NTR-directeur: stop reclame publieke omroep

AMSTERDAM (ANP) - De publieke omroep zou beter af zijn als er geen reclames meer op verschijnen. Dat bepleit Paul Römer, directeur van omroep NTR, in een interview in De Telegraaf zaterdag. ,,Je doet de kijker een plezier en we krijgen er 12 procent aan zendtijd bij.''

Ook verdwijnt daardoor de commerciële druk. ,,Als je die eraf haalt, zou NPO 1 kunnen experimenteren'', stelt Römer. ,,Boer zoekt vrouw en Heel Holland bakt zijn fantastische programma’s, maar we zijn er ook aan verslaafd omdat ze belangrijk zijn voor ons marktaandeel.''

Een kijkcijferkanon ,,is goed voor de STER-inkomsten en juist de publieke omroep zou niet zo moeten denken''. Volgens Römer loopt de publieke omroep dan wel 180 à 200 miljoen euro aan inkomsten mis, maar dat kan voor een deel door belastinggeld worden opgevangen.

0 Reacties Doe mee met de discussie →