H&M gebruikt zestigjarig model voor nieuwe badpakken campagne

Samenleving
zaterdag, 25 juni 2016 om 17:13
welingelichtekringen header 1
De modewereld is nog erg gebrekkig als het gaat om diversiteit. Modellen zijn vaak jong, wit en vooral erg dun. Toch toont de nieuwe campagne van het Zweeds mega modeconcern H&M een heel opvallend model in badpak. Namelijk: de zestigjarige Gillean McLeod. Het is niet voor het eerst dat de H&M probeert te breken met de vastgeroeste eisen aan modellen. Zo was de meest recente modeshow een ongebruikelijke show, met dikkere, dunnere, oudere, getinte en transgender modellen op de catwalk. McLeod is niet de enige die pas na het pension furore maakt als model. Zo is de zestigjarige Fransman - die eerder een carrière in de filmindustrie had - ook hard op weg naam te veroveren in de modellenwereld. Nog een ander voorbeeld is het zestigjarige model . 'Het heeft me negen jaar pilates, zwemmen en wandelen gekost om in vorm te geraken en mijn schouders los te maken. Niets maakt je ouder dan een slechte houding. Het is iets waar ik elke dag aan moet werken.' aldus Gillean McLeod in .