*

Welingelichte Kringen.nl
ZONDAG 21 DECEMBER 2014 

In campagne tegen borstkanker in Saoedi-Arabië is geen vrouw te zien

Het bijschrift luidt: 'Voor jou, mijn liefste'
In campagne tegen borstkanker in Saoedi-Arabië is geen vrouw te zien
Door - donderdag 11 oktober 2012, 16:16 in categorie: Media

Het is oktober, borstkankermaand en ook in Saoedi-Arabië wordt er aandacht aan besteed. En wel met een campagne – die herinnert aan de belachelijke wegpoetsactie van IKEA onlangs- waarin geen vrouw te zien is. Wel te zien zijn vier mannen die andere mannen oproepen hun vrouwen hun borsten te laten controleren. Een beetje een omweg, ja.

Maar, zo stelt Adland (die de campagne signaleerde) het is geen makkelijk onderwerp in Saoedi-Arabië. In elk geval roepen mannen wel op tot het checken op borstkanker, al richten ze zich tot andere mannen. Overigens zijn de mannen in de advertentie alle vier beroemdheden waaronder de muzikant Qusai, journalist Turki Al-Dakhil, en comedian Omar Hussein.

De bijschrift naast hen luidt: ‘Voor jou, mijn liefste’



Bron(nen):   Adland  Osocio   bron foto
  • HoogstKoninklijk

    Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet. We weten wat het resultaat is als wij vanuit het Westen nadrukkelijk onze normen en waarden afdwingen in deze landen. Als dit de juiste manier is, waarom niet. Voor hun geen cultuurschok en het resultaat is (hopelijk) hetzelfde.

    • Betweter

      Resultaat hetzelfde? Welk resultaat, dat vrouwen niet voor vol worden aangezien?

      • Pietje_Precies

        Dat is daar nou het onbegrijpelijke. Vrouwen staan ook weer op een voetstuk, ook al hebben ze minder rechten. Ze gaan echt tot in het extreme voor in het openbare leven, maar als je je als arabische onzedig gedraagt, krijg je wel een paar hengsten van de allah-politie……

  • Pietje_Precies

    Echt lachen daar. Lingerieshops met dingen waarvan we hier rode oortjes krijgen, maar moeders mag niet aan de mannelijke verkoper uitleggen dat ze cup C heeft. Dus bij gods gratie toch maar vrouwelije verkoopsters toestaan. Het verandert daar toch snel, oa. Internet en social media onder de jongeren zorgt daarvoor.

  • WimB

    Los van de vraag wanneer ze voor dit soort campagnes vrouwen gaan inzetten, is het misschien wel interessanter om te zien dat ze niet – zoals hier door nogal wat geblondeerden wordt gedacht – bij dit soort onderwerpen blind op hun god vertrouwen, maar gewoon moderne technologie omarmen.

  • janneke123

    Heeft weer alles met dat verderfelijke geloof van ze te maken. Bah.