Reacties (17)
Volledig mee eens, maar zolang godsdienstvrijheid hier belangrijker wordt gevonden dan kindermishandeling valt er weinig aan te doen. Misschien als onze vrouwelijke Kamerleden eens onder het mes moesten, op de keukentafel?
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Frits B
Natuurlijk moet hier snel een eind aan komen. Maar ik wil er wel even op wijzen dat ook alle joodse mannen om religieuze redenen 'aan zich laten knutselen'. Dàt op zichzelf is niet zo bijzonder.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Piet
De oplossing is tamelijk eenvoudig.
Geef de islam de status die vet verdient, namelijk een gewelddadige en overzoenlijke ideologie, in plaats van een religie.
Als Rouvoet schaamharen wil tellen, dan moet toch ook mogelijk voor een schooldokter o.i.d. om een kleine genitale inspectie uit te voeren na de zomervakantie.
Moet natuurlijk wel een vrouwelijke schoolarts zijn, gezien de tere moslimziel...
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Angus McPhart
@piet, u heeft een computer neem ik aan, dus kijk even op het web hoe het ook alweer zit met circumcisie en vrouwenbesnijdenis.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: JohnS
Schetemans, als u op zoek bent naar een gewelddadige onverzoenlijke ideologie, dan moet U bij het jodendom zijn. Bewijzen te over, als U even de MSM indoctrinatie vergeet.
Toen de joden de baas (*) waren in Groot Polen ( van 1500 tot 1800 grofweg) en daar ook rechtspraak in handen hadden, zijn er er heel veel slachtoffers gevallen. (**)
In Rusland, waar ze in symbiose met Stalin de baas waren ( ook al vielen er joodse slachtoffers, de joden kwamen er véél beter vanaf dan wlke ander etnie ook, volgens yuri Slezkine) heeft alleen één jood al d hand in 20 miljoen doden gehad, volgens zijn neef: Kaganovich's nephew Stuart Kahan wrote, "Lazar Moiseyevich Kaganovich ... orchestrated the deaths of 20 million people" (The Wolf of the Kremlin, pp. 14-15): kaganovich.html} http://www.mailstar.net/kaganovich.html
De moslims, waar u zo onvermoeibaar op afgeeft, hebben zelfs helemaal niets met 911 te maken. Heeft U daar één bewijs van gezien? Toon het me. Dan laat ik U dit zien: http://pakalert.wordpress.com/2009/12/01/israel-did-911-all-the-proof-in-the-world/
(*) Fernand Braudel: ( in La Mediterrannée.. pag 137) : In Poland, which burst suddenly into modernity at the beginning of the fifteenth century, there is a growing jewish ascendance, the result of numbers, and almost a jewish nation and state….
(**) Heinrich Graetz, History of the Jews, vol. 5, p. 15 (1856-70) The Jewish arendars had lost “integrity and right-mindedness.[…] They found pleasure and a sort of triumphant delight in deception and cheating.” He adds that they “advised the [Polish noble and ecclesiastical] possessors of the Cossack colonies how most completely to humiliate, oppress, torment, and ill-use [those colonies]. . . . No wonder that the enslaved Cossacks hated the Jews.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Piet
Helaas, JohnS, ik heb geen computer. Maar ik weet wat U bedoelt. Er is een verschil in impact tussen besnijden van het mannelijk lid en de slechte en overdreven besnijdenis van vrouwen.
Als U goed leest laat ik dat aspect ter zijde.
Ik merk alleen op dat òòk de besnijdenis van mannen door religie is geïnspireerd, en dat we daar blijkbaar de religie niet zien als 'veroorzaker van dit kwaad.'
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Piet
Piet vrouwenbesnijdenis! U weet wel een uitvinding van een of andere haatbaard die perfect past bij Islam=vrede. Niemand heeft er overigens behoefte aan om uw constante stroom aan antisemitische reactie ter lezen. Dit artikel gaat over vrouwenbesnijdenis niet over het Jodendom of een complot in Rusland ten tijde van het communisme of uw paradepaardje 9/11. Ik heb nog zinnigs van uw gelezen aangaande dit artikel.
Piet was Kaganovich een gelovige jood of was hij eigenlijk meer een 'communist' psychopaat die vanwege zijn achtergrond, die voor hem niet van belang was, extra hard zijn best deed om in een goed straatje bij de partijtop of het centraal comite te komen? Maar natuurlijk Piet, de protocollen zijn uw leidraad bij uw zoektocht naar de waarheid.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: N. Davidson
"Piet, was Kaganovich een gelovige jood of was hij eigenlijk meer een 'communist' psychopaat " vraagt Davidson mij.
Tja, wat bewoog die joden in Rusland, die officieel althans hun religie hadden afgelegd?
Laten we eens kijken wat de joodse schrijver
Norman Cantor in The Sacred Chain, p. 184 (1994) schrijft: “perhaps the Jews [of the arenda period] were so moved by racist contempt for the Ukrainian and Polish peasantry as to regard them as subhuman. . . . There is a parallel with the recent attitude of the West Bank Orthodox and ultra-Orthodox toward the Palestinians. Judaism can be in its Halakhic form an extremely restrictive and blinding faith.”
Misschien was dàt het wat ook in de USSR tijd speelde, Davidson? Puur racistische minachting.
Wacht, Cantor heeft nog een boek geschreven. Wat zegt hij daar?
In The Jewish Experience, p. 364 (1996), schrijft Norman Cantor :
“The Bolshevik Revolution and some of its aftermath represented, from one perspective, Jewish revenge. . . . During the heyday of the Cold War, American Jewish publicists spent a lot of time denying that—as 1930s anti-Semites claimed—Jews played a disproportionately important role in Soviet and world Communism. The truth is until the early 1950s Jews did play such a role, and there is nothing to be ashamed of. In time Jews will learn to take pride in the record of the Jewish Communists in the Soviet Union and elsewhere. It was a species of striking back.”
Mij is het duidelijk, Davidson.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Piet
Oh, Oh wat zijn we toch gevoelig voor onze medemens, zolang we daarbij de moslims kunnen bashen.
Natuurlijk is besnijdenis van jonge meisjes een ernstig en verwerpelijk gebruik. Maar hoe meer we de moslims bashen, des te groter zal de noodzaak gevoeld worden onder moslims om bij elkaar te blijven. En dan schijnen besneden meisjes meer kansen te hebben op de huwelijksmarkt.
Als we toch zo invoelend zijn voor onze medemens, dan kunnen we ook oog krijgen voor de volwassen vrouwen die besneden zijn (ongewild) en die hun kinderen NIET willen laten besnijden, maar voor zichzelf geen goede medische ondersteuning krijgen bij hun bevallingen, enz. In NEDERLAND. Die kwaliteit in de hulp is nog ver te zoeken, maar dat is politiek en commercieel ook niet zo interessant, toch?
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Goudje
Daar gaat dit artikel toch niet over. Er zit een kern van waarheid in uw betoog, alleen is het uiten van legitieme kritiek geen vorm van bashen.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Ik ben overtuigd. Kan iemand mij vertellen waar ik mijn vrouw kan laten besnijden? Onze piet misschien? Het liefst in de omgeving van Amsterdam.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Ivo Teulings
@ N. Davidson
Het klopt dat uiten van legitieme kritiek geen vorm van bashen is. Alleen stoort het mij dat de kritiek steeds zo'n politieke lading heeft. Besnijdenis van vrouwen komt niet uit de islam voort, maar komt wel in bepaalde streken veel voor.
Ik mis over zo'n vreselijke, maar ook delicate kwestie het brede verhaal. En ik mis ook het verhaal van de aanpak die er al is door vrouwen en mannen van deze groepen mensen en door bijvoorbeeld de Stichting Pharos in samenwerking met de GGD's.
Als ik dan ook nog eens ontdek welke onverschilligheid er is bij verloskundigen en gynaecologen om besneden vrouwen passende zorg te verlenen bij hun zwangerschappen, dan wordt ik cynisch over debatten zoals hierboven gevoerd.
Maar ik laat me hierover graag corrigeren.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Goudje
Teulings, ik ben tegen vrouwenbesnijdenis. Zie reactie 2 hierboven.
En waar ik nog harder tegen ben is dat dit onderwerp, samen met andere prietpraat ( Hamas zou roken door vrouwen verbieden) en nog meer onzin ( de vrouwen mogen geen BH dragen van deze of gene -- een oud Dolle Mina ideaal, trouwens) .... dat steeds weer komt om moslims in een kwaad daglicht te stellen.
Dat heet : moslim-bashing.
Doel: een oorlog tegen Iran mogelijk maken.
Israel wil absolute hegemonie in de regio ( zoals ook bij Livia Rokach te lezen is: ' The February 27, 1954 meeting among Ben Gurion, Sharett, Lavon and Dayan has already been mentioned in connection with Israel's invasion plans of Egypt and Syria. In that same meeting a concrete proposal was outlined to disrupt Israel's most peaceful neighbor at that time, Lebanon. In this case, Israel's hegemonic ambitions did not even pretend to wear the phony fig leaf of security or defense."
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Piet
@ Goudje
Daar heeft u volkomen gelijk in. De wisselwerking tussen deze organisaties op het gebied van nazorg en verpleging bij bevallingen schiet zwaar tekort. Deze vrouwen zijn slachtoffers en dienen altijd geholpen worden net als vrouwen die niet verminkt zijn. Het probleem is dat vrouwenbesnijdenissen helaas niet los van uitwassen van de Islam kunnen worden gezien. Uiteraard is het geen symbool van de Islam of wat deze doctrine oorspronkelijk voor ogen had.
Het komt hoofdzakelijk voor in Afrika en dan in landen die toevallig ook een politieke Islam als staatsbestel hebben. Soedan en Somalie en landen die officieel een scheiding der machten hebben maar eigenlijk Islamitische dictaturen zijn. Het is dan toch opmerkelijk dat het hier in Europa blijkbaar ook een groeiend probleem aan het worden is. En dat kan wederom niet los worden gezien van uitwassen van de Islam. Het komt binnen geen enkele geloofsovertuiging voor maar heeft blijkbaar wel een plek verworven binnen de Islam. Misschien niet als onderdeel van de theologie maar wel binnen de cultuur. Dat geeft des te meer aan dat de Islam globaal gezien niet kan worden gezien als een religie. Het beslaat namelijk alle facetten van het leven zonder dat daar een discussie over mogelijk is. En voor mij is de wens tot een kritische doch beschaafde discussie nog steeds geen vorm van racisme of xenofobie. Natuurlijk beschuldig ik u daar niet van maar het lijkt wel ofdat kritiek op de Islam voor sommige direct een vorm van overtrokken angst is.
Zonder kritiek kan er geen sprake zijn van vooruitgang en dat geldt al helemaal voor de Islam.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Beste N. Davidson. .
Dat vrouwenbesnijdenis alleen om moslimvrouwen gaat is een mythe. In Afrika komt het in ca. 25 landen voor, ongeacht godsdienst of atheìsme. En in Marokko, merendeels moslims, komt het bijvoorbeeld helemaal niet voor. Dat het zich verspreid onder moslimgroepen buiten Afrika, klopt helaas.
Maar ik blijf bij mijn afschuw om alweer de moslims in een hoek te zetten. In Afrika zelf is veel succesvol methodisch werk verricht om in samenwerking met de betreffende groepen de besnijdenis stop te zetten, met behoud van de rituelen die hun leven zinvol maken.
In Nederland echter is vanwege de politiek geen geld voor dergelijk onderzoek. En het bashen van bepaalde bevolkingsgroepen doet daar beslist geen goed aan.
Geplaatst op: zondag 1 augustus 2010 | Door: Goudje
Dit probleem is gedeeltelijk op te lossen Elk meisje dat onder een bepaalde leeftijd dat naar een moslim land op vakantie gaat moet voor dat ze weg gaat zich laten controleren En bij terug komst moet ze ook weer gecontroleerd worden
De ouders moeten strafbaar worden gesteld en uiteraard ook de arts
Niet in alle moslim landen komt het voor het zelfde als eerwraak het ene moslim land wel en het andere niet
In afrika is het moslim geloof groeiende
Vrouwen besnijdenis komt het meeste voor in afrika
Uiteraard zijn er altijd mensen die het beter weten en daar voor hebben we wikipedia vrouwenbesnijdenis
Geplaatst op: maandag 2 augustus 2010 | Door: de bonn
Iedere bevolkingsgroep die het toepast-- begaat een zonde tegen de natuur. Je blijft met je vingers af van een kind dat haar wensen niet duidelijk kan maken. Als ze voor zoiets een voorkeur heeft, kan ze dat duidelijk maken bij haar volwassenheid, en geen dag eerder.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Suzan
Reageren