstok ?
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: johand

Waar gebeurd. Vraag aan een PVV-stemmer: "En... heb je de stemwijzer ingevuld en wat kwam daar uit?" Antwoord: "Nee, nee, want daar zou PvdA of CDA uitkomen".
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: EvdB

waarom heeft iedereen het er eigenlijk over dat de pvv heeft gewonnen en de pvda heeft verloren? Ook al heeft de pvv een heleboel zetels erbij gekregen en de pvda een paar minder, al met al heeft de pvda nog steeds meer zetels dan de pvv, dus die kul dat 1,5 miljoen op de pvv hebben gestemd...er hebben veel meer mensen op de pvda gestemd, ook in absolute aantallen.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Tanya

De PVV is vooral zo groot geworden doordat Balkenende als een soort autist door bleef gaan. Heel Limburg 'lichtblauw'.
Gert Leers in Boelgarije, Camiel kinderen maken; tja, dan krijg je dit...
Niet meer en niet minder.
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: skazi

assimilatie? belachelijk! integratie is voortreffelijk, maar assimilatie? of bedoel je assimilatie naar nederlands voorbeeld? moeten allochtonen net zo goed 'assimileren' zoals de nederlanders deden in indonesie, suriname, ghana...bloed vergieten, slavernij, rijkdommen leegroven...nee als ik naar de immigranten kijk in ons land, doen zij het toch ietsje netter
Geplaatst op: vrijdag 11 juni 2010 | Door: Tanya

Wie de PVV geen one-issue partij vind moet toch nog eens het partijprogamma doornemen. Inderdaad komen alle belangrijke punten aan bod - niet alleen de Islam en het immigratie standpunt.

Een volwaardig programma dus, zou je zeggen.

Of toch niet? Van de 13 progammapunten zij er slechts drie waar de Islam of immigratie niet aan bod komen (ondernemen, millieu en wonen).

Ongeacht iemands standpunt ten aanzien van de islam / immigratie, dit kan toch nooit genoeg zijn? Je zou toch meer moeten verwachten van een volwassen politieke partij?

De PVV is wel degelijk een one-issue partij: het komt altijd weer terug op de Islam. Mag van mij - het is een democratisch land. Maar ik hoop wel voor alle PVV stemmers dat ze niet bedrogen uit gaan komen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: B.

Iedereen die zo een behoefte heeft aan heropvoedingskampen mogen daar wat mij betreft zelf heen om daar eens een jaar of 10 te testen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Zambezi

Die hoofddoekjes zoals ze genoemd worden hebben ook een andere naam: Vlaggen van de islam. Minaretten heten ook el de Speren van God. Schijnt er wel een ander licht op en het klinkt niet vredelievend.

Waar het met die hoofddoeken en sluiers eigenlijk om gaat is: Waar gaat het om? Verbieden tot het dragen of tolereren dat ze gedwongen gedragen worden?

Wat Umberto Tan betreft, ik vind het jammer dat hij zich angesproken voelt. Voor mij en vele anderen gelden mensen uit Suriname, Indonesie, en de eilanden als eigen mensen. Ook al omdat we geschiedkundig een gedeeltelijk gezamenlijk verleden hebben.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Everdine

@ Tanya

Integratie door assimilatie. Assimlatie is namelijk niet alleen gevolg van integratie, het is een voorwaarde.

Omdat ik de beroerdste niet ben voor u een link:

http://www.itinerainstitute.org/upl/1/default/doc/Nota4_2008_3p.pdf
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

Zolang Umberto geen bejaarden van hun handtasjes beroofd, meisjes de prostitutie injaagt, niet bij de publieke omroep werkt, geen haat zaait, zich misdraagt in het publiek, zich aan de wet houdt heeft hij, volgens mij(ik heb een hoop toespraken van Geert gehoord) niets te vrezen.
Hij stelt zich een beetje aan. Maar ja dat doen tv-"sterren" wel vaker.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: jantje ()

Alleen domme mensen stemmen op de PVV.
De Koran verbieden? Hoofddoek belasting?
Hoe dom & racistisch kan je niet zijn om op een partij te stemmen die de rechten van de minderheden wegneemt en hen wilt behandelen als joden uit de 2e ww.
Met Wilders aan de macht zullen er borden komen met opschriften als: Moslims niet welkom.

Dwing een kat niet tot een aanval door hem in een hoek te drijven. Wilder's ideeën schaadt nederlandse belangen en maakt nederlanders die in het buitenland wonen tot een doelwit voor geweld.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Shame

Shame, een beetje historische kennis zou geen kwaad kunnen maar Geert Wilders is wel een politicus die in EIGEN land al jaren gedwongen is een kogelvrij vest te dragen. Dat lijkt me wel een beperking van vrijheid, niet meer mogen zeggen wat je denkt of is vrijheid van spreken alleen maar weggelegd voor nieuwe Nederlanders?
Dom en racistisch? De islam zet 50%, VIJFTIG PROCENT van de bevolking weg en ziet die als minder dan dieren ( zij kan wel hersens hebben maar zij is als een dier), mag dat dan wel? niet en tiende van de bevolking, niet op etnische gronden maar om hun sexe? Twee klieren die ze ballen noemen? Het lijkt alsof moslims de hersenen in hun ballen hebben. En omdat vrouwen kinderen hebben, zijn zij misschien degenen die ballen hebbben
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Everdine

Vroeger noemde ze Janmaat en Pim een Nazi.
Maar nu wel wilders stemmen!
snap het niet!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: RocknRoll P

Etnische registratie.
Doet mij herinneren aan zo'n 70 jaar geleden, waarin een bepaalde bevolkingsgroep ook werd gestigmatiseerd d.m.v. een ster. Misschien dat dit de pro-Israel freak Wilders even ontgaan was, toen hij z'n "partijprogramma" aan het bedenken was.
Laat deze koekwaus a.u.b. snel dit prachtige multi-culturele land verlaten en naar z'n super-conservatieve vriendjes in de USA en Israel gaan. Misschien dat hij zijn "programma" daar kan uitvoeren. Hier zijn we niet van dit soort jankers gediend.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Staaldraad

beste Staaldraad
Ik dacht het en jij zegt het!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: RocknRoll P

@N. Davidson Een heropvoedingskamp zie ik in de basis als een militaire opleiding. Verplicht uit huis, op tijd uit bed, collectief eten, verplicht sporten, verplicht lessen volgen, oefenen. Mensen leren om structuur aan te brengen in hun leven.

Met als grote verschil dat de inhoud zeker niet militair mag zijn, maar sociaal-maatschappelijk.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Ronald|

Kan in Rucphen niet snel een PVV-burgemeester worden benoemd? Wat mij betreft wordt het daar een (Oranje-)vrijstaat waar al de bovenstaande maatregelen gelijk worden ingevoerd.
We kunnen ook Limburg van Nederland afscheiden en onder leiding plaatsen van Dion Graus. Iedereen gelukkig.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Aad van Rooijen

ja, ja in kampen stoppen.
genau, super gut!!
Dit meen je toch niet, he ??
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: RocknRoll P

@Davidson.

Tegenwoordige tijd, 3e persoon enkelvoud: stam + 'T'.

Wat mij verbaasT

Ons universitair onderwijs is ook niet meer wat het geweest is. Zal wel aan de Moslims liggen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Ruud

Kan je nagaan wat een belachelijk programma dat is,de Antillen zijn waarschijnlijk opgeheven voordat er een kabinet is.
Ik begrijp wel dat Tan zich daar druk om maakt, het is ordinaire uebernmensch-politiek, en dat van een Limbo, de crimineelste provoncie van NL
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: harold

Dat idee van die heropvoedingkampen, wat CDA'er Ruud Lubbers ook al eens naar voren gebracht heeft, lijkt mij inderdaad ook wel wat.
De dialoog heeft niet geholpen, wijkbeheerders aanstellen heeft niet geholpen, richten op opleiding en werk heeft niet geholpen, het ouderwetse "streetcornerwork" van voorheen heeft de zaken zelfs erger gemaakt.
Oftewel, de zachtere aanpak helpt blijkbaar niet bij het soort persoonlijkheden dat de neiging heeft te ontsporen. Dan blijft de hardere aanpak in welke vorm dan ook over. Om dan een soort heropvoedingskampen in te voeren, waar best een beetje een militair-achtige discipline mag heersen, is geen slecht idee.
Het kan allemaal ook nóg veel harder, maar dat stadium zijn we nog niet.

Maar: je moet iets. Wat niet helpt is herhalen wat niet hielp, nu dus nieuwe aanpakken proberen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Hans Langbroek ()

Dat slechte Nederlands van de Nederlanders komt door het belabberde onderwijsklimaat dat is geschapen door de Partij van de Arabieren.
Overigens spreekt geen tiener meer ABN maar een soort Nedermarokkilliaans. Echt zzzzziekk woe-eetje!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Paul

Toch denk ik, en hoop ik, dat als alle mensen die op de PVV hebben gestemd dit programma hadden gelezen, hij de helft minder stemmen had gehad.

Nog even een paar puntjes die de achterlijkheid aangeeft van deze figuren (en ja dat is makkelijk te onderbouwen), en die ook best in vette letters hadden kunnen staan, niet vanwege het schokeffect, maar vanwege de stuitende kortzichtigheid:

- Islam is een politieke ideologie, geen godsdienst
- Wettelijk verbod op generaal pardon
- Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep.
- Assimilatiecontracten.

Het is eigenlijk niets meer dan een opsomming van schijnoplossingen voor spookproblemen, symboolpolitiek en resultante van een brainstormsessie van mensen met een IQ lager dan mijn schoenmaat. Sommige punten staan er ook 3x in trouwens. Je hoeft niet over alles even genuanceerd te zijn, eigen visie ok, maar niet nadenken is toch wel een nono in de politiek vind ik, dan ben je net zoiets als de Feestpartij...
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Adanedhel

Waar onderdrukking van vrijheid wordt gebaseerd op theologische beginselen of geloofkwesties, is geen discussie mogelijk. De ene opvatting erkent de prioriteit van beginselen, terwijl de andere die niet erkent.
Een intolerante sekte heeft geen recht van klagen als ze een gelijke vrijheid wordt ontzegd. Er is namelijk sprake van een risico voor onze legitieme belangen. Wij, rechtvaardige burgers, streven ernaar de constitutie met al haar gelijke vrijheden te behouden, zolang vrijheid zelf en onze eigen vrijheid niet in gevaar komt. Wij kunnen intoleranten heel wel dwingen onze vrijheid te respecteren aangezien van een persoon geëist kan worden dat hij de rechten respecteert die worden gevestigd door beginselen die hij in een oorspronkelijke positie ook zou erkennen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: John Rawls

Adanedhel
De islam is een godsdienst EN politieke ideologie. Dat is nu het grote probleem met die mohammed(-onderd)anen.
Men streeft bij een meerderheid ALTIJD een allahcratie na!
Ik zou zeggen, loop eens binnen bij je plaatselijke shariarechtbank om er achter te komen of dit spookbeelden zijn.
Ze zullen je met open armen ontvangen!
Maar nu ga ik weer verder met mijn cursus Arabisch.
Ja, wie niet assimileert wordt door het vuur van mohammed verteert, zeg ik altijd maar.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Paul

@Paul. Dat is een vruchteloze discussie, alle monotheistische godsdiensten willen een totale levenswijze propageren. Het is Christenen en Joden gelukt om religie naar het privee-domein te verwijzen, de pastoor komt bij ons pas 50 jaar niet meer langs huis! Het streven moet zijn dat dat met onze moslims ook gaat lukken en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Ik wil graag over de tekortkomingen van Islam (danwel Christendom/Jodendom) discussieren, maar dat is in de politieke context helemaal niet vruchtbaar, want van alle problemen die men heeft met integratie heeft slechts een klein deel te maken met religie. Daar fixeert Wilders zich op, en daar leven ook flappers als Ruhulessin of Enait van. Ik zou zeggen, we moeten die parasieten niet laten teren op onze angsten.

Het probleem is dat u en andere Wilderianen niet inzien dat met deze instelling u precies hetzelfde doet als wat moslims verweten wordt, namelijk dat er geen ruimte is voor een moslim om zijn geloof op een eigen manier in te vullen. Als we dat nu met z'n allen gaan roepen, dan zal het er inderdaad nooit van komen. Dat heet stigmatiseren.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Adanedhel

'u en andere Wilderianen?'
Wie zegt dat ik een Wilderiaan ben?
U stigmatiseert en beschuldigt mij van rascisme.
U geeft mij daarbij geen ruimte om mijn overtuiging zelf in te vullen. Foei!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Paul

Humberto Tan is een slecht geinformeerde knuffelsurinamer.
Bij het vermelden van etniciteit zal dus ook komen te staan de ''Nederlandse''.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: rick de bie ()

Ik heb nog een paar rolletjes mooie stevige groene katoen in de aanbieding, voor weinig. Daar kan je prima 800.000 wassende maantjes van knippen. Iedere moslim er een op z'n jas en we zijn onderweg!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Marktkoopman ()

Adanedhel, ik ben het voor een keer vrijwel met u eens, het probleem ligt er grotendeels in dat partijen veel roepen maar weinig naar elkaar luisteren en helaas werkt de media daar heel hard aan mee door een suggestieve voorstelling van zaken. Toch ben ik van mening dat we moeten blijven waken voor stromingen die blijkbaar de ruimte krijgen om aan de seculiere wortels van onze democratische rechtsstaat te knagen en hun overtuigingen willen opdringen aan de rest, goedschiks danwel kwaadschiks. Niet opstaan voor een rechter, geen handen schudden, homo's aanvallen en naar beneden willen gooien, burka's aantrekken, terroristen ondersteunen, gescheiden loketten, dit soort zaken kunnen we hier missen als kiespijn, dat zou toch moeten gelden voor ieder weldenkend mens, zelfs PvdA'ers?
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Cor

@Marktkoopman. Dat zou wel heel ironisch zijn. De moslims zijn de uitvinder van de gele Jodenster.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: martijn

@Rick de Bie. Ik stel voor dat u even 'etniciteit' googlet, want u heeft het zelf niet begrepen. Maar toegegeven, het is ook moeilijk, de PVV snapt het zelf ook niet, gegeven de reacties van Hero Brinkman bij Knevel.

Etniciteit is iets anders dan nationaliteit, al wil de PVV deze 2 zaken tot elkaar reduceren want dat komt ze beter uit, zoals voor hen het concept van nationale identiteit blijkbaar in alles heilig is. Dat is een nogal 19e eeuws concept, maar goed, de tijd kan ook achteruit natuurlijk.

Humberto Tan toonde zich bezorgd maar verwoorde het uitermate redelijk, dus hoe sommigen hem van abnormaal gedrag of zelfs blinde haat (???) beschuldigen (zoals johand), dat snap ik echt niet.

@Paul. Dus u heeft geen WIlders gestemd? excuses dan, ik meende dat af te leiden uit uw reactie maar dat is inderdaad te gemakzuchtig. Over racisme enzo heb ik niets gezegd dus daarvoor hoef ik me niet te verontschuldigen, maar vooruit, u heeft humor, u snapt de stijlfiguur van het overdrijven blijkbaar.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Adanedhel

Joost Niemoller bericht over de angst die ons er door de media in wordt geramd.

http://www.joostniemoller.com/2010/06/nos-journaal-verzint-allochtonenangst-voor-wilders/
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Cor

@Cor. Natuurlijk, vinger aan de pols van de rechtsstaat, altijd! Actieve discussie over onze normen en waarden, graag!

Maar waarom culturele symbolen vermengen in die discussie? Geen hand schudden tornt voor mij niet aan de rechtsstaat, er staat in geen enkele wet dat dit zou moeten. Als ik als autochtoon tot in de 15e graad geen hand wil geven, dan doe ik dit niet. Nu is mijn handweigering niet een cultureel symbool maar gewoon individuele recalcitrantie blijkbaar. Warom kunnen we dingen niet gewoon benaderen op wat ze zijn? Misschien heb ik wel smetvrees?

En als Berlusconi de rechtsstaat in groot gevaar brengt, dan zegt niemand wat (in Italie). Dat is het probleem van selectieve perceptie, die cultureel gekleurd is. De voorstellen van Wilders brengen ook de rechtsstaat in gevaar trouwens, en dat mag dan weer wel blijkbaar.

Mijn normen en waarden zijn: focus op wat belangrijk is, laat de rest aan de mensen zelf. Verdraagzaamheid is belangrijk, gelijkheid tussen man en vrouw, etc. We betichten de Koran van onverdraagzaamheid omdat alle vrouwen een hoofddoek op moeten. Maar als iemand een hoofddoek op wil, dan mag het van ons niet. Dat is niet alleen van het zelfde laken een pak, maar ook nog eens symboolpolitiek, want het lost geen enkel concreet probleem op. Je extrapoleert problemen in het ene domein (terrorisme, migratie) naar een heel ander domein (religieuze symboliek). Dat is niet alleen gemakzuchtig, maar ook kortzichtig.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Adanedhel

Adanedhel, de koran vermeld nergens de hoofddoek als een expliciet voorschrift voor alle moslims/moslima's, dus is hier sprake van religieuze symboliek of bewuste provocatie? Handen schudden is een vorm van respect voor elkaar, alleen als je voor iemand geen respect hebt, dan weiger je hem/haar de hand. Berlusconi is een boef die de rekening nog wel gespresenteert krijgt, Wilders zet punten op de agenda die lange tijd vanuit 'politiek correcte overtuigingen' verzwegen en weggemoffeld zijn en die we hopelijk nu op een volwassen manier bespreekbaar kunnen maken met elkaar. Dat is een andere benadering dan doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Cor

Betekent dit dat wilders zijn joodse achtergrond zal vermelden op zijn ID?
Of is deze regel alleen bij de moslim van toepassing???
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Vraagmeaf

@Cor. Weet ik veel, sommige vrouwen zien het als religieuze plicht, andere willen misschien provoceren, weer anderen noemen zichzelf moslima en dragen 'm niet, wat kan het mij bommen? Waarom zou het ons iets moeten bommen? Het is alleen een provocatie of symbool als je het als zodanig opvat. Mensen met een hanekam wilden vroeger ook uitdragen dat ze anarchist waren, nu haalt iedereen z'n schouders op.

Ik kan iemand heel respectvol benaderen zonder een hand te schudden, en sommigen die elkaar de hand schudden zijn volkomen respectloos (zoals Wilders die wegloopt als je tegen hem praat, dat vind ik nu respectloos).

Wie doet er nu alsof er niets aan de hand is? Maar problemen benoemen en signaleren is nog iets anders dan ze correct analyseren en/of grof overdrijven waardoor je je eigen angstbeelden je staatsinrichting zo laat veranderen dat je je eigen principes verloochent.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Adanedhel

Geert, geen peroxide meer voor jou! Blijkbaar is dat spul zo dicht bij je hersenen helemaal niet goed voor je...
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Rachel

Vraagmeaf : Dat is inderdaad iets wat ik me ook afvraag. Na hoeveel generatie's is iemand geen "Antilliaan" meer? Als hij wit wordt? Als 1 van de ouders blank is? Hoeveel generaties gemengde huwelijke moeten er plaatsvinden?
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Ronald|

Tan is een ijdeltuit, een 100 % knuffel Antilliaan, een zukkel met een (voor TV onacceptabel) spraakgebrek in en veel te duur pak aangeschoven bij roddelrel nichten. En die dure kleding kan hij beroepsmatig 100 % aftrekken, wat zelfs een arts of loodgieter van de fiscus niet meer mag. Geweldig dat de befgesnorde Johan Derksen - met zijn heldere tongval en betoog - deze zeikerd uitrangeerde bij RTL, briljant!
Enge vreselijke peniskop is ie, deze vlees geworden politiek correcte beroepsallochtoon - wedden dat ie nog eens een relgroep gaat oprichten: Wij Eise Slafernei Smartegeld - net as de Joode!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Joop den Cohen

Deze dandy laat heel goed zien wat er misliep in Nederland!

Laat hij Boutsere met zijnboeventronie gaan lastigvallen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: wambo

hahahaaaaaaaaaaa Umberto Peniskop - ja, net als al die andere mannen die de laatste tien jaar opdoken met de besmettelijke Ziekte van Hedel: meer Haren op de Zak dan op de Schedel!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: gay.is.niet.vrolijk

U heeft helemaal gelijk Ruud. Maar ik typ zonder het op te zoeken... Vandaar ik in de twijfel schoot en het verbeterde terwijl het uiteraard 3e persoon ev ( het verbaast) moet zijn.
Goed van u hoor! Dit geeft des te meer aan wat voor een zielig persoon u bent. Inhoudelijk Ruud, inhoudelijk!
U kunt maar beter zorgen dat uw spellingscontrole voortaan aanstaat. Al heeft u altijd Wikipedia nog.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

"Ook zijn er voldoende autochtone jongeren die vanwege een identiteitscrisis of iets dergelijks, net zo slecht de taal beheersen als menig migrant."

Was dat niet wat je zei in dezelfde reactie waar je ook je werkwoordsvervoegingen door elkaar haalde Davidson?

Sterkte ermee.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Ruud

Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 | Door: Ruud

''Zelden was Nico Dijkshoorn welsprekender:''

''Welsprekender'' Ruud???

Ik stel voor: Zelden was Nico Dijkshoorn zo welbespraakt.

En dat voor een knakker van uw leeftijd.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

Nee Ruud dan heb ik het over het gebruik van het betrekkelijk voornaamwoord en de verwerking van buitenlandse begrippen in de spreek -en schrijftaal als: doekoe, smatje, mattie etc. etc.

Reageer toch inhoudelijk. Dit is echt stomvervelend.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

Als de PVV wil regeren, zal ze snel een meer gematigde toon moeten aanslaan ......
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: bram

Ik denk dat de PVV niet gaat regeren want de achterban van het CDA wil dat niet. Paars Plus zal het wel gaan worden.
Dat wordt dus weer in de oppositie zitten voor Wilders. Alleen nu met een grotere club.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

Wat is links en de regentenclub helemaal in verwarring. Grappig maar tegelijkertijd triest om te zien en te lezen.

Veel linkse mensen roepen dat er maar 1,5 miljoen mensen PVV hebben gestemd. Wat ze vergeten is dat een deel van de potentiële PVV stemmers richting VVD is gegaan. De PVV zou zonder dit strategisch stemmen nog meer zetels hebben gehad.

Daarnaast denkt een groot deel van de achterban hetzelfde als de PVV achterban. Het grootste deel van het gedachtegoed van de PVV is minimaal goed voor 3 miljoen mensen. Daarnaast is de PVV partij nummer 1 onder de jeugd, kwam bij heel veel mensen uit op nummer 1 en 2 bij de kieswijzers.

Verder zijn er ook onder de stemmers onder andere partijen veel mensen die het deels eens zijn met de standpunten van de PVV. Ik denk zomaar dat een belangrijk deel van het programma van de PVV wordt gedragen door het merendeel van de bevolking.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: johand

Zo'n lijstje repressie daar word ik niet vrolijk van.
De wet geldt voor iedereen, wie hem overtreed wordt gestraft. Of je nu wit, zwart, moslim of christen bent.
Mensen snappen niets van de beleving van culturen en dat botst. Als iedereen zich in ieder geval zou houden aan de universele rechten van de mens dan was veel ellende uit de wereld.
Deze repressie zal mensen van elkaar vervreemden, haat en angst zal hierdoor groeien. De maatschappij zal splijten en men zal zich ongelukkig voelen. Krijg hiervan een nare smaak in mijn mond.

Ik keek laatst een oud programma in de zendtijd voor politieke partijen met de CD van Janmaat. Nou die was zelfs nog veel gematigder.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: De Witte Roos ()

Inderdaad is hij een knuffel-antillianen omdat hij uit antillen komt dus waarom gaat hij nou eens klagen bij Geert Wilders ?
Dus hij kan even goed om als politicus te worden en gaat dus antillen-moslims partij oprichten, goed idee he...?
Maar PVV is helemaal te grootste winnaar van Nederland !
Humberto is géén politicus maar een Antiliaan en een prestentator van RTL4 maar hij gaat daar weg dus ik denk dat hij terug gaat naar antillen omdat hij helemaal gek is aan het worden van Geert Wilders !
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Woekka

Het is gewoon eng dat mensen dit goede ideeën vinden...

Wat hoopt men te bereiken? Denkt men echt dat een dergelijk programma ooit doorgang vindt in de praktijk? Met dergelijke wetten komt Nederland als rechtsstaat in hetzelfde rijtje als Iran of Soedan. De tegenkrachten die dergelijke voorstellen

Overigens reken je niet te rijk met de PVV kiezers. De meesten hebben geen flauw benul wat er in dat programma staat. Als het ze duidelijk wordt wat voor een staat Wilders wil, dan komen ze wel bij zinnen. Zonde dat mensen die zich niet in de politiek verdiepen en zo maar wat stemmen om hun afkeur van het establishment duidelijk te maken, überhaupt komen opdagen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: JS ()

Fascistisch, en in strijd met de Nederlandse geschiedenis en de Nederlandse (economische) belangen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Wormer Veer ()

Alle allochtonen het land uit betekend dat de kantoorgebouwen niet meer worden schoongemaakt, en bedrijven in de industrie zo 10-40% van hun werkkracht kwijtraken. Wel eens wezen kijken op de werkvloer? De mensen die het echte werk doen en niet de hele tijd achter hun pc zitten hebben vaak een kleurtje. Vast positief voor de economie als zij wegvallen, en dergelijke bedrijven op halve kracht gaan produceren. Gelukkig zijn er zat autochtone Nederlanders wel bereid hun handen vies te maken. Er zitten toch een miljoen blanke Nederlanders thuis te duimendraaien. Net al toen we in de jaren 50 en 60 allemaal stonden te springen om in de steenkoolmijnen te gaan werken. Voor de duidelijkheid, op de eerste zin na is dit stukje doordrenkt met sarcasme.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: JS

Misschien provinciale paspoorten instellen, dat we weten wie etnische Zeeuw of LImburger ks. Of misschien regionaal verfijnen, dat geregistreerd wordt wie Sallander, Tukker of Achterhoeker is. Kunnen we ook daderprofielen maken van gemiddelde afwijkingen zoals die voorkomen onder die etnische groepen, dat je weet waar je het zoeken moet.

Maar eigenlijk heb ik meer het gevoel dat over een paar jaar een Europese Unie-leger hier gaat binnentrekken, de zuidelijke staten van de Verenigde Staten hebben dat ook meegemaakt toen meer en meer de federale overheid de macht naar zich toetrok. Wientjes maakt op Europees vlak vast al plannen.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Rijk Daalder

1.5 miljoen mensen hebben gekozen voor een zionistische regering in Nederland.

Wat jammer!
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: AOWkiezersbedrog ()

Greet moet gewoon z’n Nederlandse paspoort inleveren en ophoepelen:
http://misdaadjournalist.web-log.nl/files/wilders-verklaring-nw.pdf
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Hassie ()

Als rechts persoon begrijp ik de PVV best. Maar ik stem er niet op. Te simpel en ongenuanceerd.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: bram

Inderdaad. Dat zijn precies de redenen waarom ik op de VVD gestemd heb. Ik ben altijd links geweest, in hoeverre 'links' nog 'links' is, maar ik ben de laatste jaren rechts geworden om verschillende redenen die ik hier al vaak genoeg geventileerd heb. De PVV heeft op deze manier nooit een toekomst.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: N. Davidson

'Ik ben altijd links geweest ..... maar ik ben de laatste jaren rechts geworden'. Kind, je bent net uit de luiers.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Bas

Hitler kwam ook aan de macht door middel van democratie.


We hebben de gevolgen van racisme gezien in Nazi-Duitsland, Srebrenica en Rwanda.
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: Naziwilders

jongens het komt vanzelf goed, wildertje komt om z'n loontje(heel inhoudelijk)
Geplaatst op: zaterdag 12 juni 2010 | Door: janb

Bas ouwe brompot, neem ik aan, voor een 50+ plusser misschien wel... Niet iedereen die ouder is heeft meer verstand of levenservaring. Wat een cliche. Wat is dat trouwens voor een uitspraak? Sommige mensen hebben in hun 24jarig bestaan meer meegemaakt dan menigeen in 60 jaar. Dat is nogal relatief.
Familie van mij is altijd actief geweest en zijn nog steeds actief voor de SP en PvdA. Dus ben ik vanaf het moment dat het enigszins zin had met deze partijen in aanraking gekomen... Vandaar van links naar rechts.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: N. Davidson

D.R.N
Democratische Republic Nederland
een muur er om heen, is toch geen Nederland meer? Echte Nationalisten zouden Geert moeten vermoorden omdat hij het Nederlands verkracht zodat wij de naam Nederland niet meer verdienen!
Alles waar Nederland voor staat (geschiedenis: vrijheid van geloof en afkomst) wil hij afschaffen
Ik schaam me !!!!!!!!!

Een uitspraak van mijn zoon tijdens onze discussie over de politieke veranderingen in Nederland (wij zelf wonen in het buitenland)

Met moord ben ik het niet zo eens want het helpt het algemene belang niet. Wat wel opmerkelijk is dat de er een groot gedeelte van Nederland op mensen stemmen die het nog niet door hebben dat sinds de WW II de globalisatie niet meer te stoppen is. We vergeten vaak dat juist wij Nederlanders de voorlopers waren in deze globalisatie en ons land daar mee rijk geworden is. Nu wij de vruchten geplukt hebben willen we de gevolgen niet waar hebben.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: St

@reactie #2 door Woekka.

U heeft iets tegen analfabeten, terwijl u zelf dyslectisch lijkt te zijn? Mijn god, wat een schrijffouten in uw commentaar. Bovendien heeft de Nederlandse regering zelf contracten gesloten met de Marokkaanse overheid om deze mensen van het platteland te plukken en als arbeidskrachten hier in te zetten. Het zou goed zijn als hier in Nederland de eigen geschiedenis eens onderwezen zou worden.

En voor al die Wilders stemmers:
Hij is inderdaad geen rascist. Hij discrimineert echter wel. En dat is net zo verkeerd.

En de onbeschofte afbeelding van een meeuw in het logo. Ieder persoon met een beetje historisch besef snapt dat dat niet kan.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: Nijmeegse Henk

Hoe "fascistisch"was NL tijdens de 2e wereldoorlog?
Herdenken op 4 mei is zeer belangrijk. De hutskluts die er nu van is gemaakt is onvoorstelbaar.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: Derk

Ik sta al klaar met mijn camera als straks de kinderen van prins Willem-Alexander zich etnisch zal moeten registreren, want hun mama is (ondanks haar blanke huid en blond haar) NIET in nederland geboren. Misschien kan prins Willem-Alexander dat meteen met zijn dochters doen, want zijn papa is OOK niet in nederland geboren. Wat zal dat een historische moment in nederland opleveren waarop wij allen "TROTS" op mogen zijn!! :-)
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: Heleen

Ach, die Wilders, zijn aanhang wordt zijn ondergang.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: Bert van Dam

Hondsdolletjes, onderstaande PvdA-afdeling houdt zich niet aan de wet en schuift de zwarte Piet publiekelijk door aan PVV.

Vraagje aan Foppe en Umberto.
Dus zo zit je als Foppe de Haan en Umberto Tan huilie huilie te doen bij Knevel en co over het idee van de PVV om voortaan etniciteit te gaan registeren, zo horen ze de treinen al richting Auschwitz rijden en zo is maar weer eens aangetoond dat de PVV niet deugt.

En dan lezen we dit bericht op de site van PvdA Rotterdam:
http://www.pvdarotterdam.nl/nieuws/nieuws_item/t/bezwaar_tegen_etnische_registratie_is_haarkloverij


PvdA-minister Eberhard van der Laan (Wonen, Wijken, Integratie) heeft dinsdag in de Tweede Kamer zijn steun betuigd aan de onorthodoxe Rotterdamse aanpak van probleemjeugd, waarbij onder meer geregistreerd wordt op etnische afkomst.

Zo, horen Foppe en Tan het eens van een ander!

En is Van der Laan dan de eenzame gek binnen een partij die er heeeeeeeeel anders over denkt? Nou, nee hoor:

Al sinds 2002 registreert Rotterdam de etnische afkomst van alle risicojongeren tot 24 jaar. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) waarschuwde eind vorige week dat registratie van etniciteit in strijd is met de wet en onmiddellijk moet worden gestaakt.

Rotterdam is vooralsnog niet van plan in te gaan op die eis van het CBP. De politieke aanvoerder van de grootste coalitiepartij in Rotterdam, PvdA-fractieleider Peter van Heemst, haalt zijn neus op voor de waarschuwing van de toezichthouder.

‘Het is flauwekul wat het CBP zegt’, meent hij. ‘En als in de wet staat dat etnisch registreren niet mag, dan is die wet flauwekul.’ Van Heemst is heel blij met de jongste uitlatingen van zijn partijgenoot Van der Laan.

Even een vraagje aan Foppe en Tan: hoe zat dat ook alweer met de PVV en Auschwitz??
http://www.artikel7.nu/?p=17416
Bron:
Kijk onderstaand tv-fragment Knevel & Van den Brink van 10 juni vanaf 15.35 minuut.

http://www.eo.nl/programma/knevelenvandenbrink/2008-2009/page/Hero_Brinkman_en_Frits_Wester/articles/article.esp?article=11700559
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: R.E.A.List

Bah wat maken mensen zich druk om niks. Ik heb 8 jaar gewoont in marokko en ben blij er weg te zijn en nog blijer dat ik hier een leven heb als een god in frankrijk. Ben zelf marokkaans en kan me niet druk maken om de PVV, Eigenlijk heeft de PVV ook nog gelijk ook. Vaak schaam ik mij voor mijn eigen volk wat hier loopt te tieren en te provoceren. Nederlanders zelf hebben ook een hekel aan hun eigen volk wat zich misdraagt. Als er achter mijn naam komt te staan dat ik een marokkaan ben heb ik daar geen moeite mee. Mijn vrouw nederlandse heeft ook NL overal staan. Weet je wat het belangrijkste is; onze veilligheid en toekomst voor onze kinderen. Mensen maak jullie niet zo druk zelfs met de Albert Heijn bonuskaart registreren ze alles want als je pint hebben ze zelfs je bank nummer nog nog net niet je pin. Op internet surfen dan laat men zoveel sporen na dat men overal te traceren is. Zelfs ip adressen zijn gekoppelt aan een adres. Dus mensen blijf rustig leef jullie leven maak je niet zo druk en gedraag je dan zul je een leven hebben wat veel mensen zich in de wereld wensen.
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 | Door: MH

Ethnische registratie is zelfs verplicht. Kijk maar eens wat de Wet Samen (=opvolger WBEAA) erover te zeggen heeft:
Wat moet de werkgever doen in het kader van de Wet SAMEN?
De Wet SAMEN verplicht werkgevers met een onderneming waarin tenminste 35 personen werkzaam zijn, tot het voeren van een afzonderlijke personeelsregistratie en het opstellen van een jaarverslag Wet SAMEN. De Wet SAMEN is meer dan een administratieve aangelegenheid. De wet draagt ertoe bij dat de problemen van etnische minderheden op de arbeidsmarkt en de rol van het werkgeversbeleid daarin op de agenda worden gezet. Aan de hand van de personeelsregistratie kan worden vastgesteld in hoeverre in de onderneming sprake is van evenredige arbeidsparticipatie van etnische minderheden. Knelpunten in het personeelsbeleid kunnen zodoende worden herkend. In het jaarverslag Wet SAMEN rapporteert de werkgever over het aandeel etnische minderheden in het personeelsbestand en formuleert de werkgever maatregelen om te komen tot een meer evenredige arbeidsparticipatie van etnische minderheden. De ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging vormt een oordeel over het jaarverslag. De werkgever dient het jaarverslag voor 1 juni te versturen naar het centrale antwoordnummer Wet SAMEN. De jaarverslagen zijn voor eenieder in te zien bij de regionale depots van de Centra voor Werk en Inkomen (de voormalige Arbeidsbureaus) en op de website www.wetsamen.nl.

Ergo: een werkgever die NIET ethnisch registreert, is in overtreding.
Altijd lachen, die linkse dubbele moraal :)
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: McPhart ()

Zuivering, hé ja!
Ik stel voor die taaltoets ook voor de Limburgers in te stellen. Praten zij met die irritante 'g', hup; enkele reis Wallonië. Eerst kankeren op de Hollanders, en daarna op de moslims, wie denken ze wel dat ze zijn!
En als we dan toch bezig zijn; mensen waarbij een van de overgrootouders niet van Hollandsche komaf is, en berecht worden, hup naar land van herkomst. Voor Wilders wordt dat dus Indonesië. Eens kijken hoe hij zich redt tussen de moslims daar...
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: marietjejansen

@Nijmeegse Henk
zou je wat meer toelichting (of linkje) willen geven over de zeemeeuw als logo en wat er zo fout aan is?
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: Sjaak ()

Edit
heb het al gevonden
http://www.historischnieuwsblad.nl/upload/nieuws/hn/meeuwNSB.gif
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: Sjaak ()

Wat heeft humberto te verbergen,er is toch niets mis met het PVV progamma,er sta niet in dat alleen puur blank hier mag leven,dus mijnheer tan waarom uw angst?
Elk mens heeft bij zijn geboorte een profiel kleur tint aard en geslacht mee gekregen,dat is natuurlijk bepaald,maar religie geloof is verzonnen,en kan door iedereen afgewezen of omarmt worden,dus als u een religie kies is dat uw verantwoording,en de islam is een agressief geloof een gevaar voor de anders denkenden,vandaar de PVV dit hier terecht wil weren.
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: t2( )

@Heleen gelijk heb je; over een aantal jaren eerst een allochtone koningin (trouwens haar haren zijn GEVERFD blond) en een jaar of veertig daarna een allochtoon op de troon! Heerlijk toch.
Geplaatst op: maandag 14 juni 2010 | Door: Rachel

Overigens, etnische registratie van iedereen, wil dat zeggen dat Wilders deze ook krijgt, gezien het Indonesisch bloed van hem en zijn familie?
Geplaatst op: dinsdag 15 juni 2010 | Door: Bill van den Dijk

waarom vertrekken al die linkse nsb niet gewoon naar die heilige zandbak.
al die moslims er uizetten dan heb je geen etnische registratie
nodig
Geplaatst op: dinsdag 15 juni 2010 | Door: THE_RISE

Harm Schouten, eerst leren schrijven .

Rick Zorg
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: Rick Zorg

nederland is vol. alle racisten d'r uit.
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: Rachel

Ten eerste kan je niet ontkennen dat een groot deel van onze bevolking moslim is en dat zal blijven, ook al zullen er strengere wetten komen tegen de uitbreiding van de islam dit deel van de bevolking is Nederlands. Ten tweede zul je alleen maar meer segregatie krijgen met veel van de punten van Wilders. Precies van Humberto Tan bedoeld te zeggen; een vaak gehoord argument pro-Wilders is dat als je je goed gedraagt je nergens zorgen om hoeft te maken. Als eerlijke burger kan ik dit beamen maar ik houd er niet van om gecontroleerd te worden. De maatregelen die dhr Wilders wil nemen zijn schrikbarend en lijken op maatregelen die in Duitsland werden genomen 70 jaar geleden. Vervang het woord 'Jood' door 'Moslim' en klaar is kees. De afkomst registratie is op zich niet discriminerend maar wat wil dhr Wilders ermee en welke stap is de volgende? Men gaat elkaar vervolgens beoordelen op afkomst en er zullen alleen maar meer kliekjes komen waartegen op dan wel neer gekeken kan worden. (De Volbloed Hollander is superieur aan de Marokkaanse Moslim) Dit soort idealen overbrengen op een volk kan hele nare gevolgen hebben. Met Zuid - Afrika als lichtend voorbeeld. Niemand denk na over de lange termijn gevolgen van de partijpunten van de PVV. Ik kan niet ontkennen dat er enkele goede punten in staan en dat immigranten zich tot bepaalde hoogte moeten aanpassen aan de Nederlandse manier van leven, maar het gaat er vooral om hoe deze boodschap wordt gebracht. Dhr Wilders' boodschap is er één van haat, speelt in op de angst van vele Nederlanders en heeft niets anders dan een zwaar negatieve ondertoon. Er valt niet te ontkennen dat Wilders tegenwoordig de enige echt inspirator is uit de tweede kamer en wellicht de beste politicus maar de boodschap waarmee hij een groot deel van het volk inspireert is slecht, fout en eng. Daarom mijn derde punt:
Segregeer Nederland niet, maar inspireer om samen een prachtige cultuur te vormen. Wilders wil dat Nederlanders zonder Nederlandse afkomst zich aanpassen aan onze cultuur. Ik vraag mij af welke buitenlander (vooral moslim) zich aan een cultuur wil aanpassen waarbij de bovenstaande punten de leidraad vormen. Waarbij een groot deel van het volk pal tegenover je staat. Het zou betekenen dat elke moslim in Nederland de tolerantie vermogen van Jezus Christus zou moeten hebben. Keer uw andere wang toe. Welk rationeel persoon zou ooit kunnen voorstellen dat dit gebeurd? Gezien de korte lontjes van vele moslims op dit moment is dit al helemaal niet voor te stellen.

Waar ik van schrik in de huidige nationale discussie is de negativiteit. Natuurlijk zijn er problemen omtrent integratie en de opkomst van de islam. Maar waarom is er niemand in staat om de boel om te draaien. Om een keer eens anders te zeggen dan: 'je bent niet welkom!' De moslim moet zich inderdaad aanpassen aan het leven in een christelijk land. Aan onze tradities, aan onze waarden en onze levensopvattingen. Maar in plaats van dat wij alleen maar kijken naar de donkere zijdes van de buitenlanders die 'niet welkom' zijn. Kunnen wij ook hun positieve kanten begroeten en de mooie aspecten van hun cultuur opnemen in onze cultuur. Want je kunt niet ontkennen dat er een enorm aantal buitenlandse Nederlanders (of voor velen allochtonen) in Nederland wonen. Deze mensen achterstellen, inperken en als tweederangs burger behandelen grenst niet alleen aan discrimineren, het is dom, achterhaald, irrationeel, beperkt en zal alleen maar leiden tot een verdeelder volk en daarmee een grimmiger land voor iedereen om in te wonen.
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: Alex ()

Dat is een breed begrip tegenwoordig. Maar volgens de huidige maatstaven betekent dat: alle rechtse mensen eruit, kritiek op de Islam is puur racisme dus diegene die dat durven, eruit! Limburgers, eruit! PVV gestemd? Eruit!

Jodenhaters mogen uiteraard blijven want die bekritiseren Israël(zeggen ze) en komen op voor de arme Palestijnen, veelal linkse migrantenknuffelaars uiteraard ook want die ziet het als een geweldige vooruitgang als we over honderd jaar vijf keer richting Mekka op ons knieën zitten. En tenslotte, alle vredelievende moslims die dit land op humanistisch en economisch gebied naar een ongekend niveau kunnen brengen.

D'r uit met die racisten!
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: N. Davidson

Deze kale Tan imiteert met zijn modieuze bozigheid, bedreigd voleen de joden. Net zo vals kermen dat ie gebeten wordt. En zich niet afvragen waarom dat is. Hij zou dankbaar moeten zijn voor de kans die hij kreeg om zomaar als multiculti smoel op tv omhoog te vallen.
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: heroieka

Ik had het politieke programma van de PVV niet doorgenomen omdat ik er toch niet op ging stemmen maar nu ik dit heb gelezen heb ik spijt dat ik VVD heb gestemd. Volgende keer dus wel PVV
Geplaatst op: woensdag 16 juni 2010 | Door: Gerard Bartels

Nog even en we lopen weer met een embleem op onze kleding als het aan de PVV ligt. Volgens mij zijn Antillianen nog steeds Nederlanders en was het ooit een zo begeerde kolonie van ons landje. Voordat je gaat roepen om alle immigranten, is er iemand hierboven die echt de cijfers van het CBS heeft gelezen over het aantal emigranten? Hoeveel Nederlanders gaan per jaar naar het buitenland omdat ze het daar economisch beter hebben, minder belasting moeten betalen of genieten van een dubbel voordeel zoals de huizenprijzen en de kinderbijslag in Duitsland, maar dan wel in Nederland de hypotheekrente aftrekken? En dan die inburgeringscursus. Ik laat mijn Nederlandse leerlingen vaak vragen maken uit deze inburgeringscursus en bijna niemand slaagt daarvoor. Ik zou eens een poging doen, deze staat op de site. En hoezo, geen kerken in een moslim land? Wel eens in Istanbul geweest? Maar Turkije wist altijd kerk en staat goed te scheiden, helaas gaat het bij ons de andere kant op.
En hoezo recht doen aan die 1,4 miljoen PVV stemmers? Hoe zit het dan met die 8 miljoen NIET PVV stemmers? Heeft de PVDA niet toch veel meer zetels dan de PVV?
Het is nog altijd zo, dat wanneer het economisch slecht gaat in een land, we op zoek zijn naar een zondebok. Wie is de schuld! Dat was in de jaren '30 al zo, toen de joden beschuldigd werden van de economische slechte toestand en nu wijzen we een andere groep aan. Lekker makkelijk om altijd naar een ander te kijken. Zijn we eventjes die witte boorden criminelen in ons land vergeten. De bankdirecteuren die deze crisis hebben aangericht.
Jammer dat mensen de Geschiedenis vergeten en altijd op eigen winstbejag gaan ten koste van een ander.
Geplaatst op: vrijdag 18 juni 2010 | Door: Amra

Rachel,
Ik kan je gerust stellen. Ons hele koningshuis is allochtoon. Duitse vaders! Maxima is allochtoon en Amalia ook. Dus dat zit wel goed. Wilders toch ook? En zijn vrouw? Is dat geen Hongaarse?
Geplaatst op: vrijdag 18 juni 2010 | Door: cora

Mensen mensen ze toch. Meer en deel van de werkgevers vraagt al naat je nationaliteit deze dient men in te vullen ook die van je ouders. Dit was al zo toen ik in 1986 bij mijn werkgever begon. Maak jullie niet zo druk om onnuttige dingen.
En goede dag veder
Geplaatst op: dinsdag 22 juni 2010 | Door: A de V



Reageren

Om te kunnen reageren moet u zich eerst hier registeren.
Reacties die niet voldoen aan de huisregels worden verwijderd.

Wachtwoord   

Vink aan als u niet wilt dat uw emailadres gepubliceerd wordt

Van dit Sharia-filmpje voor het monument op de Dam gaat veel gedoe komen
.

foto
Niet artsen, maar politici besturen ziekenhuizen en de zorg
Het zijn opvallend vaak oud-politici die als bestuurder een flinke vinger in de pap hadden bij de verdeling van 23 [...]

foto
Vaticaan-gate: de butler als boef, de gelekte geheimen, de groeiende chaos
Het is de man die de paus 's morgens helpt met aankleden, die aanwezig is bij de ochtendmis en voorin de Pausmobiel [...]

foto
Verkiezingen worden een duel tussen Mark Rutte en Emile Roemer
De VVD en de SP hebben de meeste kans op succes bij de komende verkiezingen, althans datblijkt uit een kiezersonderzoek [...]

foto
Gebruiken Republikeinen dit tegen Obama? Hij was gretige 'pot'-roker
De jonge Barack Obama hield wel van een jointje. Geen probleem zou je zeggen, maar in de VS was en is het illegaal. In [...]

foto
Lenteakkoord: er worden massaal rollators gehamsterd
Er worden massaal rollators gehamsterd. En dat ligt waarschijnlijk aan het Lenteakkoord. Premis Medical, de grootste [...]
De Koppensneller
Oorlogsmisdadiger Klaas Faber (90) dood. (14:47) De Nieuwe Pers

Sigaretten in Nieuw-Zeeland worden 40% duurder (08:54) de Volkskrant

Job Cohen heeft een nieuwe baan (16:13) AT5

Mooi weer houdt lang stand (12:19) De Telegraaf

NS vreest lege treinen door Lenteakkoord (09:25) de Volkskrant

Nederlander geeft minder uit aan Oranjegekte (19:22) Nos

Ungerecht und überflüssig:Bayern-Fans pfeifen bei Robben (18:02) Die Welt

Beter geen Spelen: Grote toernooien schaden de economie (17:34) Powned

Vandaag eerste zomerse dag. (16:05) Het Parool

PVV-Eurofractie naar vlaggetjesdag in Urk (12:06) Visserijnieuws

ADVERTENTIE
Tip en volg ons!
ADVERTENTIE
VoorpaginaArchiefOver onsContactAdverteren Huisregels RSS-FeedPDAIPhone
Laatste wijziging: Sat, 26 May 2012 19:59:06 +0200 (Sat, 26 May 2012 17:59:06 GMT)
Pagina gegenereerd: Sat, 26 May 2012 19:59:06 +0200 (Sat, 26 May 2012 17:59:06 GMT) 
Procestijd pagina: 0.344 sec.