Reacties (39)
Wat een stompzinnig uithaal naar Wilders.
Dat is nog het meest kinderachtige.
En die miljard mensen vinden in ieder geval een boek prachtig dat de sharia propageert en daarin staat heel duidelijk en op heel veel plekken dat ik dood moet, als niet-gelovige, en een paar vrienden van mij ook omdat ze homo zijn, en mijn vrouw vinden ze minderwaardig omdat ze dat is, vrouw, en ook nog eens, als ik, niet gelovig, en mijn joodse buurman van de hoek, daar kunnen ze zijn bloed wel van drinken. En dan ook nog eens met ze één miljarden.
En noem de aanhangers eens mohammedanen. Dat scheelt allicht in de perceptie.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Maarten
Het verschil tussen dezelfde rechten voor moslims en respect voor de nabestaanden van een van de lafste aamslagen uit de geschiedenis zijn voor Obama schijnbaar niet los van elkaar te zien, jammer , minder "ballen" dan ik had gehoopt . gr, P.v.Herwijnen, Kerkdriel.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: P. v. Herwijnen
Mijn respect voor Obama neemt toe.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Goudje
Tuurlijk. zelfde rechten voor iedereen. Maak links naast de moskee een opvang voor straathonden en zet rechts naast de moskee een varkensflat. Misschien aan de overkant nog een abortuskliniek en het circus is compleet.
Zelfde rechten voor iedereen.
Jij niet op mijn gevoeligheden letten, ik niet op jouw gevoeligheden letten.
OT: Obama doet echt álles wat hij kan om niet herkozen te worden.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Ronald|
"Want de oorlog verklaren aan een miljard mensen is wel stoer"
Eeeh... hebben velen van deze miljard mensen nu niet juist de oorlog aan ons, het Westen, verklaard?
OP 9/11 en elke dag en elk uur nadien? En hebben ze geen legers die deze ook uitvechten? Van Hezbollah to het Moslimbroederschap? 14000 aanslagen per jaar?
Willen velen van deze miljard mensen nu juist niet veranderen zoals wij leven? Zonder respect maar met haat en geweld?
Zijn er niet al tientallen (ik geloof 60) moskeeën in NY?
Dus waarom is het "stom en gevaarlijk" als mensen zeggen: overal mag je een Moskeeën bouwen, want er is vrijheid van "geloof", maar niet op deze plek.
Daar bouwen heet provocatie, het is een tactiek en we laten het altijd in ons nadeel werken.
Een spotprent of een schilderij met een varken erop moet weg want provocerend.
Een moskee bijna op 9/11 WTC is respect en dialoog.
En Professor Driehuis is het daar volmondig mee eens. Want dat is goed, tolerant, liberaal en verlicht.
En ik ben het er niet mee eens en dat is fout, dom, gevaarlijk, achter de dijken en ongetwijfeld vele Godwin's.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Robbert L
Of lees eens een echt goed geschreven stuk uit de Washington Post zoals je dat nooit op W.I. aan zult treffen.
Sacrilege at Ground Zero
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/08/12/AR2010081204996.html
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Robbert L
Het centrum is bedoeld om het contact en relaties tussen de diverse religies en de Moslim-West relaties en om tolerantie te bevorderen .Het voorgestelde 15-verdiepingen tellende centrum omvat o.a.
•outstanding recreation spaces and fitness facilities (swimming pool, gym, basketball court)
•a 500-seat auditorium
•a restaurant and culinary school
•cultural amenities including exhibitions
•education programs
•a library, reading room and art studios
•childcare services
•a mosque, intended to be run separately from Park51 but open to and accessible to all members, visitors and our New York community
•a September 11th memorial and quiet contemplation space, open to and accessible to all members, visitors and our New York community
http://www.park51.org/vision.htm
Terecht heeft het Kabinet subsidie verstrekt aan het Cordoba Initiatief.
Overigens indien je in denken artikel 1 van onze Grondwet ondermijnt, ondermijn je ook de andere grondrechten
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Jan Roseboom ()
@Jan Roseboom hoezo "terecht subsidie" ???
Wil je mijn deel ook even betalen dan? Ik ben tegen iedere vorm van religie en zeker als mijn geld daar aan besteed wordt.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Ronald|
Ronald: "mijn deel". "mijn geld". Ben jij Amerikaan? Betaal jij in de VS belasting? Nee? Bemoei er dan niet mee, flapdrol.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: John
Vrijheid van godsdienst is nu eenmaal een zeer hoog goed in de V.S. In sommige delen kun je zelfs beter moslim zijn dan een ongelovige. Want dan geloof je in ieder geval in - naar het schijnt - dezelfde god.
Hopelijk evolueert de mens geestelijk nog verder en zal hij uiteindelijk massaal inzien dat religie ridicuul is. Dan, over duizenden jaren, kijken ze terug en schaterlachen ze over onze grondwet waarin vrijheid van godsdienst verankerd is.
Een verbod zou er moeten zijn. Een verbod op elke religie.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
@John
Flapdrol. Volg het nieuws eens. Ónze regering heeft - naar het verluidt - die boel mede gesubsidieerd.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
Ik heb er zin aan.
Daarom maar weer een linkje naar meer wijze (linkse) mensen die de moskee aldaar geen goed idee vinden.
Geheel in tegenstelling tot een aantal nogal "ongeïnformeerde (flapdrollen) maar zeer open en tolerante mensen alhier.
http://www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2010-08-13/ground-zero-mosque/?cid=hp:mainpromo1
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Robbert L
@John: Flapdrol. Zie Genuine Defector
We moeten 18 miljard bezuinigen, maar we hebben wel geld voor een moskee in Amerika.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Ronald|
Lul niet:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/500914/2010/07/29/Ministerie-ontkent-subsidie-voor-Ground-Zero-moskee.dhtml
Klok, klepel, dat verhaal. Beetje bijblijven wijsneus.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: John
Driehuis bent U al zindelijk?
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: topsporter ()
Angst moet de drijfveer wezen.
Niet zozeer voor himself maar voor de politieke gevolgen als hij gewoon, net Wilders de waarheid zou zeggen.
Volgend jaar, een terugtrekking uit de woestijn word mogelijkheid, zonder gezichtsverlies.
Dat hooguit 3 maanden later de boel in brand vliegt, is niet zijn maar andere mensen d,r verantwoordelijkheid.
Many thanks from Petraeus to him.
He to is of the hook, never mind saving private Ryan.
Staaltje van knappe diplomatie en politiek voeren.
Wij in Nederland zijn daar aan gewend, voor de Amerikanen nieuw, wat als the gunlaw er niet geweest was daar ook veel eerder de norm als de uitzondering zou zijn..
Zonder gun had Amerika nu tweetalig geweest met als eerste Japanees .
En wij Nazi,s, die zoals bekend grote vrienden waren met die idiologie waar obama vanaf stamt wat de circel rond .maakt.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Bas
•outstanding recreation spaces and fitness facilities (swimming pool, gym, basketball court)
Met aparte ruimtes voor mannen en vrouwen .
•a 500-seat auditorium
Idem.
•a restaurant and culinary school
Voor halal koken
•cultural amenities including exhibitions
Mits het allemaal de goedkeuring van moslims kan wegdragen.
Dus geen blote schouder te zien, geen dieren als honden en varkens ect anders zijn ze beledigd.
•education programs
koranschool??
•a library, reading room and art studios
mits het allemaal conform islamitische denkbeelden..
•childcare services
op islamitische gronden..
•a mosque, intended to be run separately from Park51 but open to and accessible to all members, visitors and our New York community
Wel even de schoentjes uit, u bent wel welkom maar alleen op islamitische voorwaarden..
•a September 11th memorial and quiet contemplation space.
Door een haag van moslims op weg naar een memorial site voor 9/11..iets staat me toch tegen..
Dit alles heet een vergulde drol.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: hoff
Sneren naar Wilders vindt mijnheer Driehuis schijnbaar noodzakelijk.
Als ik dit lees: http://www.demuskiet.nl/rd.php?linkid=3691&ref=rss ben ik dolblij dat er na de kogels voor Pim Fortuyn nog een politicus is durft op te komen voor onze vrijheid.
Islamist James zat hier pas nog te beweren dat er meer Marokkanen terug gaan naar Marokko (zelf gaat hij helaas niet) dan er hierheen komen. De realiteit is helaas anders.
Islamist Piet blijft volhouden dat het in moslimlanden geweldig is. Waarom komen ze dan en masse hierheen? (en waarom gaat hij er zelf niet heen)
Ik vind Geert Wilders zeker niet de beste of meest tactvolle politicus ooit (Erdogan een gek noemen. Dat is hij wel, maar bréng het wat subtieler) maar zonder Geert was de VVD een stuk linkser en zonder Geert was immigratie niet eens een issue voor de politiek.
Feit is wel dat immigranten de meeste misdrijven plegen, de verruwing van de maatschappij in de hand werken en is de immigratie-industrie de grootste kostenpost op onze begroting is, maar daar mag niet over gepraat worden.
Maar misschien wil mijnheer Driehuis ook liever links politiek correct door de islam overspoeld worden dan dat hij onze vrijheid en cultuur wil behouden.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Ronald|
@John
Goh, Den Haag ontkent... Wat een verrassing.
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, en ik ga het ook niet opzoeken, maar voor zover ik weet ontkent de regering directe betrokkenheid/subsidie. Maar via een omweg (ik geloof via de American Society for the Advancement of Muslims) is er - zeer waarschijnlijk - wel degelijk een kleine miljoen in die onzin gepropt.
Als je een beetje verder zou lezen dan alleen krantenkoppen, zij je wat wijzer kunnen zijn.
"Op de website van het Cordoba Initiative, dat de moskee wil bouwen, wordt ASMA echter wel degelijk als partnerorganisatie genoemd. De oprichter van Asma, imam Feisal Abdul Rauf, is bovendien ook voorzitter van het Cordoba Initiative."
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
En los daarvan. Al is het niet in de moskee zelf gestopt, de regering geeft in ieder geval toe - minstens - 1 miljoen in de American Society for the Advancement of Muslims. Ook dáár wil ik niet voor betalen.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
Sorry John. We zijn inderdaad flapdrollen. Slecht geïnformeerde wijsneuzen.
We hadden het nieuws wat beter moeten volgen en moeten niet alles wat door een of andere xenofobe haatzaaiende Wilders aanhanger wordt geroepen moeten aannemen voor zoete koek.
Ook zullen we proberen in de toekomst zelf na te denken. Dat valt niet mee als je dat nooit geleerd heb. Maar we doen ons best!
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Ronald & Guinese Reflector
@Bas
Je spant de kroon, hoor. Wat complotdenkers betreft. Ben ze al vaak tegengekomen, maar nog nooit in zulke wollige teksten als de uwe. Chapeau!
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
@ Defector
Als jij in de toekomst 60 jaar kan terugkijken, en alles heb onthouden wat de boven ons gestelden je wijsgemaakt hebben ,
dan zal je pas begrijpen wat ik bedoel .
.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Bas
''Terecht heeft het Kabinet subsidie verstrekt aan het Cordoba Initiatief.''
http://www.familysecuritymatters.org/publications/id.6185/pub_detail.asp
Het ware gezicht achter dit iniatief. Geinteresseerden zouden eens moeten kijken waarom dit het ''Cordoba'' iniatief heet.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Ter overweging: als deze moskee met bijbehorende ruimten gepland was op een terrein tegenover het Witte Huis, zou er plotseling geen sprake meer zijn van respect voor godsdienst en gelijke behandeling van moslims. Dan werd het ding resoluut geweigerd.
Obama heeft in zoverre gelijk dat moslims dezelfde vrijheid hebben om hun godsdienst te belijden als andere Amerikanen, maar dat houdt niet in dat ze daarom de vrijheid hebben om hun kerkgebouwen maar overal neer te plempen. Van de naaste omgeving van Ground Zero zouden ze alleen al om fatsoensredenen weg moeten blijven.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Frits B
Hoeveel Alter Ego's heeft "Piet" tegenwoordig??
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: LOL
Het prettige van de stellingname van Obama en Bloomberg is dat ze straight blijven in de leer. Ze spreken niet met meel in de mond om hun achterbannen te behagen.
De godsdiensten blijven gerespecteerd, diegenen die de godsdienst misbruiken als valse vlag om criminele daden, die worden bestreden. Graag zou ik er ook bij genoemd horen dat het humanisme gerespecteerd blijft.
Daarnaast is het belangrijk in de westerse staten om een oogje in het zeil te houden opdat er zich geen infiltratie ontwikkelt of al bestaat die de rechtstaat zouden ondermijnen.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Goudje
@Goudje. Je doelt zeker op die Markuszower figuur die via de PVV in de tweede kamer wilde komen?
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Karel
Nou Driehuis, dit is puur getrol man. Kwaadaardig getrol zelfs.
Proza van het niveau ‘likmevestje’, maar het genereerd al 28! reacties en daar is het je waarschijnlijk om te doen.
Laatst vroeg je mij al mn vrienden en kennissen op je site te wijzen, heb dat gelukkig achterwege gelaten.
Want je bent een lul met vingers.
Ik ga je nu uit mn favorieten gooien.
Hopelijk hoor ik nooit meer iets van je.
Tabee.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: arjanaranja
Die was chantabel tjonge jonge...
Albayrak, Aboutaleb en het kamerlid van SP die regelmatig over de vloer komt bij de Koning van Marokko. Over chantabel gesproken. Is er werkelijk iets mis met het idee dat je binnen een officiele overheidsfunctie niet over een ander paspoort kan beschikken dan een Nederlands paspoort? Nee dat hoort allemaal bij xenofobie en een racistisch denkpatroon. Wij zijn tolerant naar de intolerante. Maar ik sta altijd open voor een compleet andere visie... dus lieden van de moraliteit laat u horen!
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Ach laat Geert maar gaan. Hij noemde de premier van Turkije al een 'total freak'. Laat hem Obama ook maar eens goed beledigen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat het begrip "Dutch Disease" betrekking gaat hebben op 1 persoon.
En dan niet jengelen als de VS ons niet tegemoet willen komen met dat Organon gedoe, om eens iets te noemen.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Zegert
Wat een onzin wordt hier op geschreven. Als je tegen de moskee bent, betekend het dat je tegen gelijke rechten bent, oftewel tegen de democratie. Denk eens na: Zijn alle moslims hun rechten kwijt omdat 15 van hun in een gebouw zijn gevlogen? Je hoeft echt geen linkse boomknuffelaar te zijn om dit belachelijk te vinden.
De helft van de mensen hier snapt blijkbaar niet dat de hele grondwet (hier en in de VS) is gebaseerd op het feit dat jij en ik gelijk zijn. Liever maken zij een tweedeling van eersterangs en tweederangs burgers.
Thorbecke zou zich tegenwoordig geen liberaal meer genoemd hebben denk ik.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: JS
Wat heeft Ground Zero met moslims te maken? Niets.
In de afgelopen 9 jaar is het steeds duidelijker geworden dat de officiele versie onhoudbaar is. De gebouwen zijn wel degelijk door explosieven naar beneden gehaald.
Elke keer als iemand dat bestreed ( Adenedhel, Narcissus) heb ik .
die met de juiste informatie tot zwijgen gebracht.
Alleen omdat de MSM er over zwijgen denkt U dat ik onwaarheid beweer. Nou , laat horen dan. Wijs me die debunking site die mij in mijn hemd zet !
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Piet
Hetzelfde geldt trouwens voor de aanslag in Londen 7/7 2005. Die wordt ook aan moslims toegeschreven. En het zijn ook moslims die de bommen in de metro's hebben gebracht. Het is zelfs een moslim die de zaak coordineerde, ene Haroon Aswat.
Op Fox news zei een deskundige, John Loftus, het volgende over hem: Aswat was door Al Quaida getraind en werkte voor MI5 in Kososvo. De Engelsen huurden/gebruikten Al Qaida strijders om moslims in Kosovo te helpen.
Zou Aswat dit keer ook voor MI5 of delen daarvan werken?
We weten het niet. Wel was hij 2 weken voor 77 nog in Amerika, waar de FBI hem wilde oppakken. MI5 zei: niet doen.
Hoewel officeel gezocht, kon hij moeiteloos Engeland in en uit reizen.
Van de 4 aanslagplegers waren er ook twee die men om onverklaarbare redenen niet had willen arresteren, toen dat kon.
Er stinkt zo veel aan dit zaakje dat MI5 agenten een interne revolte hadden gepleegd, omdat ze deze zaak onderzocht willen zien.
Hier leest U er alles over:
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/32/32915/1.html
Waarom is er nou eens nooit een grote aanslag gepleegd door de moslims waar de zaak niet aan alle kanten rammelt ?
Robbert L, Maarten, Ronaldj , vertel het me.
Mij doet het denken aan al die Israelische Valse Vlag acties die mislukten: De Lavon Affaire, USS Liberty, de aanslagen op synagogen in Baghdad. Israel's Heilige Terrorisme, zoals Livia Rokach het noemde, daar doet het aan denken. En niet aan moslimterrorisme.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Piet
@JS
Wat een slap gelul zeg.
Als je dit verhaal van je nou eens elke vrijdag in een moskee gaat afsteken. Maar dan moet je de woorden 'moskee' vervangen door 'homo-bar' en 'moslims' door 'homofielen.
Eens kijken wat er dan nog overblijft van je 'gelijke rechten'.
Ben benieuwd wat Thorbecke daar van zou vinden.
Leg het me uit, want blijkbaar ben je een expert.
En @Piet
Je hebt nog nooit iemand tot zwijgen gebracht. Je wordt gewoon op een gegeven moment genegeerd. Dat is iets anders.
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Genuine Defector
Genuine Defector.. Piet hier. Als iemand vier...vijf posts lang tegenspartelt en geen poot aan de grond krijft, en daarna niets meer van zich laat horen... is dat negeren?
Geplaatst op: zaterdag 14 augustus 2010 | Door: Piet
AAh pietje de dorpsgek van WIK en omstreken!
Het enigste wat je gelukt is, is bewijsen hoe geestelijk invalide je kan worden van de koran!
En inhoudelijk op jou reageren heeft dus geen nut!
Geplaatst op: zondag 15 augustus 2010 | Door: Fred
Fred, het is "bewaisen".
Geplaatst op: zondag 15 augustus 2010 | Door: Piet
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 | Door: kellygreen
Reageren