Reacties (65)
dit facistisch nazi/israel zal voorspoedig hopelijk niet meer bestaan.trouwens hopleijk het zal zeker en vast niet meer voort bestaan wat de nazi/zionisten ook maar dromen.
Geplaatst op: zondag 29 augustus 2010 | Door: anti/zionist
Hopelijk? Hopen tegen beter weten in, mocht er enig historisch besef zijn. Iets wat er in anti-Israelisch kamp steeds minder te vinden is.
Geplaatst op: zondag 29 augustus 2010 | Door: Martin
Zeg anti/zionist, ik wacht nog steeds op je antwoord wat betreft je mening in een andere discussie over "palestijnen die in hun thuisland vergast worden".
Het is natuurlijk belachelijk dat je beweert dat de palestijnen elkaar vergassen,en het was waarschijnlijk ook niet je bedoeling dat de palestijnen elkaar vergassen, maar dat de Israeliers het doen. Maar het toont wel duidelijk hoe je in je anti-Israel gespuit niet eens ziet wat voor onzin je uitkraamt.
Maar ga er beslist mee door! Hoe meer leugens en haat je hier neer zet, hoe belachelijker je je zelf maakt.
Maar ja, met mensen zoals jij, valt moeilijk te discussieren. Wat zeg ik, het is niet moeilijk, het is totaal onmogelijk.
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: Dorith
Daarom is "anti/zionist" ook in het leven geroepen Dorith. Om de legitieme criticasters van Israël belachelijk te maken door associatie met die ransaap. Sommige mensen hanteren dergelijke propaganda technieken. Je ziet het in bepaalde kringen wel vaker.
Ik wil niet suggereren dat jij persoonlijk "anti/zionist" bent hij komt wel uit het zelfde "tentenkamp".
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: Dirk
Dirk, wat bedoel je?? Dat ik anti/zionist ben en dat de ware anti/zionist en ik uit hetzelfde tentenkamp komen? Gott behuete! (hopelijk schrijf ik het goed).
Ik leef in Israel omdat ik me hier thuis voel, al ben ik het niet eens met alles wat er hier gebeurt. Ik probeer me echter niet in politieke discussies te begeven, zeker niet op WK. Ook heb ik nog nooit iets tegen moslims en imams geschreven. Maar soms als ik leugens of onterechte meningen tegen kom, dan kan ik het niet nalaten te reageren.
Ik snap je redenering niet, Dirk. Of jij bent niet duidelijk, of mijn hersencelletjes werken niet goed, maar wat je hebt geschreven, is voor mij onbegrijpelijk (ik bedoel de laatste paragraaf).
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: Dorith
@Dorith ~ Kom je nou uit Israël of uit Zeist?
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: Klaas
Dorith, kon je je toch niet houden aan je voornemen alleen te lezen;))
Laat je niet gek maken door anti-isaeli's die onzin uitkramen.
Feit is dat Israel misschien niet altijd alles goed doet tov de palestijnen maar ook wel zwaar onder de loep genomen wordt. Siert de maatschappij wel dat zij vaak de hand in eigen boezem steekt door fouten aan te kaarten, en vredesinstanties hun gang laten gaan. Kan je in de palestijnse gebieden niet zeggen; een afwijkend geluid kan je al de kop kosten.
Ik denk persoonlijk dat als Nederland met dezelfde problematiek zou zitten deze nooit zo had kunnen overleven als de staat israel. Maar hier zitten we op rozen...dus is het makkelijk geciviliseerd praten.
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: petje
Beste Klaas,
Waarom zou ik uit Zeist komen?? Ik woon in Israel, om precies te zijn in de buurt van Haifa. Oorpronkelijk kom ik uit Mokum (niet te verwarren met Makkum).
En Petje, inderdaad van mijn voornemen op afgelopen 31 december is niet veel terecht gekomen :) Ik laat me te makkelijk door leugens en onzin uit de tent lokken.
Ik zal proberen om me in te houden, maar soms is dat zeer moeilijk!
Groetjes en shalom ~ Dorith
Geplaatst op: maandag 30 augustus 2010 | Door: Dorith
nou dorithje als je wil weten op welke manier de palestijenen worden vergast ,moet je een paar maanden in de gaza strook gaan wonen ,dan zul je zien hoe jou verderfelijke volkje,dat ook nog eens zogenaamd beweert zelf vergast te zijn.wat zij alllemaal een ander volk aan doen nog wel op hun eigen grondgebied.jullie zijn der alleen naar toe gegaan [nazi/israel]om verderf moord en en om er te gaan plunderen .en niet zoals jullie zogenaamde valse ideologie bweert
dat god jullie israelbgelooft heeft.maar heb nog wel een tip voor je begin maar gouw te zoeken naaar een veilige heen komen voor je zelf en de rest van al je misdadige medebewoners.want je misdadige nazi/israel zal voorspeodig geschedenis zijn geloof me.
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 | Door: anti/zionist
Wel antizionistje met een grote bek, stuur me authentieke fotoos waarin bewezen wordt dat palestijnen vergast worden. En waarom ga je er zelf niet wonen om hen te helpen? Ben je soms bang om zelf vergast te worden?
Zoals je toch zou moeten weten, antizionistje, leven er geen Israeliers meer in de Gazastrook, of was je dat vergeten? Dus nogmaals, als daar palestijnen vergast worden, dan gebeurt dat door hun eigen moslimbroeders! Waarschijnlijk door de chamas, dat zijn heel menslievende mensen. Ze vermoorden o.a. de leden van de plo, wist je dat, antizionistje?
En wat denk je er van dat Egypte, toch een moslimland, de Gazastrook niet terug wilde nemen toen ze de Sinaiwoestijn terug kregen? Wat vind je daarvan, antizionistje? Is dat de manier waarop moslims elkaar de hand toesteken? In Libanon zitten nog veel zogenaamde palestijnen in kampen zonder alle rechten. Wat denk je daar van, antizionistje? In andere landen moordt de ene islamstroom leden van de andere islamstroom uit. Wat vind je daar van, antizionistje?
We zullen het maar niet hebben over Iran, over de taliban in andere landen die hun moslim"broeders" vermoorden (misschien vergassen?) etc etc
Je bent zo oliedom, het is gewoon tragies om aan te zien.
Blijf maar schelden, antizionistje, dat lucht toch lekker op? Ik trek me er niets van aan, in mijn ogen ben je een zeer zielig ventje* die geen benul heeft van wat er werkelijk is gebeurd, wat er werkelijk gebeurt en wat er werkelijk gaat gebeuren.
Mag ik je ook aanraden om als je toch liever in Nederland wil blijven, de inburgeringskursus over te doen (als je die al gedaan hebt), want je kennis van de Nederlandse spelling is allerbelabberst. Ik ben al meer dan 40 jaar weg uit NL, maar schrijf beter ABN dan jij.
* Misschien ben je wel een heel zielig vrouwtje?
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 | Door: Dorith
nou dorithje,je misleidende praatjes mag je lekker gaan vertellen op het witte huis.
als uitgerekend een nazi/zioniste van jou soort mijn doet geloven dat het lijden van palestijnen in vluchtelingen kampen heel erg is zogenaamd veroorzaakt door de machthebbers aldaar. dat zijn gore leugens uit de mond van een gore zioniste.want vergeet niet dat die palestijnen die zo extreem lijden.dat dat jullie schuld is en van niemand anders.jullie misdAden jullie expansie drift jullie landroof en etctra is de enige oorzaak van het palestijnse lijden ok.maar geloof me dat de rest van de wereld dat onderhand ook al weet .hoe graag jullie ook anders zouden willen voor doen ok.en geloof me ondanks dat jullie je zelf zo superieur voelen zijn er geen zieliger soort op deze aarde,dan jullie nazi/joden.een vloek voor de mensheid.
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 | Door: anti/zionist
nou dorithje,je misleidende praatjes mag je lekker gaan vertellen op het witte huis.
als uitgerekend een nazi/zioniste van jou soort mijn doet geloven dat het lijden van palestijnen in vluchtelingen kampen heel erg is zogenaamd veroorzaakt door de machthebbers aldaar. dat zijn gore leugens uit de mond van een gore zioniste.want vergeet niet dat die palestijnen die zo extreem lijden.dat dat jullie schuld is en van niemand anders.jullie misdAden jullie expansie drift jullie landroof en etctra is de enige oorzaak van het palestijnse lijden ok.maar geloof me dat de rest van de wereld dat onderhand ook al weet .hoe graag jullie ook anders zouden willen voor doen ok.en geloof me ondanks dat jullie je zelf zo superieur voelen zijn er geen zieliger soort op deze aarde,dan jullie nazi/joden.een vloek voor de mensheid.
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 | Door: anti/zionist
@anti/zionist Zuer toch niet man, zonder hamas was er al lang een soort werkbare vrede gekomen, kijk naar Abbas, er valt best te praten met die man, en zo lang er gepraat wordt kun je ergens naar toe.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
Er is geen vrede omdat Israël land bezet Ronald. Zelfs als je de grenzen van 1967 besluit te accepteren bezet Israël land. In Gaza in de Westbank in de Golan en in Sheebaa Farms. Het is die bezetting die vrede onmogelijk maakt Ronald. Net als in Nederland rond 1940-1945 toen de Duitsers hier rondtrappelden alsof ze de baas waren. Toen was er hier ook een handjevol mensen dat zich verzette. Terroristen noemden de Duitse bezetters die toen. Verzetshelden noemen wij die nu.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Carel. Alleen in 1940-45 waren het niet de duitsers die kleine stukjes van nederland als bufferzones bezet hielden, omdat nederland ze al 5 keer was aangevallen.
In 1967 was Israel al 5 maal door de omliggende landen aangevallen en toen hebben ze bufferzones bezet gehouden (vandaar de naam bezette gebieden). Vanaf dat moment is de stelling "land voor vrede". Als de arabieren bereid zijn om vrede te sluiten en hun agressie te staken dan krijgen ze hun bezette gebieden terug. Met landen zoals Egypte is dat zo gegaan en heeft Israel bewezen dat ze vrede willen en vrede kunnen sluiten.
Het is niet ingewikkeld. Als je de feiten maar onder ogen wilt zien.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ab
En steeds meer mensen zien die feiten Ab. Steeds meer, iedere dag weer. Zo ging het apartheidsregime in Zuid Afrika uiteindelijk ook ten onder.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Carel, Feiten zoals Palestijnen die in Libanon in kampen zitten omdat de libanezen ze niet willen? Feiten zoals het palestijnse land (jordanië) dat geen palestijnen op wil nemen? Feiten als smokkeltunnels omdat Egypte geen mensen en goederen gaza in en uit wil laten? Bedoel je dat soort feiten?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
Alle feiten Ronald. De wereld kijkt toe.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Ronald,
dus als iemand jou en je gezin uit jullie Belgische stulpje verjaagt en jullie mogen niet bij de buren schuilen ligt het aan je (voormalige) buren dat jullie dakloos zijn geworden Ronald? Wat een rare kronkel.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Saskia
Mag ik er even op wijzen dat de overgrote meerderheid van Arabieren die uit Israel zijn vertrokken, dat deden omdat ze gehoor gaven aan de omringende Arabische staten, die hen opriepen te vertrekken zodat ze niet zouden omkomen in de oorlog die de omringende landen begonnen? En zodat ze later zegevierend terug konden keren? Dit "feitje" wordt maar al te graag vergeten.
Nu zijn deze Arabieren "zielige palestijnen". Ze werden door hun moslimsbroeders in "vluchtelingenkampen" gestopt en daar zitten de meesten nog, althans hun kinderen en kleinkinderen.
Mag ik ook bij deze gelegenheid even op wijzen dat vele Joden uit Arabische landen moesten vertrekken en naar Israel kwamen. Ook hier kwamen ze in kampen terecht, maar zo snel als het kon, zijn deze kampen opgeheven en probeerden alle kanten om deze mensen te laten integreren.
De "zielige palestijnen" worden gebruikt door hun moslim/Arabische broeders als een speelbal. Het is een schande hoe hun situatie in stand werd gehouden al meer dan 60 jaar, hoe ze worden uitgebuit voor propaganda, en hoe de chamas en de chezballa hen ophitsen tot haat vanaf de dag dat een kind geboren wordt.
Oorlog is vreselijk, maar de manier waarop de moslimbroeders hun mensen "helpen", is onbegrijpelijk.
Ik woon trouwens tussen Haifa en Acco in ~ beide steden met een zowel Joodse als Arabische bevolking (en een minderheid van een paar andere groepen). Het is prima mogelijk voor Arabieren en Joden om samen in dezelfde stad te leven, laat staan in hetzelfde land.
Maar zolang er haat gestookt wordt, zal daar niet veel van terecht komen.
Het is trouwens onbegrijpelijk, zoals ik al eerder heb opgemerkt, hoe moslims onderling elkaar kunnen haten en vermoorden. Ook niet alle Joden denken het zelfde, de ene is atheist en de ander ultra orthodox. Tragisch is het dat Amir Rabin heeft vermoord, maar hij is de uitzondering die de regel bevestigt dat de verschillende stromingen in het Jodendom elkaar niet vermoorden. Kijk naar de moslims! In de naam van de islam zijn ontelbare moslims vermoord. Maar welke moslim laat daar een protest over horen? Wel nee, laten we het maar over Israel hebben!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dorith
Dorith,
veelvuldig worden wij er op gewezen hoe het aan de rest van de wereld ligt dat Joden al millennia lang overal weggejaagd worden waar ze verschijnen. Misschien wordt het tijd de hand eens in eigen boezem te steken.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
http://www.nytimes.com/2010/09/01/opinion/01mubarak.html?ref=global-home
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Babette
Wat ben jij een misselijk mannetje zeg Carel.
U hebt werkelijk nog niets inhoudelijks te melden gehad.
Het trekken van abjecte vergelijkingen of een looopje nemen met de geschiedenis, dat kunt u als geen ander.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
Labels als misselijk mannetje en abject zijn niet bepaald argumenten. Ga eens inhoudelijk in op mijn stellingen als je het er niet mee eens bent Davidson. Of is schelden en beledigen soms je enige tactiek?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Wat leesvoer voor Carel:
http://www.redpepper.org.uk/The-truth-about-Gaza
http://www.americanthinker.com/2010/08/the_truth_about_the_occupation.html
http://www.foreignpolicy.com/articles/2010/07/04/its_not_the_economy_stupid
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/kijk_nou_de_volgevreten_patatg.html
http://brabosh.com/2010/06/03/hoezo-palestijnen-zouden-verhongeren-in-gaza/
http://www.boston.com/bostonglobe/editorial_opinion/oped/articles/2009/01/17/the_truth_about_hamass_mission/
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
Saskia, Dorith geeft al een groot deel van het antwoord wat ik ook zou geven, namelijk dat het voor een groot deel de schuld van de andere arabische landen is die de joden "even de zee in zouden drijven".
Maar voortbordurend daarop: Met de kennis van nu lijkt het er inderaad wel degelijk op dat het idee om de joden palestina te geven misschien niet het meest tactische was. Een stuk duitsland was misschien een veel beter idee geweest. Als ik in het huidige israël kijk zie ik ook een nagenoeg europees land, dus we waren prima buren geweest. Maar dat was toen en ik vrees dat daar niet veel aan te doen is.
Ondertussen zijn we wel een jaar of 60 verder. Los het gewoon op, assimileer de palestijnen in de omgeving. Jordanië is vrijwel leeg en de sinaï is ook vrijwel leeg. Ruimte genoeg dus.
De gemiddelde nederlander heeft toch ook geen problemen met duitsers vanwege een oorlog van 60 jaar geleden? Moeten we ook nog boos zijn over Alva en Napoleon?
Ik ben het echt niet altijd met de politiek van israël eens, met name de nederzettingen op de west-bank vind ik gewoon pesterij en dat zou moeten stoppen, maar je kinderen generatie na generatie opvoeden met haat leidt tot niets.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
@Davidson. Je zegt dat ik de geschiedenis verdraai. Dan moet je me toch eens uitleggen wat er zo verdraaid is aan de bewering dat Israël niet door de Palestijnen wordt bezet maar dat Palestina door de Israëli's wordt bezet?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Noemt u dat stellingen?
Hier boven wat aardige links. Misschien dat u dan zelf kunt inzien dat de vergelijkingen die u maakt met ''verzetshelden'' en ''apartheidstaat'' nergens op slaan en alleen maar uw onvermogen tot een feitelijk beeld van de situatie daar laten zien. En Carel stel u zichzelf toch niet zo aan. U beledigt voortdurend of is dat voortaan het enige argument hier?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
Carel,
wie of wat zijn de Palestijnen feitelijk?
Speciaal, met muziek, voor u:
http://www.masada2000.org/palestine-myth.html
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
Ronald,
je kunt toch moeilijk volhouden dat wij Nederlanders nog steeds niet in ons eigen Nederland kunnen wonen omdat Alva en Napoleon ons land nog steeds bezet houden. Wat een rare kronkel.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Saskia
@Davidson. Ga nou toch eens in op de inhoud. Je zegt dat ik de geschiedenis verdraai, dat ik leugens verspreid. Kom eens met argumenten voor die aantijging. Het is toch zeker geen leugen dat Israël de Golan hoogte bezet zoals ik hierboven stelde?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Nee, Carel.
Zie hierboven.
Jij maakt abjecte vergelijkingen en neemt daardoor een loopje met de geschiedenis... Verder hebt u inhoudelijk weinig te melden. Het is net ofdat u het letterlijk gekopieerd heeft van een of andere reactieplaatser bij Joop.nl of de VK.
Vandaar de bovenstaande links,
Doe er iets goeds mee... lees ze bijvoorbeeld.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson. Nou doe je het weer. Ga nou toch eens in op de inhoud. Je zegt dat ik de geschiedenis verdraai, dat ik abjecte leugens verspreid. Kom nou toch eens met argumenten voor die aantijgingen. Het is toch zeker geen leugen dat wij de Nederlandse verzetsstrijders die in de 2e W.O. tegen de Duisters vochten nu als helden zien?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: carel
Nee natuurlijk niet Carel. Heb ik ooit zoiets beweerd?
Dit soort opmerkingen geven precies aan waarom het zinloos is om op uw hersenspinseltjes in te gaan.
Maar u ziet de palestijnen,en Hamas dus ook, als verzetshelden. Ziet u nu zelf hoe u alles verdraait?
Zinloos Carel.
Ben eens niet zo lui en lees die links toch eens door.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson. Geef dan toch eens aan welke leugen ik heb verteld? Jij zegt steeds opnieuw dat ik alles verdraai en als ik om een voorbeeld vraag blijft je het antwoord schuldig. Vervolgens ga je weer door met te zeggen dat ik leugens verspreid. Steeds weer. Het is toch geen leugen of verdraaiing dat ik zeg dat Nederland in oorlog was met Duitsland in de periode 40-45 omdat de Duitsers ons toen bezetten?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
De meeste mensen hebben geen flauw idee van wat er hier werkelijk is gebeurd.
Inderdaad, de Golanhoogte is in Isr. handen. Geen wonder, nadat jarenlang vanaf die hoogte de mensen beneden werden beschoten door de Syriers en de Golanhoogte in een van de oorlogen veroverd werd.
Inderdaad, een deel van de west bank is in Isr. handen en er zijn die kolonisten op wie ik niet bepaald dol ben.
Maar laten we eens kijken naar "Israel proper". Gedurende de geschiedenis, en vooral vanaf midden of einde van de 19e eeuw en gedurende de 20e eeuw, zijn enorme lappen grond opgekocht met Joods geld van Arabische grootgrondbezitters die veelal in Libanon leefden.
Ik noem hierbij bijv. de naam van Yehoshua Halperin en
Hachsharat hayeshuv. Mijn eigen vader heeft in de jaren dertig geld gegeven om twee enorme lappen zand op te kopen.
O.a. in de steden Jeruzalem, Tsfat, Tiberias is door de eeuwen heen een Joodse bevolking geweest.
Dus je kan moeilijk zeggen dat heel Israel door Joden is "bezet". Een groot deel is gekocht van eigen geld. Bovendien, zoals men hoort te weten, was het gebied wat indertijd aan de Joden was toebedeeld om de staat te stichten, kleiner dan wat er na 1948 werd vastgesteld en dit omdat de Arabieren in de omliggende landen het niet eens waren met de verdeling (waarbij zijzelf het grootste deel kregen, o.a. ook met stukken Joods eigendom) en besloten de Joden de zee in te drijven. Met het bekende resultaat. Je zou zo kunnen zeggen "eigen schuld dikke bult".
Het is zo makkelijk om mee te schreeuwen en niet verder dan je kleine neus te kijken.
Dat wil niet zeggen dat de situatie zowel van Israel als van de zielige Arabieren (de zg. palestijnen) niet opgelost moet worden.
Veel van de Arabieren die indertijd vrijwillig zijn vertrokken, hadden overigens helemaal geen speciale band met het land. Zij waren door de Ottomanen hierheen gehaald om te werken en te dienen (zie bijv. de moslim Cherkessim die hier leven).
Er is zo veel onwetendheid en zo veel mis-presentatie van de feiten.
En nogmaals vraag ik: waarom die obsessie met Israel en de "palestijnen"? Waarom hoor ik zelden of nooit protesten en demonstraties over wat er in zo veel andere landen gebeurt waar de islam heerst?
En zoals ik al eerder stelde, de situatie van de palestijnen wordt door de Arabische landen in stand gehouden om politieke redenen.
En kijk in Nederland zelf ~ zo veel problemen in de bevolking, wel PVV niet PVV. Maar bij de gekste onderwerpen komt er weer iemand aandraven met Israel. Altijd een prima onderwerp om over te discussieren als men niets beters weet te doen.
Hopelijk komt er wat goeds uit de huidige besprekingen, laten we dat hopen!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dorith
Ik had bovenstaande per ongeluk bij een ander onderwerp geplaatst.
Sorry voor wie het daar ook zag :)
Nu heb ik mezelf gekopieeerd en geplakt.
Een interessante ervaring!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dorith
Dorith,
met alle respect. Maar de geschiedenis en rechtvaardiging van Israël uit monde van een (import) Israëli? Om jou te vragen waarom jij meer recht hebt om op Palestijns land te wonen dan Palestijnen dat is alsof je het Israëlische leger zelf laat onderzoeken of het in Gaza oorlogsmisdaden begaat. Dat is net alsof je voor een oordeel over de nucleaire plannen van Iran geheel op de beweringen van de Iraanse regering zelf afgaat. Niet echt objectief toch? Ik denk dat jij dat ook zelf wel in zult zien.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Saskia
Beste Saskia,
Feiten zijn feiten!
Ik heb nooit beweerd dat de situatie eenvoudig is, maar wie zich wil bemoeien of kritiek wil uiten op wat er hier gaande is, moet zich toch wel eerst goed op de hoogte stellen van de ware feiten.
Zoals bekend aan een ieder die er een beetje verstand van heeft, hebben hier door de eeuwen heen Joden geleefd. Ik durf zelfs te beweren dat Joden en Arabieren over het algemeen
het best met elkaar konden vinden.
Helaas is de toestand sinds 1948 niet meer zoals het zou moeten zijn, daar ben ik het zeker meer eens. Maar kritiek van mensen die eigenlijk niet weten waar ze het over hebben, die zich laten leiden door kwart-waarheden, door propaganda en mis-informatie, maakt de situatie beslist niet beter.
Jou lijkt het een prima idee dat de palestijnen zoals o.a, de chamas en chizballah wensen (en die gek in Iran) de Joden vernietigen? Ik hoop eigenlijk van niet. Had het veel zin dat er gister een aanslag werd gepleegd en er vier mensen (Joden) uit de buurt van Chevron zijn vermoord? En nu door fanatieke kolonisten velden van de Arabieren daar in brand zijn gestoken? Wat bereiken de palestijnen met hun geweld? En straks als Israel terug zou slaan, oy wee dan is het natuurlijk dat Israel agressief is et cetera enzovoorts.
Lijkt het jou dat de palestijnen werkelijk een vredige oplossing zoeken?
Volgende week begint het Joodse nieuwe jaar. Laten we hopen dat er eindelijk een grote stap naar een bevredigende oplossing gevonden zal worden. Die oplossing moet van alle kanten komen!!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dorith
Saskia, ben je ooit wel eens in Israël geweest? Lees je wat Dorith schrijft? Er wónen arabieren tussen de joden. Het land is helemaal niet "bezet".
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
@Saskia, Toen ik begon met typen stond het bovenstaande bericht van Dorith er nog niet. Ik wil je wel graag overtuigen, maar ik probeer niet om kinderachtig te zijn.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
@Davidson. Je scheldt me uit en maakt allerlei valse aantijgingen. Je beschuldigd me dat ik leugens verspreid en de geschiedenis verdraai. Als ik om voorbeelden daarvan vraag blijf je me bij herhaling het antwoord schuldig. Waarom, omdat je weet dat die beschuldigingen vals zijn. Ze zijn niet waar. Je kunt er geen voorbeeld van geven. Maar steeds blijf je ze herhalen. In je laatste beschuldiging leg je me zelfs woorden in de mond die ik nooit heb gebruikt. Nu val je me aan over iets wat jij mij zelf in de mond hebt gelegd. Toon me waar ik iets zei over Hamas? Of kun je dat niet? Bah, wat laag Davidson.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Carel, nog niet van het 'schelden' bekomen?
Wat bent u een baby zeg. Maar ik kom hier nog wel op terug.
Ik weet niet wat u de hele dag doet, jammeren waarschijnlijk, maar ik ben aan het werk wanneer ik geen college heb. Aangezien u toch zoveel tijd hebt, zult u vast wel de links die ik geplaatst heb doorgelezen hebben.
En Carel weet u wat een vergelijking betekent? Lees het svp nog een keer na wat u allemaal schreef. Dat u nu zo schijnheilig reageert zegt meer dan genoeg. Wie a zegt moet ook b zeggen.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
dorithje dorithje ,blijven jullie maar lekker jullie leugens bedrog en list verspreiden,smerige gore zionisten wat zijn jullie een smerig vies volk zeg,bah heb er bijna geen woorden voor.alles draait bij jullie om leugens,leugens,leugens, en nog een leugens.
israel=facistish geroofd land
zionisten=bloeddorstige moordenaars
jodendom=op valsheid berustte religie
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: anti/zionist
@Davidson. Nu ben ik weer een schijnheilige baby. Nou nou nou wat een sterke argumenten. Ik vroeg je me te tonen waar ik over de Hamas sprak? Waarom wijs je dat niet aan? Woorden in andermans mond leggen en dan wat beledigingen uiten. Wat een discussie. Kun je me een voorbeeld geven van een leugen of een verdraaiing Davidson? Wijs me er een aan als je kunt?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Oke Carel.
"Net als in Nederland rond 1940-1945 toen de Duitsers hier rondtrappelden alsof ze de baas waren. Toen was er hier ook een handjevol mensen dat zich verzette. Terroristen noemden de Duitse bezetters die toen. Verzetshelden noemen wij die nu."
Is dit geen vergelijking Carel? Noemt u hier niet impliciet de Palestijnen verzetshelden? Waarom altijd die vergelijking met de Nazi's? Is dit geen verdraaiing of een loopje met de geschiedenis? En nog heeft u het lef om te schrijven dat ik het Nederlandse verzet tijdens de bezetting niet zie als een heldendaad. Bent u werkelijk zo onnozel Carel?
"veelvuldig worden wij er op gewezen hoe het aan de rest van de wereld ligt dat Joden al millennia lang overal weggejaagd worden waar ze verschijnen. Misschien wordt het tijd de hand eens in eigen boezem te steken."
Is dit niet misselijk Carel? Weet u wat, leg eens even haarfijn uit wat u eigenlijk bedoelt. Voorkomt misverstanden.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Carel
Met dit berichtje reageren op het berichtje van Ronald over de hamas, en dan net doen of je van niks weet ben je achterlijk ofzo? Dat krijg je als neven en nichtjes met elkaar trouwen he, kinderen met verziekte hersentjes vol haat!
Had de adel in Europa ook last van, in de middel eeuwen! Weet je nog?
Er is geen vrede omdat Israël land bezet Ronald. Zelfs als je de grenzen van 1967 besluit te accepteren bezet Israël land. In Gaza in de Westbank in de Golan en in Sheebaa Farms. Het is die bezetting die vrede onmogelijk maakt Ronald. Net als in Nederland rond 1940-1945 toen de Duitsers hier rondtrappelden alsof ze de baas waren. Toen was er hier ook een handjevol mensen dat zich verzette. Terroristen noemden de Duitse bezetters die toen. Verzetshelden noemen wij die nu.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Fred
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703632304575451762406545760.html
Over schijnheiligheid gesproken, hier een interessant artikeltje over de imam van het geplande islamcenter in NY. Hij schreef een paar interessante brieven jaren geleden, maar zegt nu dat hij indertijd een jonge man was.....
Ach, en antizionistje, dat zielige mensje, heeft weer wat te zeggen op een zeer beschaafde en intelligente manier. Ja, je hebt gelijk hoor antizionistje, ik heb me al weken niet gewassen.
En de Joodse religie berust op valsheid? Dat is nog eens lachen. Ik heb toch altijd gedacht dat de islam zwaar op de bijbel rust. Conclusie van antizionistje: de islam berust op valsheid!
Je spelling is wel goed vooruitgegaan, chapeau!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dorith
@Davidson. Wijs nou toch eens een leugen aan! Waar heb ik gelogen? Een vergelijking met een waargebeurde gebeurtenis uit het verleden is geen leugen of verdraaiing van die gebeurtenis. Wijs nou toch eens een leugen of verdraaiing aan in plaats van steeds dezelfde beschuldigingen te herhalen. Toon me waar ik over Hamas sprak als je kunt? Dat kun je niet want dat deed ik niet. Die woorden leg jij mij in de mond.
En nou leg je me weer wat anders in de mond: "En nog heeft u het lef om te schrijven dat ik het Nederlandse verzet tijdens de bezetting niet zie als een heldendaad." Waar heb ik dat beweerd Davidson? Wijs het me aan als je kunt? Nergens. Je verzint het hier ter plekke. Je maakt me uit voor leugenaar. Toon me een leugen die door mij zou zijn gemaakt Davidson als je kunt?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
en wat jij denkt is toch op leugens berust.dus,een beetje echte feite zioniste.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: anti/zionist
''Het is toch geen leugen of verdraaiing dat ik zeg dat Nederland in oorlog was met Duitsland in de periode 40-45 omdat de Duitsers ons toen bezetten?''
U kunt niet eerst het één en dan weer het ander beweren.
Wat probeert u duidelijk te maken?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson. Jij maakt mij uit voor leugenaar. Wijs me 1 leugen aan en ik geef je gelijk. Dan kan deze oeverloze flauwekul ophouden. Je scheldpartijen glijden van me af. Daar trek ik me niets van aan. Maar ik laat me niet valselijk beschuldigen. Toon me waar ik loog. Leg me geen woorden in de mond maar toon me een leugen. Dat kun je niet want je beschuldigde mij valselijk. Of kun je me er wel een wijzen? Geef je ongelijk toe of wijs me op een leugen als je kunt?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
@Davidson. Jij maakt mij uit voor leugenaar. Wijs me 1 leugen aan en ik geef je gelijk. Dan kan deze oeverloze flauwekul ophouden. Je scheldpartijen glijden van me af. Daar trek ik me niets van aan. Maar ik laat me niet valselijk beschuldigen. Toon me waar ik loog. Leg me geen woorden in de mond maar toon me een leugen. Dat kun je niet want je beschuldigde mij valselijk. Of kun je me er wel een wijzen? Geef je ongelijk toe of wijs me op een leugen als je kunt?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
Waar Carel? En ik eis een citaat. Kunt u die vinden dan kunt u mij mailen en maak ik vandaag nog een bijdrage aan u over. Doe u best!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson ()
En uw loopje met de geschiedenis telt natuurlijk niet... Dat heb ik net al proberen uit te leggen. Ik ben benieuwd.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Davidson. Toon me mijn leugen? Of biedt je excuses aan? Deze onnozelheid hangt iedereen hier mijlenver de keel uit behalve jou. Ik pik je valse beschuldigingen niet Davidson. Wijs me een leugen of biedt je excuses aan?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Carel
@Carel,anti/zionist en Saskia
Zijn jullie nou wat ze gematigde Moslims noemen?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Fred
@Fred: Israel land bezet... De golan hoogte en zo? Ga er eens heen man, als je daar om je heen kijket kom je tot de conculusie dat oost-groningen overbevolkt is.
Owkee, wat Israël doet op de west-bank is fout. Maar voor de rest? Er wonen alleen maar mensen in stukjes die door de joden bewoonbaar zijn gemaakt. Voor de rest vindt je om de 5 km een nederzetting van 20 huisjes of zo. 5 jaar geleden zou ik aangeboden hebben je wat luchtfoto's te sturen, maar nu hebben we google earth en bing maps. Kijk zelf nou eens. Zoom eens in tot straatniveau (als je een straat kunt vinden).
Het gaat helemaal niet om wat Israël wel en niet doet. Het gaat om de haat waar bepaalde bevolkingsgroepen hun kinderen mee opvoeden.
Er is een Amerikaans onderzoek waaruit blijkt dat als je een willekeurige groep mensen neemt en opdeelt in 2 groepen na relatief korte tijd de beschulidigingen over en weer vliegen. De Joden hebben nooit islamitisch willen worden dus waren ze een andere groep, en dus komen de beschuldigingen.
Je zou kunnen zeggen dat de joden de bindende factor in de arabische wereld zijn. Je kunt in irak zien wat er in een islamitisch land gebeurt als men niet aan joden denkt.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
U draait de zaak om. Wat interesseert mij het nou dat het u, of anderen, de keel begint uit te hangen of dat u dat niet pikt. Ik heb het woord leugen nooit geschreven aan u... Dus hoe kan ik u daar dan voor uitmaken?
Ik heb al diverse citaten van u geplaatst maar u wilt het niet horen en dan krijg je van zulke reacties. Bah! Carel.
Ik heb uitgelegd waarom ik schijnheilig vind. Ook heb ik uitgelegd waarom ik uw reactie(s) misselijk vind... Wie is hier nou verdomme onnozel. U plaatst eerst iets om vervolgens net te doen ofdat u neus bloedt. Wie denkt u nou voor de gek te houden?
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
@Carel. Die N. Davidson en zijn 'clubje' zoals hij het gisteren zelf noemde genieten hiervan. Wees de verstandigste en laat die patjepeeër. Iedereen hier die de draad heeft gevolgd weet hoe de vork in de steel zit. Iedereen hier weet wat hij is. Hij heeft problemen. En hij moet en zal altijd het laatste woord hebben. Laat hem maar.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Dirk
@ Ronaldj
Weet niet waarom je dat tegen mij zegt, maar ik sta aan de kant van Israel hoor. Denk dat je een berichtje verkeert begrepen hebt! Sta zeker niet aan de kant van die licht getinde haatsmurfen met krulletjes!;)
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Fred
Ach Dirk toch... Dit is geen vorm van het laatste woord of iets dergelijks... U plaatst een reactie gericht aan mij met een nogal smerige inhoud, dan heb ik nogal altijd het recht om daarop te antwoorden. Maar Ik heb het met u te doen, eerlijk waar.
Wat verstaat u trouwens onder problemen? En waar staat dat ik het 'mijn clubje' noem? De gedachte alleen al...
Voor een Barkie Dirk? U kunt het!
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: N. Davidson
Hoi Fred, Uit je eerste alinea dacht ik dat ook te begrijpen, maar in je 2e alinea begin je over Israël die land bezet (Terwijl dat in de praktijk buiten de kolonisten niet de moeite waard is). Daar raakte ik even de weg kwijt. Blijkt dat mijn eerste indruk toch juist was. Sorry.
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Ronald|
@ Ronaldj
Dat was een copy van een eerder berichtje van idiot Carel! ;))
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 | Door: Fred
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 | Door: kellygreen
Reageren