Met deze simpele truc weet je of een online aanbieding ook echt een goede deal is

Een televisie die in prijs is verlaagd van 499 naar 299 euro, een broek met 50 procent korting, je moet de winkelier maar geloven als er staat dat je een topdeal hebt gescoord. Want wie zegt dat die tv en die broek niet altijd al zo goedkoop waren? Het mooie is: er is een simpele truc om er achter te komen of de aanbieding klopt.

Gisteren was het Black Friday, de dag waarop in de VS en tegenwoordig ook in Europa winkeliers hun waar met hoge kortingen aanbieden. Tenminste dat proberen ze je wijs te maken. Vlaamse kranten onderzochten naar aanleiding van de wereldwijde online winkeldag hoe groot die kortingen nu echt zijn. Daar hebben ze een eenvoudig manier voor gevonden, die je ook zelf altijd kunt gebruiken als je een ‘superdeal’ wil controleren.

Wanneer je in Google Chrome of Mozilla een koopje hebt gevonden, type dan voor de url van het betreffende product het woord ‘cache’ en druk op ‘enter’. Je gaat dan terug naar hoe de webpagina er enkele dagen eerder uitzag. Zo kun je de prijs van de aanbieding vergelijken met de oorspronkelijke prijs. Uit een korte check blijkt dat er in veel gevallen weinig deugt van het aanbod. Soms is er helemaal geen korting, vaak is de korting veel kleiner dan wordt gezegd in de advertentie.

 

 

 

Bron(nen):   Newsmonkey