*

Welingelichte Kringen.nl
WOENSDAG 01 OKTOBER 2014 

Dit doet de supermarkt om je meer te laten kopen

Dit doet de supermarkt om je meer te laten kopen
Door - woensdag 2 januari 2013, 16:03 in categorie: Cultuur

1. Groente en fruit worden op een gezellige, natuurlijk ogende plek uitgestald. Het liefst met een dakje erboven

2. Het beauty-gedeelte wordt goed verlicht zodat de shampoos en zeepjes extra fris lijken

3. Bij de kassa vind je vaak DVD’s en snoep. Fijn om dat nog op het laatste moment in je mandje te gooien

4. Producten met korting bevinden zich vaak op de minder voor de hand liggende plaatsen. Zo wordt het gevoel van het ‘vinden van een koopje’ versterkt

Meer verkoop strategieën 




Bron(nen):   Business Week     
Wil je reageren? Klik hier!
  • janneke123

    Nou, de groente en fuit afdeling van Jumbo of AH zijn alles behalve gezellig, de beauty afdeling is inderdaad sterker verlicht maar het blijft een rommelig geheel, kassakoopjes zijn meestal nutteloze prullaria of onverkoopbare snoepjes en het verstoppen van koopjes duidt op de graaicultuur van de supermarkten.

    Het ergste en meest achterlijke argument wat ik vaak hoor is dat men steeds de schapindeling verandert zodat klanten andere producten gaan kopen als ze op zoek zijn naar het gewenste product.
    Beste supermarkt leeghoofde, ik heb slecht nieuws voor u:
    Het steeds veranderen van de schappen werkt alleen maar negatief. Heb respect voor de klanten, maar ja dat woord kennen de graaiers niet. Bah

  • Prikker

    Het probleem is, je kunt die artikelen wel klakkeloos uit de Business Week overnemen en in ‘t Nederlands vertalen, maar dat betekent nog niet dat ‘t van toepassing is op Nederland.

    @Janneke123 : De schapindeling wordt niet verandert om klanten over te laten stappen op andere producten, de enige reden daarvoor is dat assortimentswijzigingen geregeld doorgevoerd moeten worden om het rendement te maximaliseren. Al het andere is bullsh1t.

  • Edward_II

    Hopelijk lezen de overheidsinstanties dit ook en wordt een bezoek aan een gemeentehuis, politiebureau of ministerie ooit een wat aangenamere ervaring.