Geen zin in griep? Zo houd je je weerstand op peil

De griep gaat weer door het land. Mogelijk heeft hij jou tot nu toe overgeslagen en wil je dat graag zo houden. Dan is het belangrijk om je immuunsysteem een steuntje in de rug te geven. Zo doe je dat:

Ansjovis
De omega 3-vetzuren in combinatie met zink in ansjovis zorgen ervoor dat je immuunsysteem een boost krijgt.

Biefstuk
Hierin zit 200 procent van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine B12 wat belangrijk is voor de aanmaak van rode bloedcellen en het immuunsysteem ondersteunt. Ook zit er zink in biefstuk.

Knoflook
Allicine in knoflook werkt als een natuurlijk antibioticum. Het helpt witte bloedcellen beter te functioneren en verzet zich tegen infecties van de luchtwegen.

Thee
Zelfs thee is best gezond. De interferonen kun je beschouwen als natuurlijke virusremmende eiwitten.

Champignons
Hierin zit het mineraal selenium dat positief is voor je immuunsysteem. Ook de fytonutriënten helpen je lichaam om zich tegen ziektes te verweren.

Zuurkool
Zuurkool zit barstensvol vitamine C. Met één portie van 200 gram heb je de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid al bijna binnen.

Bron(nen):   AD