*

Welingelichte Kringen.nl
MAANDAG 28 JULI 2014 

Boetes ondanks chaos aan snelheidsborden

Boetes ondanks chaos aan snelheidsborden
Door - zaterdag 5 januari 2013, 08:46 in categorie: Samenleving

Als je van Deventer naar Hilversum gaat over de A1 leg je 60 kilometer af. In dat kleine stukje verandert de maximum snelheid 7 keer. Hij is soms 100, soms 120, soms 130, soms 120 als het overdag is, soms 100 als de spiststrook open is, enz.

En daarnaast is het op sommige uren anders dan op andere.

Die situatie is er nu in het hele land. Sinds de invoering van de 130 kilometer moet je heel goed opletten op de borden en zelfs dan is de regels overtreden bijna onvermijdelijk, tenzij je – voor de zekerheid – nooit harder gaat dan 100.

Wie denkt dat je geen boete zult krijgen omdat de chaos te groot is komt, bericht De Telegraaf, bedrogen uit. Er wordt juist fors beboet op overtreding van de almaar wisselende maximale snelheid

Organisaties als de ANWB, Bovag en autoverhuurbedrijven als Hertz trekken daarom wederom bij de overheid aan de bel om duidelijkheid in de jungle aan verschillende snelheidslimieten, -regels en -borden op de autosnelwegen.„Het is nu een complete puinbak en je moet eerst een puzzel oplossen om te weten welke maximumsnelheid er geldt. Op wegen met trajectcontrole als A2 en A12 is het helemaal van de gekke”, constateert Paul de Waal van de Bovag in De Telegraaf. „Je moet zelfs de klok erop naslaan om te weten wanneer je op de A2 wel 130 km/u mag rijden en wanneer niet.”


Wil je reageren? Klik hier!
  • Jannie Ooms

    Het is een belachelijke situatie. Ik zou zo’n proces verbaal aanvechten en voor laten komen.

  • Paulraw

    Zie daar de geweldige verworvenheden van een rechts kabinet. Volk wordt zoet gehouden met fakegevoel van vrijheid van de hogere snelheid en slikt tegelijkertijd de grofste bezuinigingen.Gewoon weer op 100 km zetten overal en probleem is opgelost,alleen brengt dat niet het nodige geld binnen (accijns en boetes)

  • Oh_Oh_SarCastro

    Het nieuwe verdien-model van de roverheid

  • Cornelis Berend

    Even een zijspoor: de overheid is geïnspireerd door het telecomtuig, die met volkomen ondoorzichtige tarriefstructuren, de klant structureel teveel kunnen berekenen, en bijvoorbeeld van 4 cent per MB naar € 2,50 per MB mogen gaan als de bundel op is: verzin regelgeving die niet te volgen is en je gaat er aan verdienen.

    De telecomdiefstal wordt toegestaan vai de fake-organisatie van wakende slapers, genaamd de OPTA. Immers over de diefstal wordt 21% BTW geheven, en da’s een hoop geld. De overheid verdiend miljarden aan de verkoop van de frequenties. Zo verdient de overheid ook ongelofelijk veel met SMS-oplichterij.

    Evenzo zijn de verkeersboetes een grote bron van inkomsten. 30 miljoen in de eerste weken na een wijziging van de snelheden op de A2.

    Het probleem is dat al dat geld al uitgegeven is: aan ambtenaren en rare diensten die heel veel lagen onder de beslissende overheid ligt. De enige manier om te zorgen die die absurde inkomsten niet meer nodig zijn, is om de boel te ontslaan. Maar een organisatie van ambtenaren zal zichzelf niet opheffen.

    De politiek is er machteloos tegen, vandaar dat een regeringsleider in een interview zegt: ‘we hebben er met elkaar voor gekozen’ (‘en ik hoor daar niet bij’ denkend), in plaats van “wij hebben dat met ons departement goed geregeld”.

    Kom ik terug bij een stelling van Edward de Bono: “stuur iedere ambtenaar die zijn baan overbodig maakt, dus niet dat iemand anders er meer werk door krijgt, met pensioen met behoud van salaris’. Over 10 jaar kunnen we onze ouders weer menswaardig behandelen in de tehuizen.