9 eenvoudige manieren om je beter te voelen

Zit je in een winterdip, ben je even niet zo blij of heb je gewoon geen zin in de dagelijkse dingen? Mogelijk kunnen deze negen wetenschappelijk onderbouwde adviezen je helpen om je beter te voelen.

1. Loop recht op en maak je lang.
Loop je gebogen en ineengedoken dan roept dat meer negatieve gevoelens op. Loop dus lekker rechtop met de borst vooruit.

2. Stop met overal foto’s van te maken.
Als je alleen maar bezig bent met de Instagrammability van je maaltijd kun je niet meer echt van het eten genieten.

3. Sport drie keer per week.
Sporten geeft een sterk en zelfverzekerd gevoel.

4. Stop met uitstellen.
Niemand voelt zich lekker als hij een uur lang kattenfilmpjes heeft gekeken terwijl er werk aan de winkel was. Doe het dus niet!

5. Stop met negatieve relaties.
Relaties die je leegzuigen, die je naar beneden halen, waar je geen blij gevoel van krijgt: stop ermee.

6. Zorg dat je minimaal zeven uur slaapt.
Slaap is cruciaal. Een slaaptekort maakt chagrijnig en futloos. Kruip dus eens wat eerder onder de wol.

7. Maak tijd voor jezelf.
Ben je vooral je baas, je partner, je moeder en je kind tevreden aan het stellen, dan is het de hoogste tijd om eens lekker wat voor jezelf te gaan doen.

8. Leg je smartphone regelmatig een paar uur weg.
Je smartphone kost je veel energie en zorgt continu voor afleiding. Je zult merken hoe relaxed het is om af en toen je telefoon thuis te laten. En je mist niet veel.

9. Stop met multi-tasken.
Iedereen probeert het, niemand kan het.

Bron(nen):   The Independent