Vrouw eet paar hapjes kip. Anderhalve dag later overlijdt ze

Het is een zeldzaam tragisch ongeval: de 37-jarige Natalie Rawnsley was met haar gezin op vakantie op het Griekse eiland Corfu. Daar at de Britse moeder in het hotelrestaurant een paar hapjes slecht doorbakken kip. Ze overleefde het niet.

Haar man Stewart vertelt: “Ik had mijn twee jongens allebei bij me, we aten pasta, brood en worstjes. Natalie had een heel ander avondmaal dat bestond uit kip, sla, garnalen en groenten. Natalie begon het hare te eten en toen ze in de kip sneed, gutste er bloed uit, waarop ik zei dat het er niet goed uitzag. Ze stond op, bracht het terug en nam een ander stukje. Ze had slechts een paar happen op van het eerste stuk kip.”

Er leek niets aan de hand tot ze ‘s nachts misselijk werd. Ze moest overgeven. Een arts stelde een buikgriep vast. Maar Natalie werd steeds zieker en vroeg opnieuw een dokter om hulp. Die vond dat ze naar het ziekenhuis moest aan de andere kant van het eiland. “Rond 11 uur ’s avonds klopte de eerste dokter op mijn deur. Hij legde uit dat ik me moest aankleden en snel naar het ziekenhuis moest komen. Terwijl ik dacht dat mijn vrouw de volgende ochtend thuis zou zijn.”

Haar broer en nicht waren ook in het ziekenhuis aangekomen, waar Natalie inmiddels bewusteloos op de intensive care lag. “Rond 1 uur stelden haar broer en ik vast dat haar hartslag steeds zwakker werd.” In paniek schreeuwden ze om een arts. Die kon uiteindelijk niets meer doen. De doodsoorzaak bleek kip die was besmet met de E.colibacterie. Hoe ziek je daarvan wordt, hangt af van je genen. “Sommige patiënten zijn er vatbaar voor, anderen niet”, legt infectiedeskundige professor Sebastien Lucas uit aan Britse media.

Bron(nen):   Metro UK