Reacties (55)
Het blijven extremisten maar het zijn ook weer .........moslims
En we kennen allemaal de reactie,s van de moslims het zijn geen echte moslims
In sommige landen kan je als vrouw maar beter niet geboren worden
Wat ik wel vaker zegt op deze site gebruik ontwikkelingshulp voor vrouwen in het buitenland En schaft de rest af .......nee stop dat in de nederlandse gezondheidzorg
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: de bonn
Prachtige religie! Ik moet toch eens wat meer waarde hechten aan de verhalen van James en Piet.
Die zullen wel schrijven dat ik het verkeerd begrepen heb, mar het vreemde is dat de rest van de moslim-wereld hier niets aan doet.
En als "het westen" iets doet kunnen ze bomaanslagen verwachten.
Bah.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Ronald|
Gatver, wat een barbaren! Agree met Ronald|
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Hans Langbroek
Ik vind het ook barbaars, Ronald.
Eén keer stonden de moslims voor de poorten van Wenen. Dat was in de tijd dat wij onze 'vreemde vrouwtjes' nog als heks op de brandstapel zetten.
Als wij nu in Afghanistan moeten blijven om deze vrouwen te redden, dan is het ( volgens analoge redenatie) jammer dat de moslims indertijd bij Wenen zijn tegengehouden, want dan hadden ze toch aardig wat vreemde vrouwtjes het leven kunnen redden.
Vrouwen levend verbranden, dat is een barbaarsheid waar de moslims zich nooit aan over gegeven hebben, zover ik weet.
Redeneer ik zo een beetje goed, Ronald ?
Maar waarom zien we nu plotseling elke dag wel een paar van dit soort berichtjes, terwijl er decennia voorbij gingen dat we dit niet zagen. Hoe komt dat?
Waarom in het vorige bericht ook een negatief stukje over moslims in Duitsland, terwijl trouwen met een verkrachter 20 jaar geleden ook voorkwam, maar toen zouden de Leon de Winters je van racisme hebben beschuldigd als je het onder de aandacht wilde brengen.
Wat steekt hier achter, denk je, Ronald?
Ik denk dat Israel en de Neocons van plan zijn om in Iran te doen wat ze in Irak en Afghanistan deden: 2 miljoen mensen de dood in jagen. Dat vind ik nog baarbaarser.
Die mensen zijn dood, Ronald. Dat is erger dan dat je bij 0,0001 % van de vrouwen de neus afsnijdt om echtscheidingen te voorkomen. Als utilitarist kijk je naar: "wat is het ‘geluks-saldo’" ? Misschien is deze barbaarse methode minder erg dan wat wij in onze samenleving doen, waar 30% van de huwelijken scheidt. Voor elke neus die niet wordt afgesneden krijgen wij 400.000 ongelukkige kinderen terug. Laat elk volk zijn eigen keuze maken in dit dilemma, zou ik zeggen.
In elk geval zullen de moslims niet zomaar een ander land ontwrichten en daar binnen enkele jaren 2 miljoen doden veroorzaken.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Piet
Israel en de Neocons, hand in hand kameraden!
Piet het is onmogelijk dat zij een en hetzelfde belang nastreven.
Dit soort verminkingen zijn aan de orde van de dag binnen dit soort landen. Vrouwen die werkelijk geen enkel zeggenschap hebben over hun leven. Waar blijven de feministen wereldwijd, of hoort dit ook bij de emancipatie? Wachten we tot het hier ook een keer voorkomt en dan zeggen we: "dat zijn geen moslims", "dit heeft niks met de Islam te maken"... Nou blijkbaar dus wel.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Recentelijk werd Roman Polanski "vergeven" dat hij een tienermeisje drogeerde en haar vervolgens tot bloedens toe in haar dertienjarige vagijntje en aarsje neukte.
Roman Polanski is joods.
Volgens de logica die meneer Davidson hierboven tentoonspreidt ten aanzien van moslims zijn alle joden daarom kinderen verkrachtende pedofielen.
Tegenwerpingen zullen wel iets zijn in de trend van: "dat is geen echte jood" en "dat heeft niets met het jodendom te maken".
Nou, conform de logica van meneer Davidson, blijkbaar dus wel.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Zegert
Wat een onzin. Hij is daar voor veroordeeld. De VS hebben om zijn uitlevering gevraagd maar Zwitserland weigerde hem uit te leveren. Bovendien slimmerik is Polanski joods qua etniciteit niet religieus. Is de Islam ook een etniciteit volgens u? Het bekritiseren van een religie is niet hetzelfde als het bekritiseren van een heel volk. Een verschil dat sommige blijkbaar niet willen zien of begrijpen.
Wat is uw logica, dat het een incident is?
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Polanski is nietsa anders dan een orinaire pedofiel. Wat dat met joods zijn te maken heeft, hoor ik graag van u...
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Het afsnijden van neuzen en het stenigen van vrouwen is vergelijkbaar met wat wij eeuwen geleden deden; heksen verbranden en ongelovigen onthoofden. Maar dat is lang geleden. Dat komt in andere culturen misschien nog steeds voor en ik denk ook dat zij op den duur ook wel zullen veranderen. Wat Pim Fortuin ooit zei "een achterlijke cultuur". Dat is het ook en ik hoop vurig dat zij de achterstand snel in zullen halen.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: panamera
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: panamera
Door: panamera
Uw bericht is het beste-
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Suzan
Maar gelukkig is het een religie en niet een kwaadaardige ideologie!
Aan godsdienstvrijheid mag niet getornd worden!
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: McPhart
Panamera, Piet hier. Ik hoop net als U dat ze de fysieke gruweldaden snel zullen afschaffen.
Of ze net zo permissief en over-sext moeten worden als onze samenleving, dat vraag ik me af.
Dat brengt weer psychologische baarbaarsheden met zich mee die je alleen kunt vermoeden als je jonge anorexia-meisjes ziet en zelf-mutilatie patienten.
Maar de bezorgdheid die in dit artikel wordt geuit is hypocriet.
Hij komt uit bronnen die maar één wens hebben: alle moslims naar de hel.
Inclusief vrouwen met en zonder neus.
Ze hebben er net twee miljoen de dood in gejaagd, en elke dag leest U moslim-bashing berichten die de geesten rijp moeten maken voor nog een paar miljoen dode Iraniers.
Dàt is mijn visie op het geheel, en ik zou het op prijs stellen als U met goede argumenten kwam om die te ondergraven.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Piet
Ik ben het met Piet eens dat de geesten hier in het westen rijp gemaakt worden voor een oorlog tegen Iran.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: zandbak
Zandbak, misschien is dat wel zo. Ik had vanaf dag 1 twijfels bij de oorlog tegen Irak en als ze het me gevraagd hadden was ik tegen geweest.
Maar we praten hier over een stel totale lunatics die overduidelijk bezig zijn met kernenergie. En met draagraketten.
Ik hoef geen oorlog tegen Iran. Ik wil geen bezetting en geen grondoorlog. Maar alles wat in Iran met kernenergie te maken heeft dient zo grondig mogelijk vernietigd te worden. Hoe dan ook.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Ronald|
Ronald, waarom vind je die Iraniers lunatics?
Graag een uitleg.
Hier is mijn visie:
Hun land is al 100 jaar een speelbal van Engeland en Amerika en van bankiers. (*)
Hun welvaart wordt al 100 jaar gestolen.
Amerika steunde Saddam op allerlei manieren om Iran kapot te maken.
Saddam viel destijds aan
Wanneer was Iran boosaardig ? Nooit. Nooit een oorlog begonnen.
Waarom mogen zij nu juist geen atoombom en Israel wel ? Israel dat al allerlei oorlogen heeft gevoerd en uitgelokt. Moet Amerika dat beoordelen? Zelf doen ze niet anders dan oorlogen voeren ten eigen voordele. Waar kunnen ze in hemelsnaam het morele recht vandaan halen ?
Hoe zou Iran ooit een atoombom op Israel kunnen gooien?
Israel heeft er enkele honderden om revanche te nemen.
Martin van Creveld vind het heel begrijpelijk en terecht als Iran een atoomwapen zou willen.
(*) Zie dit interview van Fareed Zakhariah:
http://www.youtube.com/watch?v=41iVHWNuMPI
Op 5.40 min: Brzezinski spreekt over de inmenging die Engeland en de VS in Iran pleegden in de afgelopen 100 jaar.
Op 6.30 min: “That requires intelligent manipulation”
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Piet
Ik wil even reageren op wat meneer "Piet" schrijft, nl. dat in Europa in het verleden mensen verbrand werden, heksen gedood etc. etc.
Dat is allemaal waar en inderdaad zeer lang geleden en gelukkig zijn we nu een stuk verder.
Maar wat er in het verleden in Europa is gebeurd, hoe gruwelijk het ook was, te vergelijken met wat er tegenwoordig in bijv. Iran en Afghanistan gebeurt is gewoon belachelijk. Deze landen zijn niet achterlijk en leven niet in de middeleeuwen. Ze gebruiken net als wij computers, vliegtuigen en alle moderne technologie. Waar het hen uitkomt, zijn ze modern. Waar het om vrouwen gaat zoals in het geval van het artikel, zijn ze om het maar even cru uit te drukken, ronduit achterlijk.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Dorien
Meneer "Piet" hier.
Je hebt gelijk. Heksen verbranden was destijds iets dat in het geheel paste. De samenleving was hard en simpel. Het afsnijden van een neus past niet in een samenleving die modern is. Dan is het een anachronisme.
Maar Afghanistan is grotendeels ruw en bergachtig en er is weinig finesse te vinden, vrees ik. Voor velen is het leven er hard en simpel.
Wij spreken al 60 jaar over 'De Oorlog", onze WO2 die 5 jaar geduurd heeft,
In Afghanistan is het bijna altijd oorlog: eerst kwamen de Engelsen , dan de Russen ( uitgelokt door de Amerikanen, zoals Brzezinski schreef: 'let's give them their Vietnam') En nu zijn wij er weer.
Kun je begrijpen dat de jonge mannen in zo'n land zich afkeren van 'Het westen' en van de weeromstuit zich vastgrijpen aan de alleroudste eigen gebruiken ? Ik wel. Ik denk dat als Het Westen Afghanistan met rust had gelaten, dat dan dit soort barbaarsheid niet meer zou voorkomen.
Je zag tot kort geleden ook barbaarse gebruiken bij de Hindu's ( weduewe verbranding) , en in heel weinig moslimlanden komt dit soort gruwelijkheden voor. Het is dus onzin om het als argument tegen de islam te gebruiken.
Het dient maar één doel: De oorlog tegen Iran mogelijk maken.
Dàt, mijn beste Dorien, vind ik ècht barbaars.
De barbaren, dat zijn de mensen die de moslim-bashing berichten steeds maar weer de wereld in brengen.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Piet
Straks hebben lui die zichzelf opblazen, vrouwen stenigen of de neus afsnijden een kernwapen. Vind dit geen gerustsellende gedachte.
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Anton
Piet hier voor Anton. Slordig denken, Anton. De atoomwapens zullen onder controle staan van mensen die al 100 jaar lang bestolen worden, en desondanks nooit ten oorlog trokken.
Ook in de laatste opstand heeft Amerika getracht om de regering in Teheran omver te werpen. (*)
Vijf maal bepaalde 'het Westen" wie de nieuwe machthebber in Iran zou worden. Stel u voor dat dit ons zou overkomen ! Hoe boos zouden wij zijn ?
Iraniers zijn voor mij een voorbeeld van zelfbeheersing.
De lui die zichzelf opblazen zijn veelal jonge mannen die ( terecht) uiterst boos zijn over de uitbuiting, het bestelen, vernederen van het moslimbevolking in landen als Saudi Arabie, Egypte, Israel etc.
De neuzen worden heel erg zeldzaam afgesneden, maar niet in iran. Wel in Afghanistan.
(*) On May 23, 2007, Brian Ross and Richard Esposito reported on ABC News: “The CIA has received secret presidential approval to mount a covert “black” operation to destabilize the Iranian government, current and former officials in the intelligence community tell ABC News.” Uit: http://www.counterpunch.com/roberts06192009.html
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Piet
@Piet
Lees & luistertips:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogredenhttp://kritischdenkenpodcast.blogspot.com/
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Dennis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
http://kritischdenkenpodcast.blogspot.com/
Dit klikt beter!
Geplaatst op: dinsdag 3 augustus 2010 | Door: Dennis
Dennis, handen uit de mouwen. Leg mij nu eens piekfijn uit wààr ik precies een drogreden aanvoer.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Piet
ik ben zelf een Afghaan en ben het in grote lijnen met Piet eens. Er vindt momenteel een PR offensief plaatst tegen de moslims(ben niet gelovig) om de oorlogen (voornamelijk in Irak) goed te praten en mensen aan de lijntje te houden, maar in Afghanistan heb ik liever de Amerikanen dan de Taliban. Ik begrijp je standpunten goed Piet, maar onder de taliban leven (lees overleven) is ronduit afschuwelijk! Burka's, Geen TV, Geen Muziek, baarden laten groeien, executies aan de orde van de dag, Zweepslagen, geen boeken en ga zo maar door. Oorlog is beter dan onder zo een regime te wonen. Ter verduidelijking ik heb ooit een filmpje gezien van een moeder die haar eigen zoon van 19 de keel moest doornsnijden omdat hij naar bed was gegaan met een getrouwde vrouw.
Maar ik kan de rest garanderen, dat dit echt totaal los staat van circa 80 a 90% van de Afghanen die alleen hard werken om hun gezin te onderhouden. Dit staat trouwens ook volledig los van het Islam, maar heeft meer te maken met de Ideologie van de Taliban.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: SR
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: SR
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: SR
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: SR
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: SR
@Piet, @James. Lezen jullie het stuk van SR even?
Ik geloof dat dat precies het beeld is wat alle andere lezers (buiten jullie 2) van deze website van de Islam hebben. En JA, we weten dat 80 of 90% van de moslims (zo te lezen ook SR) helemaal niet gevaarlijk zijn en dat hun (door geboorte opgedrongen) geloof ze net zo weinig interesseert als mijn gereformeerde doop mij (atheïst) interesseert.
Alleen die 10% die wél fanatiek is ziet kans om de hele moslimwereld naar zijn pijpen te laten dansen en is uit op verovering van de wereld. En dát is wat wíj niet willen.
Er is geen haat tegen de islam. Er is angst voor onze vrijheid.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Ronald|
Taliban zijn onmensen, en ik veroordeel niet graag mensen, maar samen met de Rode Kmher staan ze boven aan de lijst van meest verschrikkelijke barbaren. Daarom is het ook zo moeilijk een standpunt in te nemen over de oorlog in Afghanistan. Als het een simpele kwestie was van die baardmannen eruit te gooien dan was er 100% consensus.
Ook bij de Taliban zitten een hoop angstige meelopers anderzijds.
@Ronaldj. Weinig Talibs die echter ook maar in het minste geinteresseerd zijn in het exporteren van hun regime naar de westerse wereld hoor. Wederom zit je hier mis.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Adanedhel
Adanedhe:l De talibanspecifiek misschien niet, maar er zijn organisaties genoeg die zich bezighouden met het verstevigen van de politieke islam in Europa.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Ronald|
En wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Waarom toch alles reduceren tot de Wilderiaanse tsunami?
Straks hebben we naast dat Hitler-theorema - of hoe heet die ook al weer, dat iedere discussie die maar lang genoeg doorgaat eindigt met een referentie aan Hitler/WOII - nu ook een Islam theorema. Schieten we niks mee op.
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Adanedhel
@Adanehel: Wellicht kunt ook ten strijde trekken tegen het joden/zionisme theorama?
Geplaatst op: woensdag 4 augustus 2010 | Door: Ronald|
Vandaar de burka verplicht stellen zeker...
Niet dat ik die taliban steun, die mogen allemaal in een vat zoutzuur gegooid worden van mij. Je kan zeggen wat je wilt, maar de talibaan doet gruwelijke dingen, en ieder mens met enig gevoel van empathie wil hun stoppen. Dat heeft niks met anti islam te maken, meer dat die mensen zo achterlijk zijn als wat en beestachtige, op cultuur gebaseerde normen en waarden hebben.
Maar een oorlog die je niet kan winnen moet je niet voeren, dat maakt de ellende erger en de extremisten extremer. Het is te hopen dat het Afgaanse volk ooit zelf zal beseffen dat dit niet de manier is hoe je met anderen omgaat. Als je ziet hoe de liberaalste afganen in het leven staan, is er nog een lange weg te gaan.
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: JS
@Piet
"Leg mij nu eens piekfijn uit wààr ik precies een drogreden aanvoer."
Een voorbeeld:
"Waarom mogen zij nu juist geen atoombom en Israel wel ?"
Israel heeft het non-proliferatieverdrag niet ondertekent en Iran wel.
Israel laat geen inspecteurs toe en Iran soms.
Jouw vraag verbergt een drogreden. Als ik een dropje heb, betekent dat niet mijn broer ook een dropje moet krijgen.
Iran moet zich dus gewoon aan dit verdrag houden en laten zien dat het geen kernwapens heeft. De VS willen dat Israel ook dit verdrag ondertekend, daar mag best wel wat druk op gezet worden naar mijn mening.
"De barbaren, dat zijn de mensen die de moslim-bashing berichten steeds maar weer de wereld in brengen."
Maak je onderscheid tussen Moslim-bashing en islamkritiek?
En waar heb je het hier in godsnaam over?
Mijn advies is om consistenter te zijn. Je roept(typt) erg veel, beperk je tekst en onderbouw het met controleerbare feiten en bronnen. En neem de moeite om je lappen kritischer te bekijken.
Het motto: "Minder is meer!"
Ter afsluiting:
Je bent erg eenzijdig en weinig kritisch richting de overheden en landen (excl. israel) in deze regio. De werkelijkheid is helaas genuanceerder, complexer en weerbarstiger. In dit artikel gaat het in de kern om vrouwenrechten en wat het vertrek uit Afghanistan voor deze vrouwen betekent. En daar zou het in de reacties over moeten gaan.
"Dennis, handen uit de mouwen. Leg mij nu eens piekfijn uit wààr ik precies een drogreden aanvoer."
Volg dan eerst mijn advies op! Sorry, Piet, maar het zijn er meerderen!
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: Dennis
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: rainbow2010
Waarom zie ik Piet en James niet meer na het stuk van SR?
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: Ronald|
Piet hier voor Dennis.
Kun je me aanwijzen wèlke drogreden ik gebruikt heb, in het lijstje op Wiki, ( De link komt n.b. van jou: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden )
'De wereld ' valt over die mogelijke Iraaanse atoombom. Over de israelische is nooit gesproken. Komt dat omdat Israel niet dat verdrag getekend heeft? Dan is het zo opgelost voor Iran: hun onderschrijving van dat verdrag intrekken en klaar.
Zal dan iedereen zwijgen, denk je?
Is dan iedereen tevreden?
Volgens jou wel. Volgens mij niet.
Ik zou graag kortere stukjes schrijven, omdat dan veel meer mensen de moeite nemen het te lezen.
Maar ik heb het gevoel dat ik geen overbodige zaken schrijf.
Wel herhaal ik het zelfde 'evangelie'. Maar zo werkt de menselijke geest. Honderd moslim-bashing berichten zijn ook niet voldoende om de moslims totaal af te branden. Dat moet ook veel vaker herhaald worden. Zo moet ik ook steeds op aangepaste wijze herhalen wat er gebeurt.
Vind je dat ik off topic ga ? Wil je dat ik me bij afgesneden neuzen, bh-verbod en waterpijp-verbod houd?
Daar zijn die berichtjes niet voor. Die berichtjes hebben ook een ander doel dan te vertellen over bh's en waterpijpen.
Het is die achterliggende bedoeeling die ik blootleg en aanvaal. Ik vind dat on-topic.
Ik leg bloot dat ze
1) vaak onzin zijn (oude dolle mina idealen )
2) dienen om een nieuwe oorlog mogelijk te maken
3) Dat wij met al onze oorlogen veel barbaarser zijn dan die arme lui in dat onherbergzame land. De Neoconss hebben in hun vaandel staan: Democratie brengen in de wereld, desnoods met geweld.
Lees hoe de joden al die linkse idealen ( Liberté, Fraternité, egalité) gebruikten om de oude machthebbers te doden ( Frankrijk, Rusland) om zo zelf de macht te kunnen grijpen.
Dan begrijp je ook waarom ze met geweld ( 2 miljoen doden) zo graag democratie in Irak brengen.
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: Piet
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: huanglongjin
Piet, ik ga eerst eens lekker op vakantie.
Wil je reageren op de laatste post van SR!
Een ervaringsdeskundige, altijd leerzaam!
Geplaatst op: donderdag 5 augustus 2010 | Door: Dennis
Tja, zojuist een persconferentie gehoord: een Fries meisje heeft op zolder van haar ouders babylijkjes opgeslagen. Vorige week in Frankrijk ook al zoiets. Is dat nu representatief voor de Westeurpese beschaving? Ik geloof niet dat je gruwelijkheden die waar dan ook begaan worden, meteen als een normaal, alledaags voorbeeld van de betreffende maatschappij moet beschouwen.
Geplaatst op: vrijdag 6 augustus 2010 | Door: massimo
Dennis, Piet hier.
Ik begrijp dat je plotseling op vakantie moet en nu geen tijd meer hebt om even precies aan te wijzen waar ik die vreselijke drogreden gebruik.
Net nu je me een flinke vernedering toe kan brengen moet je weg. Dat is erg vervelend voor je.
Ik had al gereageerd op SR en anderen in mijn stukje "Piet over de Taliban" Zie: "Hoe doe je dat eigenlijk, stenigen".
Later nog eens dun overgedaan op verzoek van Ronald . Zie: "Gevaarlijke mosl;im complot theorien.'
In mijn brief aan Juliatan ( vlak daaronder) kun je lezen wat dat betekent: 'een ervaringsdeskundige' .
Alle eigen kwaliteiten die iemand hier vermeld, kunnen bedrog zijn. Het enge dat voor mij telt is: schrijft hij of zij een goed stuk.
Daar gaat he om. De rest in niet van belang.
Als iemand ervaringsdeskundige is, of professor, of heel erg belangrijk, dan moet hij dat maar laten merken door de kwaliteit van zijn stukjes.
@ massimo.
een vrouw kan zwanger raken en uit wanhoop een babytje laten sterven en het lijkje begraven of verbergen.
De misdaad/wandaad komt dan voort uit een voor die persoon onoplosbaar probleem. Kortzichtigheid. Paniek.
Ik denk dat zulk gedrag in bijna elke cultuur voorkomt en niet aantoont dat die cultuur barbaars is.
Maar de neus van een vrouw afsnijden komt voort uit een situatie ( overspel) die in elke cultuur gebeurt. Toch snijdt men niet in elke cultuur de neus van de vrouw af.
De cultuur waarin dat gebeurt is volgens mij toch vrouw-onvriendelijker dan andere culturen.
Elders heb ik aangegeven waar de oorzaak van deze ruwheid kan liggen.
Geplaatst op: vrijdag 6 augustus 2010 | Door: Piet
Ook het clitoris afsnijden zal wel komen door het klimaat. Of zoutzuur in het gezicht, dat komt ook door het klimaat.
Geplaatst op: vrijdag 6 augustus 2010 | Door: Karl Kraut
Kraut, Piet hier voor U.
Als U zegt: "het clitoris afsnijden zal wel komen door het klimaat" dan vind ik dat ook een ietwat ongeloofwaardige stelling.
IK zei eerder hierover: in bepaalde harde klimaten isoverleven zonder hard te zijn niet mogelijk.
Een heel gemakkelijk leven veroorzaakt vertrutting en verwijving onder de mannen, zoals we weten. Waarom zou het omgekeerde niet het geval zijn?
Als U kijkt naar het voorkomen van vrouwen-verminking dan ziet U dat het toch wel regio gebonden is. (*)
Het moslim-bashen heeft ons doen geloven dat het typisch iets is dat bij de Islam hoort, maar dat blijkt onzin. In de meeste moslimlanden komt het niet voor.
Zoutzuur in het gezicht idem: komt meer in Azie voor, bij moslims, en in India en Cambodja.
(*) http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_cutting#Prevalence
Geplaatst op: zaterdag 7 augustus 2010 | Door: Piet
Sorry, maar bijna alle Egyptische vrouwen zijn slachtoffer van deze castratie ("In de meeste moslimlanden komt het niet voor").
Je geeft zelf de correcte link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_cutting#Prevalence
...95 tot 100% in Egypte. Was je je bril kwijt, of wat?
Nee, het is geen uitvinding van de islam,. Maar het cruciale punt is dat in minstens duizend jaar dat de islam er heerst, het deze horror dus niet heeft weten uit te roeien. En dat had niet zo moeilijk moeten zijn. De crux van de religie is echter natuurlijk dat de man er heerst, vooral over de vrouw. En de clan.
Zoutzuur is een tamelijk Pakistaans fenomeen.
Piet: "Een heel gemakkelijk leven veroorzaakt vertrutting en verwijving onder de mannen, zoals we weten. Waarom zou het omgekeerde niet het geval zijn?"
Je vindt mannen mannelijker die vrouwen mishandelen, of denigrerend wegzetten als trutten of wijven? Jammer.
Geplaatst op: zaterdag 7 augustus 2010 | Door: Karl Kraut
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: zaterdag 7 augustus 2010 | Door: burberry
Piet, "Alle eigen kwaliteiten die iemand hier vermeld, kunnen bedrog zijn. Het enge dat voor mij telt is: schrijft hij of zij een goed stuk. "
Dus de ervaringen die iemand ondergaan heeft doen er niet toe, het gaat er om of iemand een goed stuk schrijft?
Pietje toch, je bent al tig keer onderuit gehaald door N. Davidson, door nog minstens 20 mensen, door mij, en nu hierboven weer door Karl Kraut. Toch blijf je ons vermoeien met je draaiingen en doe je je best om een artikel over tuinslangen in een joods complot te veranderen. Buiten de al even wereldvreemdevreemde islamist James denkt ongeveer iedereen dat je volledig de weg kwijt bent.
Waarom begin je niet gewoon een blog? Of schrijf een boek. Begin je eigen discussieforum , of ga op maroc.nl lopen trollen. Islam en realiteit gaan slecht samen, dus daar kun je vast meer vrienden maken dan hier.
Geplaatst op: zondag 8 augustus 2010 | Door: Ronald|
Ronaldj, Piet hier voor jou.
Hebben jullie me al tig keer onderuit gehaald? Zoals Kraut hierboven?
Dat denken jullie.
Waarom denken jullie dat?
Omdat je niet kunt lezen. Omdat je geen logica kent, omdat je niets van de verzamelingen-leer begrijpt.
Ik zal het voorbeeld van Kraut nemen. Twee posts hierboven haalt hij mij onderuit, volgens jou.
Hij schrijft:
Sorry, maar bijna alle Egyptische vrouwen zijn slachtoffer van deze castratie ("In de meeste moslimlanden komt het niet voor").
Je geeft zelf de correcte link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_cutting#Prevalence
...95 tot 100% in Egypte. Was je je bril kwijt, of wat?
Juist. In de meeste moslimlanden komt het niet voor. En Kraut denkt dat hij die bewering onderuit haalt door te zeggen dat 95% van de Egyptische vrouwen besneden is.
Begrijp je dan niet dat Kraut onzin lult?
Hij heeft de link nota bene van mij.
Had hij beter gekeken dan zag hij dat in Marokko, Tunesie, Algerije, Libye, Pakistan, China, Rusland, Indonesie etc etc , waar ook zeer veel moslims wonen, de besnijdenis niet voor komt.
Maar weer wel in Afrikaanse landen , ook waar de islam niet de godsdienst is.
Het is een ‘band ‘ over Afrika en het Midden Oosten. Alsof het klimaat eerder een beslissende invloed is dan de cultuur.
Nu Ronalds redeneervermogen eens bekijken: Piet, "Alle eigen kwaliteiten die iemand hier vermeld, kunnen bedrog zijn. Het enige dat voor mij telt is: schrijft hij of zij een goed stuk. "
Dus de ervaringen die iemand ondergaan heeft doen er niet toe, het gaat er om of iemand een goed stuk schrijft?
Ronald, je wil me niet begrijpen. Natuurlijk telt de ervaring die iemand heeft. Maar als iemand schrijft: “Ik ben Afghaan en ik vind dit of dat” dan ben ik daar niet meteen van overtuigd. Dat kan ik zelf ook beweren. Uiteindelijk gaat het er dus om: wat schrijft iemand. Dat moet overtuigend zijn.
Ik had dat stukje van die afghaan wel gelezen. Hij begon met te schrijven dat hij het met me eens was (over islam-bashen als middle om Iran binnen te kunnen vallen) en schreef toen dat hij toch erg had geleden onder de Taliban. Ik heb meermaals geschreven dat ik de Taliban barbaars vind, maar dat ik Het Westen nog veel barbaarser vindt, want dat heeft dit Afghaanse volk zo vreselijk mishandeld dat je dit soort misstanden krijgt. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen ( Bernard Lewis/Sjah/Khomeiny) dat Amerika aan de wieg heeft gestaan van het religious fundamentalisme.
Maar dat alles weet U niet, want u weet heel weinig. Nou ja, misschien weet U wel veel, maar dat is een bedrieglijke voorstelling van zaken uit de MSM.
Zelfs als iemand als Brzezinski na decennia de waarheid vertelt, wil U het nòg niet geloven.
Dat is dan het verschil tussen U en mij: ik had het al door vóór het geheim werd onthuld. En U wil het zelfs niet geloven als de actoren zèlf vertellen dat ze de Russen in Afghanistan gelokt hebben.
Ìk zou er een minderwaardigheids complex van krijgen als ik zo vaak ‘ingemaakt’ werd als ik dat bij U doe, maar U deert het geenszins, zie ik wel.
U merkt het niet eens.
Ach, ook weer zo´n mooi mechanisme dat we aan de evolutie te danken hebben: op een dag wordt u wakker en dan gelooft U in dezelfde dingen die U hier nog bestrijdt. U bent mij dan geheel vergeten en denkt dat al deze inzichten uit Uzelf komen.
Zo gaan die dingen, Ronald.
Geplaatst op: zondag 8 augustus 2010 | Door: Piet
Ik had dat stukje van die afghaan wel gelezen. Hij begon met te schrijven dat hij het
louis vuitton replica handbagsmet me eens was (over islam-bashen als middle om Iran binnen te kunnen vallen) en schreef toen dat hij toch erg had geleden onder de Taliban. Ik heb meermaals geschreven dat ik de Taliban barbaars vind, maar dat ik Het Westen nog veel barbaarser vindt, want dat heeft dit
louis vuittonAfghaanse volk zo vreselijk mishandeld dat je dit soort misstanden krijgt. Bovendien zijn er sterke aanwijzingen ( Bernard Lewis/Sjah/Khomeiny) dat Amerika aan de wieg heeft gestaan van het religious fundamentalisme.
Maar dat alles weet U niet, want u weet heel weinig. Nou ja, misschien weet U wel veel, maar dat is een bedrieglijke voorstelling van zaken uit de MSM.
cheap louis vuitton
Zelfs als iemand als Brzezinski na decennia de waarheid vertelt, wil U het nòg niet geloven.
Dat is dan het verschil tussen U en mij: ik had het al door vóór het geheim werd onthuld. En U wil het zelfs niet geloven als de actoren zèlf vertellen dat ze de Russen in Afghanistan gelokt hebben.
Ìk zou er een minderwaardigheids complex van krijgen als ik zo vaak ‘ingemaakt’ werd als ik dat bij U doe, maar U deert het geenszins, zie ik wel.
U merkt het niet eens.
Ach, ook weer zo´n mooi mechanisme dat we aan de evolutie te danken hebben: op een dag wordt u wakker en dan gelooft U in dezelfde dingen die U hier nog bestrijdt. U bent mij dan geheel vergeten en denkt dat al deze inzichten uit Uzelf komen.
Zo gaan die dingen, Ronald.
Geplaatst op: woensdag 11 augustus 2010 | Door: Pandora
dus je kunt hier wél links plaatsen schijnbaar
Geplaatst op: woensdag 11 augustus 2010 | Door: Ronald|
Lieve Piet,
"Amerika heeft aan de wieg gestaan van het Moslim fundamentalisme"... Daar zit ongetwijfeld een kern van waarheid in maar dat is me veel te simpel. Het "Moslim fundamentalisme" (ik hou die simplificatie even aan) keert zich met name tegen Het Westen, met Amerika als exponent.
Lieve Piet, kun je me dan uitleggen waarom Moslim fundmentalisten zich niet bezighouden met Rusland?
Ik hoef jou niet te vertellen dat geschiedkundig gezien de Moslims meer reden hebben om kwaad te zijn op Russen dan op Amerika (te beginnen met Afganistan).
Geplaatst op: woensdag 11 augustus 2010 | Door: Narcissus
Piet hier voor Narcissus. Heb je mijn qoute gelezen van Brzezinski in Le Nouvel Observateur , waarin hij verklaart dat zij (VS)j de Afghanen steunden in de opstand tegen de nieuwe communistische leider van Afghanistan ? Dat waren de mudjaheddin, maar wellicht ook de religieuze heethoofden die geen communisme (= weg met religie) wilden.
Brzezinski deed dit om op die manier Rusland Afghanistan binnen te lokken. En ze op die manier een flinke afgang en demoralisatie te bezorgen: "Let's give them their Vietnam`
Zie: http://www.isgp.eu/organisations/Le_Cercle_membership_list.htm
Die wraak op de Russen is dus al uitgevoerd ( met geld van de VS.)
Er zijn trouwens heel veel mensen die denken /weten dat de Chechenen ook door de CIA worden geholpen (èn opgehitst ?). Het zou vreemd zijn als het niet zo was, maar die Chechenen zijn wel een trots en krijgszuchtig volkje. Die hebben geen ophitsing nodig. Wapens is voldoende.
Belangrijk in deze kwestie is dat het amerikaanse volk eigenlijk niet weet wààrom de 911 aanslag is gepleegd. Hen wordt wijs gemaakt dat de moslims jaloers zijn op de westerse welvaart en vrijheid.
Terwijl het in een hoorzitting van de 911 Commisssie toch heel duidelijk werd beantwoorddoor een van de FBI agenten:
Lee Hamilton, vice chairman of the 911 Commission member asked to top law inforcement people and intelligence people : “What have you found out about these men, these terrorists. What motivated them to do it? “
Answer from James Fitzgerald, FBI special agent: “I believe they feel a sense of outrage against the United States. They identify with the Palestinians, they identify with people who oppose repressive regimes, and I believe they intend to focus their anger against the US.”
http://www.veoh.com/browse/videos/category/news/watch/v552406rYaXEFgw#watch%3Dv157840054zTS9fj4
Geplaatst op: woensdag 11 augustus 2010 | Door: Piet
Ja maar Piet,
Of de Amerikanen dat nou uitgelokt hebben of niet, het zijn de Russen geweest die Afghanistan zijn binnengevallen. Verder kunnen we nog zeggen dat de rol van Rusland in Egypte en hun inmenging in ander kruitvaten in het Midden Oosten ook geen schoonheidsprijs verdient. Dus waarom alleen Amerika?
Dus, uit jouw quote van James Fitzgerald "They feel an outrage against the US", prima zal best maar waarom alléén tegen de US?
Geplaatst op: woensdag 11 augustus 2010 | Door: Narcissus
wow all those garments are so amazing and fabulous
louis vuitton small ring agenda refill don't come to your blog as often as
baseball cap would like, but whenever
louis vuitton speedy do
louis vuitton keepall see some really amazing things keep up the good work! =)
Geplaatst op: donderdag 21 oktober 2010 | Door: lbm0914
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 23 november 2010 | Door: lbm0914
Reageren