Reacties (37)
Het ergste is dat 't me niet eens meer verrast. P.v.Herwijnen, Kerkdriel.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: P. v. Herwijnen
Door de verschrikkelijke religie van de zwarte maansteen, de Islam, zal de antichrist in de materie opstaan. In de islamitische Sjiietische leer van de maangod Allat die tegenwoordig Allah heet, zal de twaalfde imam Ya Mahdi (de antichrist) in de eindtijd opstaan. Open uw ogen en lees: Het boek Elia, op de website www.hetboekelia.nl
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Boudewijn
Juist. Maar als je een samenwerking aan wilt gaan met de enige Nederlandse politieke partij die écht wil voorkomen dat zo iets zich in ons land verspreid dan "sluit je mensen uit" of ben je een nazi of een fascist.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Ronald|
Mijn compliment aan Welingelichte Kringen dat ze beide kanten van de medaille laten zien; namelijk dat eerwraak walgelijk is, maar ook wat (bv) buitenlandse kranten over Wilders schrijven.
Dat is zoals journalistiek zou moeten zijn; geen gesus dat het wel meevalt, maar ook geen hetze om het gepolariseer verder aan te wakkeren.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: marietjejansen
Ik schrijf maar niks over wat er door me heen gaat. Anders ben ik islamofoob volgens de weldenkend elitairen. Wegens wij-zij tegenstellingen en zo. Je moet de lijken bijeenhouden, toch?
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Carlo
'Waar de betaalde dagbladen nog maar eens beschrijven hoe het stompzinnig het publiek bij de speech van Geert Wilders was stopt De Pers energie en geld in een stuk over de zaak zelve: wat gaat er mis met (veel/sommige/nog al wat/ teveel om te verdoezelen) moslims; in hun eigen landen, maar ook wonend tussen ons. Een van die dingen is de slechte culturele gewoonte om eer (of jaloezie, of bezitsdrang) te plaatsen boven het zelfbeschikkingrecht van vrouwen.'
Wat een zwakzinnige en goedkope redenatie van Gerard Driehuis. Maar ik heb het al eerder en vaker gezien hier op WIK. Het aanhalen van journalistiek goede artikelen maakt je niet tot een kwaliteitsmedium. Je maakt het effect meteen weer teniet door te neigen naar riooljournalistiek zoals bedreven door WIK. Jammer en helaas. Concept van WIK is mooi maar de invulling laat te wensen over.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Ab
Hebben we hier in Nederland ook last van, die cultuur, zei het niet zo extreem over het algemeen.
Ik sta in contact met een Turks meisje, die uitgehuwelijkt is door de familie, en die nu vanwege die reden moet stoppen met haar opleiding. De meid is echter genoeg verwesters, of eigenwijs genoeg om het daar niet mee eens te zijn. Dus nu breekt ze huwelijk af, tevens ook omdat de beste man nogal agressief uit de hoek kan komen, en gaat ze door met haar studie.
Je kan je voorstellen dat zoiets nogal consequenties meebrengnt in die cultuur. Op zijn minst een enorme schande......
Ondenkbaar in onze kringen waar men als ouders graag zou zien dat hun dochter een opleiding afmaakt. En waar de vrouw zelf haar partner mag uitkiezen.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Bloodzone
De islam is een achterlijke en gevaarlijke godsdienst. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Zambezi
Wanneer komt nu eindelijk de definitieve botsing met deze mdddeleeuwse leer? Die botsing zal zeker niet geruisloos gaan maar hoe langer men wacht met duidelijk te maken "tot hier en NIET verder" zal de botsing ernstiger gevolgen krijgen.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: W.Groeneveld
Vooral de dialoog aangaan met dat soort gasten.
Zet écht zoden aan de dijk. Wordt nog veel leuker wanneer de wereldvreemde Eurocraten besluiten om het Aziatische Turkije op te nemen.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: McPhart
Het is dieptriest en ik vraag me af wat de toekomst nog in petto heeft. We zijn tolerant naar een ideologie pardon, religie die een essentie van intolerantie bevat die niets of niemand spaart. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen van de 'marietjejansen's' in dit land. Islam is immers vrede.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: N. Davidson
Juist RonaldJ. Alleen de PVV is tegen eerwraak.
Feit is echter, dat het grootste deel van de partijen in de Nederlandse politiek wil dat moslims assimileren, of tenminste integreren. De weg die men wil bewandelen is alleen anders. Zelf geloof ik niet zo in de agressieve weg van GW.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: JS
JS, Ik heb het niet alleen over eerwraak, maar over de complete ideologie waar iedereen die niet kwalificeert als "mannelijke moslim" gelijk staat aan een dier.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Ronald|
De "echte" Ab (die hie al een tijdje antwoorden post onder die naam) distantieert zich van bovenstaande reactie van een "nep-Ab".
Eerwraak is een absoluut weerzinwekkend fenomeen en om dat aan te vallen door over vormfouten te gaan klagen zou de echte Ab nooit doen.
Vraag aan WIK: Hoe komt het dat als we ons moeten aanmelden en inloggen dat er dan toch duplicaten in gebruikersnamen voor kunnen komen?? Dat lijkt me toch eenvoudig te verhelpen en het voorkomt misbruik zoals hierboven.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Ab
@redactie: Ronald| sluit zich aan bij "echte" Ab: Als je eenmaal aangemeld bent hier kun je je post met werkelijk alles ondertekenen. Ik kan "Gerard Driehuis" of "Henk Steenhuis" onder mijn post zetten.
Ik zou graag een systeem zien (vgl.: spitsnieuws) waar een eenmaal geregistreerde gebruikersnaam alleen nog door mijzelf gebruikt kan worden. Iemand anders kan dan nog wel Ronaldj of Ronaldi registreren (zoals ik vaak aangesproken wordt) maar Ronald| is dan alleen de echte Ronald|, Adanedhel is de "echte" Adanedhel en Ab is de echte Ab. En Gerard Driehuis is dan natuurlijk de echte Gerard Driehuis.
Geplaatst op: maandag 13 september 2010 | Door: Ronald|
N.davidson, ken ik u? Heb ik ooit gezegd dat u iets niet mag zeggen? Of heb ik ooit gezegd dat de Islam tolerant is?
Of gebruikt u mij als boegbeeld van die verderfelijke Linksche zum kotzen kerk, die de schuld is van alles wat u niet bevalt? (-Joehoe, rechtse verwende jongetjes, de jacht op een Linksmensch is geopend hoor, kom onder je steen vandaan, scherp je pennen en spui je stinkende gal!-)(in kapitalen)
Of verschillen we gewoon van mening, en zou dat (nu nog wel, maar hoe lang nog) moeten mogen in een vrij land?
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
N.davidson, ken ik u? Heb ik ooit gezegd dat u iets niet mag zeggen? Of heb ik ooit gezegd dat de Islam tolerant is?
Of gebruikt u mij als boegbeeld van die verderfelijke Linksche zum kotzen kerk, die de schuld is van alles wat u niet bevalt? (-Joehoe, rechtse verwende jongetjes, de jacht op een Linksmensch is geopend hoor, kom onder je steen vandaan, scherp je pennen en spui je stinkende gal!-)(in kapitalen)
Of verschillen we gewoon van mening, en zou dat (nu nog wel, maar hoe lang nog) moeten mogen in een vrij land?
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
We hebben het hier over 5000 doden voornamelijk vrouwen Maar hoeveel slachtoffers voornamelijk vrouwen zijn er niet waarbij bijvoorbeeld zuur in hun gezicht gegooid is of leden maten zijn afgesneden En bij hoeveel vrouwen hebben ze geestelijke druk uitgeoefend in een aantal moslim landen is een vrouw niks meer dan een slaaf
En dit is nou wat ze bedoelen met het geloof van de achterlijke cultuur
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: de bonn
Oh, oh wat zijn we begaan met die vrouwen uit ´griezelige´ oorden. Maar toen in de jaren zestig en zeventig in Nederland Blijf-van-mijn-lijfhuizen werden opgericht vanwege zeer ernstige agressie van onze Christen of atheïstische mannen, toen werden onze witte vrouwen beschuldigd van aanstellerij of uitlokking.
Het wordt tijd dat we echt nationalistisch worden - met introspectie naar onze eigen mogelijkheden. Kunnen jongeren nog sociaal stijgen? Hebben jongeren genoeg mogelijkheden om hun toekomst veilig te stellen?
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: Goudje
De landen waar de meeste asiel zoekers vandaan komen zijn afganistan ,irak somalie iran Deze mensen willen zich gaan vestigen in nederland (hoe hebben ze het ooit kunnen vinden zo,n klein land misschien heeft van agt het hun verteld ) Deze mensen hebben een totaal andere cultuur,de hoger opgeleiden vinden nog wel een aansluiting,maar zo gouw ze uit het platteland komen zal dat zeer moeilijk zijn
Wat kunnen we hier aan doen wat moslims doen in hun eigen land moeten ze zelf weten Ook al zijn we het er niet mee eens,maar het is hun land Maar asiel zoekers toe laten van een land zo ver blijft toch wel heel vreemd En word nog vreemder als deze nieuwkomers zich niet aanpassen aan de nederlandse europese cultuur Met als belangrijkste punt gelijke rechten voor vrouw en man
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: de bonn
We hebben het hier over 5000 doden voornamelijk vrouwen Maar hoeveel slachtoffers voornamelijk vrouwen zijn er niet waarbij bijvoorbeeld zuur in hun gezicht gegooid is of leden maten zijn afgesneden En bij hoeveel vrouwen hebben ze geestelijke druk uitgeoefend in een aantal moslim landen is een vrouw niks meer dan een slaaf
En dit is nou wat ze bedoelen met het geloof van de achterlijke cultuur
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: de bonn
Aanvallen met zoutzuur zijn een typische Aziatische hobby, Bonn. Daar is het vrij verkrijgbaar om de wc's mee schoon te maken. Vooral in India (voor een groot gedeelte Hindostaans) verminken ze vrouwen, zetten ze in de fik in de keuken, worden ze uitgehuwelijkt, etc.
(quote Wiki:)
Aanvallen met zuur worden onderscheiden van geweld in verband met de bruidsschat, waarbij vrouwen na hun huwelijk onder druk worden gezet om hun bruidsschat te vergroten en (vaak met de dood) worden gestraft, wanneer ze er niet in slagen de gewenste hoeveelheid geld of goederen te leveren. Deze vrouwen worden gewoonlijk levend verbrand, omdat hun dood door de bekende onbetrouwbaarheid van oliekachels makkelijk kan worden toegeschreven aan een ongeluk bij het koken. Hoewel deze sterfgevallen meestal als ongeluk worden beschouwd, is de incidentie ervan pas onlangs gaan dalen, grotendeels door de strafrechtelijke en preventieve wetgeving die door de Indiase Unie is ingevoerd. Anders dan zuuraanvallen worden deze aanslagen en moorden meestal in scène gezet door de schoonmoeder, zodat ze niet als blijk van vrouwenhaat kunnen worden beschouwd.
Andere problemen met vrouwvijandelijkheid in Zuid-Azië zijn kinderhuwelijken en weduweverbranding (sati). Het veel voorkomen van achtergelaten meisjes, weduwen en bejaarde ouders en moeders en de foetusmoord op meisjes geeft blijk van de ondertoon van vrouwenhaat dat in sommige Zuid-Aziatische gemeenschappen nog steeds als normaal bevonden wordt.
(einde quote)
Reden om geen Hindoestanen meer toe te laten in ons mooie Nederland? Of ga jij er persoonlijk iets aan doen (lid worden van Amnestie, petities ondertekenen, etc)?
Dat geweld tegen vrouwen bestaat, en gruwelijk is, daar mag meer aandacht voor en actie tegen. Zo werd 7 september bekend dat in Oost Congo onder het oog van de blauwhelmen een bloedbad aan verkrachtingen heeft plaatsgevonden. Verkrachting als oorlogswapen. http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3198423.ece/VN__veel_meer_verkrachtingen_Oost-Congo.html
Een gynaecoloog daar schrijft: ‘Ja, iedere troep laat zijn eigen “signatuur” achter door op een bepaalde wijze de genitaliën te verminken. Dit kan zijn door plastic in brand te steken en de hete substantie tegen de intieme delen te drukken. Hiermee voorkomen de militairen dat vrouwen zich nog kunnen voortplanten. Rebellen gebruiken ook chemicaliën om de vagina en het rectum van binnenuit totaal te verwoesten. Vaak gebeurt dit bij meisjes van rond de twaalf jaar, te jong om te beseffen dat zo hun jeugd is afgepakt. (bron:http://medischcontact.artsennet.nl/blad/Tijdschriftartikel/Verkrachting-als-oorlogswapen.htm)
O ja, Oost-Congo is voor 80% Christelijk. En voormalig minister Verdonk vond het een prima land om meisjes en vrouwelijke vluchtelingen naar terug te sturen.
Het is mooi dat men zich druk maakt om vrouwensrechten, en er ook wat aan doet. Maar nu wordt de ellende van vrouwen vooral gebruikt 'for conversations sake'. En om Wilders gelijk te geven. We wachten het regeerakkoord maar af, kijken of er nog iets van ontwikkelingsgeld beschikbaar zal zijn om die meiden daar weer op te lappen.
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
Informatie is altijd belangrijk marietjejansen Ik ben zelf geen voorstander voor ontwikkelingshulp uiteraard wel voor noodhulp en specifieke hulp voor vrouwen
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: de bonn
@Goudje
Maar toen in de jaren zestig en zeventig in Nederland Blijf-van-mijn-lijfhuizen werden opgericht vanwege zeer ernstige agressie van onze Christen of atheïstische mannen, toen werden onze witte vrouwen beschuldigd van aanstellerij of uitlokking.
Wat uit dit commentaar weer blijkt, is dat je een moslim bent!
Nou kan je atheïsten wel op een hoop gooien met gelovigen, maar dat is een beetje simplistisch! Het enigste wat Atheisme inhoud, is dat we niet in een god geloven eigenlijk hetzelfde dat christenen, Joden en Moslims atheïstisch zijn tegenover oudere goden! Wij gaan alleen een God verder!
Je kan wel zeggen, dat in geloofsgemeenschappen een mannen cultuur heerst, waar dus vaker vrouwen mishandeling voorkomt, wat overigens niet uitsluit dat er onder atheisten ook vrouwenmishandeling voorkomt, alleen wat minder vaak schat ik zo in!
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: Fred
Ik wordt razend als ik zoiets lees als over dat meisje van 13, één van m'n eigen dochters is van die leeftijd., De weerzin tegen deze mensen is af en toe te groot om te kunnen beschrijven, Ik ben echt intens kwaad om zoiets.
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: Hans Langbroek
@marietjejansen Wat je aanhaalt is afgrijselijk, en voor wie het nieuws volgt ook feitelijk waar. En wat gaan we er nu aan doen? alle 300.000.000 bedreigde vrouwen asiel geven in Nederland?
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: Ronald|
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
Ronald|, ik ben blij dat je het gelezen hebt. Wat ik wil nuanceren is dat vrouwenmishandeling geen typisch 'islam'-probleem is. Het heeft verschillende motieven; eer (zoals bij de moslims en Hindostanen, bv bij de keuze voor een partner van een andere kaste), bruidsschat (zoals bij de Hindostanen), geen zin meer om ervoor te zorgen, opnieuw kunnen trouwen voor een nieuwe bruidsschat. Maar ook, zoals in Oost-Congo, als oorlogswapen voor de mineralen (die wij, Westerlingen kopen; diamanten, goud, kobalt, coltan voor laptops en mobieltjes). Zelfs hier in Nederland werd verkrachting binnen het huwelijk pas in 1991 juridisch als verkrachting gezien.
En wat gaan we er nu aan doen... goeie vraag. Hierheen halen gaat niet natuurlijk, heb je gelijk in. Geld geven om ze op te lappen ben ik een voorstander van, maar is ook alleen maar symptoombestrijding. In het geval van Congo geeft de gyneacoloog zelf het antwoord;
(quote:)'Ik heb met president Kabila gesproken, met parlementsleden, maar het heeft geen nut. Nu focus ik me meer op de vrouwen zelf, probeer hen ertoe aan te zetten meer verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen toekomst. Net als de vrouwen in Liberia hebben gedaan, die besloten hun eigen lot te veranderen en kwamen aan de macht. (Inmiddels heeft Liberia een vrouwelijke president, red.) Ik hoop dat bij de Congolese verkiezingen in 2011 vrouwen veel zetels zullen veroveren en ook op regionaal niveau meer macht vergaren. Maar dan zullen de verkiezingen streng gecontroleerd moeten worden door de Verenigde Naties. En ook in andere opzichten zou de internationale gemeenschap veel meer dan nu haar verantwoordelijkheid moeten nemen. Miljoenen mensen zijn al gestorven, maar internationaal is er erg weinig aandacht voor.'
(einde quote).
Daar onder toeziend oog en bescherming van de VN laten emanciperen dus, hoe seventies-wollen-sok dat ook klinkt. Helpt ook bij de moslimmeiden hier in Nederland, die inmiddels hoger opgeleid zijn en meer verdienen dan hun broers. En stoppen met het binnenhalen van importbruidjes, want dan blijf je het eerste generatie-probleem houden.
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: marietjejansen
Het verschil als mensen naar nederland van uit india vervalt het kasten systeem in nederland neem ik toch wel aan En een gedeelte van de moslims(meestal uit de armere streken) houden vast aan deze barbaarse praktijken in nederland En het zijn niet alleen vrouwen die hier mee te maken krijgen het zijn ook de homo,s Zo wel uit eigen cultuur als nederlanders
Geplaatst op: dinsdag 14 september 2010 | Door: de bonn
@de bonn
Dat is ook precies wat marietjejansen hier probeert te maskeren! De reden hier achter, een bekeerling of misschien wel een echte moslim, of misschien wel een links brein wie weet?
Geplaatst op: woensdag 15 september 2010 | Door: Fred
Fred, doe jij eens niet zo ' tea party'. Daar is het onderwerp nou net een beetje te afgrijselijk voor.
Ik probeer te nuanceren (alarm!!!! nuanceren is Linkse elite...brrrr) dat vrouwenmishandeling overal en vanuit verschillende motieven voorkomt.
Daarbij heb ik de indruk dat Moslim-vrouwenmishandeling ingebed wordt in het Wilders-verhaal, en dat de rest van de vrouwen kan stikken.
Geplaatst op: donderdag 16 september 2010 | Door: marietjejansen
marietjejansen: Ik geloof dat je je verslikt in de aantallen.
Er ca. 1,5 miljard moslims. Dan hebben we dus 750.000.000 vrouwen verdeeld over een stuk of 50 landen.
En die wil jij "onder toeziend oog van de VN laten emanciperen."
Hebben we 100.000.000 soldaten over? Of doen we 1 land tegelijk? En wie doen we dan eerst en wie laten we creperen?
Geplaatst op: donderdag 16 september 2010 | Door: Ronald|
Ronald|
Of laten we ze allemaal creperen? Maar "not in our backyard'?
En zoals ik nu al een paar keer heb aangehaald, waar opvallend genoeg niet op ingegaan wordt, zijn het dus niet alleen moslimvrouwen. Wat doen we met de rest? Of doen we liever helemaal niets anders dan op internet de 'salon-verontwaardigde' uithangen?
Daarbij, Ronald|, stel je dat de helft van de moslimbevolking onderhevig is aan vrouwenmishandeling. Dat is boud, en ik ben benieuwd waar je dat aantal op baseert.
Cijfers, feiten; (quote)Behalve de 242 verkrachtingen in en rond het dorp Luvungi hebben nog meer dan 260 andere verkrachtingen plaatsgevonden in Uvira en andere regio's van Noord- en Zuid-Kivu, zegt Khare. Zo vonden in Miki, een dorp in Zuid-Kivu, 74 seksuele misdrijven plaats, onder andere tegen 21 minderjarige meisjes tussen 7 en 15 jaar en zes mannen. In het dorp Kiluma zouden alle vrouwelijke inwoners zijn verkracht. (einde quote). Da's 500 in een maand. Vorig jaar 8300, maar ws meer die geen aangifte deden. Enfin, google zelf maar.
Bonn,
Je bewering ben ik gaan nazoeken, inderdaad is het kastenbewustzijn een stuk minder wanneer Hindoe's geboren en getogen zijn in Nederland. Al willen ze wel allemaal Brahmaan zijn. In Suriname ook, al is het daar zeker niet de bedoeling dat je als Hindoestaan met een ' bosneger'/Creool trouwt.
Geplaatst op: donderdag 16 september 2010 | Door: marietjejansen
marietjejansen: Ik stel niet dat alle 750.000.000 moslimvrouwen mishandeld of verkracht worden. Maar jij wilt ze onder toeziend oog van de UN laten emanciperen. Wil je dan alleen de verkrachtte en mishandelde vrouwen laten emanciperen?
Die 8300 van jou is nog wel te doen, maar als je wilt emanciperen zul je alle vrouwen mee moeten laten doen want anders heb je geen effect.
En om in te gaan op je bezorgdheid: Ik maak me niet alleen zorgen om moslimvrouwen. Een groot deel van Afrika is geen moslim maar overal in Afrika is de vrouw een 2e rangs burger. Ik ben het geheel met je eens dat dat niet klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal hierheen wil halen.
Ik denk niet dat er een oplossing zit in het sturen van geld of van militairen of andere hulpverleners. Wat mij betreft zit de enige mogelijkheid in stimulering van de diverse economieën. Waar welvaart voor de hele bevolking begint te ontstaan verdwijnen veel misstanden vanzelf.
We zouden dat kunnen doen door de tariefmuren rond de EU af te breken zodat er een level playing field ontstaat voor landbouwers van buiten Europa. Dat geeft arme landen de mogelijkheid om hun landbouwproducten in Europa te slijten en zo, zonder hulp, een begin van een echte economie op te bouwen. Als ze dan doorkrijgen dat werken ook echt iets oplevert kunnen er hopelijk meer industrieën ontstaan.
Geplaatst op: donderdag 16 september 2010 | Door: Ronald|
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 | Door: kellygreen
Ronald|
Met je laatste conclusie ben ik het volkomen en volmondig eens. En ik heb je al geschreven dat het 'hierheen halen' geen optie is.
Ontwikkeling van welvaart van derde wereldlanden zijn boeken over volgeschreven. In plaats van rijst (ik noem maar wat) te geven, leer/help ze rijst te verbouwen. Nu is dat ook voor boeren daar niet lonend, omdat hun eigen rijst duurder is, juist vanwege ontwikkelingshulp. Microkredieten helpen dan juist weer heel goed, blijkens allerlei onderzoeken.
Toch lijkt het me te kort door de bocht te stellen dat door verhoogde welvaart de emancipatie vanzelf wel mee zal gaan. Nu al zorgt het grootste gedeelte van de vrouwen in Afrika voor het inkomen, (de mannen hangen maar wat en hoeren en snoeren de dag door), en zijn ze nog steeds slachtoffer en tweederangs. Het is een mentaliteitsverschil wat er voor nodig is. En hoe dat dan moet? Dat wordt een lange discussie waar ik nu even geen tijd voor heb (werk).
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 | Door: marietjejansen
Reageren