*

Welingelichte Kringen.nl
WOENSDAG 26 NOVEMBER 2014 

Mannen houden niet van ideale mannelijkheid in reclames

Een man is niet slechts een flirt, makker of bierdrinker
Mannen houden niet van ideale mannelijkheid in reclames
Door - donderdag 2 augustus 2012, 14:50 in categorie: Samenleving

Mannen reageren vaak negatief op reclame waarin de ideale mannelijkheid wordt uitgebeeld. Dit komt uit onderzoek van Cele Otnes, professor marketing aan de University of Illinois. Otnes stelt dat mannen bij het zien van de ideale man in een reclame met gevoelens van kwetsbaarheid en onvolmaaktheid worden geconfronteerd. Mannen kunnen zich hierdoor ook gaan afkeren van het geadverteerde product.

Volgens Otnes zullen adverteerders beter rekening moeten houden met de diverse mannelijke demografie: “In reclame wordt de man nog vaak afgebeeld als de speelvogel, de bierdrinker of de makker, maar die stereotypes gaan niet op voor het merendeel van de mannelijke bevolking. Adverteerders moeten het spectrum veel breder maken en zich ook richten op de vader, de echtgenoot en de klusjesman.”



Bron(nen):   Express.be  Phys.org   
Wil je reageren? Klik hier!
  • http://twitter.com/BonJohnIII John Bon

    Gek hè, de gemiddelde man is verworden tot een walgelijk verwijfd surrogaat van wat eens man was. Wussification noemen ze dat in Amerika.

    Ik schaam me echt voor de gemiddelde man in de reclame (en niet alleen in de reclame).

    Kijk naar die sul in de HG schoonmaakmiddelenreclame. Je zou die *&*^*&(& toch een schop verkopen!

    Of een autoreclame waarin een bejaarde opeens tot de ontdekking komt dat hij toch op mannen valt. Is ook een typisch vrouwenautootje. En nu we het toch over autoreclames hebben, ik ken geen enkele man, zelfs de verwijfde niet, die dat vrouwelijke rode stadskarretje een ‘dikke OTO’ vinden.

    Maar laten we eerlijk zijn. Vrouwen komen er ook niet al te best af. Blijkbaar zijn er waterproducenten die van femdom houden en de vrouw aan de macht willen zien en denken dat er echte mannen zijn die zo kwijlend naar een barbie kijken die vergeten is om zich thuis te fatsoeneren.

    Er zijn ook vrouwenreclames die zo gefrustreerd zijn dat mijn vrouw er van walgt. Die menen meerdere keren gefrustreerd te moeten roepen dat vrouwen sterk zouden zijn. Lijkt heel sterk op het overschreeuwen van de eigen onzekerheid, dus ze ontkrachten hun stelling gelijk weer :)

    Uit deze reclame kun je ook concluderen dat een zweetlucht hoort bij sterk zijn, dus dat je beter helemaal geen chemische rommel kunt kopen om dat te maskeren. Goed voor de omzet!

    • Edward_II

      Ah, jij bent het dus die naar dat geleur op de tv kijkt. Ik vroeg me al af voor wie ze dat uitzonden.

      Ik vind dat zo vreemd: (bijna) iedereen klaagt over de Jehova’s Getuigen die een paar keer per jaar ongewenst aan je deur komen, maar dat op tv tussen de reclames door af en toe een stukje programma wordt uitgezonden, dat blijken sommigen niet erg te vinden.

  • Le_bon_sauvage

    Mensen met enig zelfrespect en zelfbewustzijn nemen reclames sowieso niet serieus. Hallo, die pipo’s proberen je iets te verkopen! Die zijn dus bij voorbaat verdacht. Ieder greintje reclame dat niet feitelijke informatie bevat is bedoeld als manipulatie.

    Laats reclame van Nuon gezien, dat ze zo groen bezig zijn door electrisch rijden te stimuleren. Haha, grapjassen, heel Nederland electrisch dat zouden ze wel willen natuurlijk. Maar ondertussen kolencentrales bouwen….

  • Edward_II

    Het is toch zo simpel:

    1) Iedere euro die aan adverteren/leuren is besteed, is niet besteed aan het product.

    2) Hoe slechter het product, hoe meer er mee geleurd moet worden.