Reacties (16)
Saddam Hoessein was een reuzegezellige kerel. Had altijd het beste voor met zijn onderdanen en buren. Vraag het maar aan de Iraniërs, de Koerden en de sjiïeten. Of aan de Israeli's als je geen vooroordeel tegen hen koestert.
Nee, volgens mij zegt Blair geen sorry; hij doet gewoon wat hij kan om degenen die hij naar het front heeft gestuurd schadeloos te stellen voor het volgens hem politiek noodzakelijke leed dat hij hen deed overkomen. Da's al.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Carlo
Reprimande voor Carlo, van Piet.
Carlo, de essentie van de zaak ontgaat U.
Dat Saddam een kwaadaardig figuur was, doet niet ter zake.
Dat is geen motief om een land binnen te vallen.
In elk geval is dat motief ( wijselijk) niet aangevoerd.
Maar de motieven die wèl zijn aangevoerd,blijken achteraf bedrog te zijn. En Blair WIST dat toen hij die motieven gaf aan 'de wereld'.
Dat is de kern van de zaak.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Piet
Volgens mij is dit een schoolvoorbeeld van iemand die nog snel even z'n eigen straatje schoon wil vegen!
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Jules Winnfield
Kijk, iemand die wel vooroordelen koestert tegen Israeli's.
Blair heeft wat dat betreft de wereld net zo knullig voorgelogen als Bush.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Merkel (Duitsland) zou Blair een leeghoofd hebben genoemd.
En die Britse topdiplomaat (Owen, voormalig psychiater) beschreef Blair als lijdend aan grenzeloze zelfoverschatting. Zouden zijn kinderen kritisch zijn?
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Goudje
@Piet: "Dat Saddam een kwaadaardig figuur was, doet niet ter zake. Dat is geen motief om een land binnen te vallen.
In elk geval is dat motief ( wijselijk) niet aangevoerd. "
Dat motief voerde ik al evenmin aan. Ik zei alleen dat Saddam een reuzegeschikte vent was voor iedereen. En vergat de Koeweiti's en de Saoudi's toe te voegen aan degenen die smakelijk hebben kunnen lachen om zijn onuitputtelijke grappenmakerij.
U zegt: dat is geen motief... enz. Dat impliceert dat er volgens u WEL voldoende redenen kunnen zijn om een land aan te vallen.
Welke?
Grondstoffen? Olie? Water? Overbevolking? Natuurlijke grenzen? Jihads? Verdedigingsoorlogen? (Zijn ze officieel allemaal in de laatste 250 jaar: de aanval is de beste verdediging, en de eerste klap een daalder waard.)
Dus welke?
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Carlo
@ Davidson:
Ach knullig.......kijk hoe ze de halve wereld meekregen!
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Jules Winnfield
@ Jules Winnfield
Toen niet maar we zijn nog geen tien jaar verder en de hele wereld weet eigenlijk al dat ze de zaak bedrogen hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat de Powerpoint presentatie van Powell toen de wereld meegekregen heeft. Er heerste toen chaos en ontzetting en niemand durfde daar tegen echt tegen in te gaan.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: N. Davidson
@ N. Davidson
"...en de hele wereld weet eigenlijk al dat ze de zaak bedrogen hebben."
Dat wisten ze toen ook al, alleen liet de hele wereld ze ermee weg komen. Volgens mijn herrinering heeft de VN veiligheidsraad nooit ingestemd met de Amerikaanse aanval op Irak, maar zoals gewoonlijk deden die Yanks toch wat ze al jaren van plan waren. En de halve wereld liep er na wat anti-scheetjes weer braaf achteraan! Met schoothondje Nederland als eerste braaf kwijlend, af in het mandje...hoe heette het ook alweer...geen materiele steun maar toch wel politiek ofzo... Toen hadden we ballen moeten tonen, maarja herinner je je nog de beelden van Balkie's eerste bezoek aan Bush....zelfs mijn nieuwe tv trilt er nog van na, weinig kans dus.
En nu de hele wereld het 'officieel' weet, is het al veel te laat en onomkeerbaar. Zou dat trouwens ook niet gelijk de reden zijn dat ze nu zo weinig moeite doen om de hele santekraam geheim te houden....laat het gepeupel zich er nu maar lekker om opwinden, gedane zaken nemen geen keer!
En als die yanks nou nog een beetje hadden nagedacht over hoe verder te gaan ná Saddam....maar nee hoor...uuuuh it's like uuuuh duhuh, you know...uuuh can you please help us....om uiteindelijk, zo formuleren ze het zelf natuurlijk niet, met de staart tussen de benen af te druipen, een hulpeloos Iraaks leger achterlatend en waarschijnlijk nog vele jaren diepe ellende in een verscheurd en wetteloos land met een marionetten regering die de oliedollars voor de Ustaded Knights of America veilig moet stellen. En dan nu die Blair die feitelijk een verkapte schuldbekentenis aflegt....zum kotzen!
Geloof me, ik ben echt geen linkse rakker en eerder pro Israel en US dan dat ik pro midden oosten (...lees: islam...) ben, maar in het geval Irak ben ik er echt van overtuigd dat we ons op een verschrikkelijke manier een heel groot oor hebben laten aannaaien door Bush en consorten...om over die '2 jaar opbouwwerk' in Afghanistan nog maar niet te beginnen...
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Jules Winnfield
Ja het was vast het paradijs op aarde geweest, als Saddam Hoessein en zijn 2 psychopate zoontjes. nog aan de macht waren geweest! Wat een verstand!!
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Fred
Blair is samen met Kok en Clinton een van de hoofdrolpelers in het drama in het voormalig Joegoslavie. Het drietal samen met andere medeplichtigen hebben dat land lustig gebombardeerd omwille van hun eigen politieke doelen.
En oh wat was de MSM gewillig in het aannemen van de westerse propaganda over Servie.
Blair, samen met Kok en vele anderen hadden al bloed aan de handen voordat het probleem in Iraq begon.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: Ansie
@ Jules Winnefield
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Geplaatst op: dinsdag 17 augustus 2010 | Door: N. Davidson
@ Jules Winnefield
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Geplaatst op: woensdag 18 augustus 2010 | Door: N. Davidson
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: woensdag 18 augustus 2010 | Door: xiao0
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: donderdag 19 augustus 2010 | Door: shenshijun
@Winnfield. Snel z'n straatje schoonvegen, staat hij op de nominatie om het loodje te leggen dan? Of komt dat ook in die memoires naar buiten? Volgens mij is hij nog geen 60, van die 4 miljoen had hij nog heel lang kunnen golfen.
En is hiermee z'n straatje schoon?
Als Bush en Blair hadden gezegd: "we gaan alle dictators in de wereld afzetten en de bevolking helpen." dan had ik m'n klapperpistool afgestoft en me aangemeld. Maar het huichelachtige gezicht van die twee staat nu voor eeuwig op m'n netvlies gegrift.
Geplaatst op: donderdag 19 augustus 2010 | Door: Adanedhel
Reageren