Hond eet crack en bijt daarna baasje dood voor de ogen van BBC-ploeg

Een hond at een grote hoeveelheid crack. Daarna beet hij zijn baasje dood, die een documentaire over drugs aan het filmen was.

Mario Perivoitos, die werkzaam is in IT, had zware verwondingen aan zijn hoofd en hals, inwendige bloedingen en een verbrijzeld strottenhoofd. De filmploeg van de BBC probeerde zijn Staffordshire bull terrier, genaamd Major, weg te jagen en belde de hulpdiensten. Maar de 41-jarige Londenaar overleed in het ziekenhuis.

Perivoitos was één van de getuigen in de BBC-documentaire ‘Drugs Map Britain’. Op de bewuste avond was hij om 22 uur thuisgekomen. Hij nam cocaïne, werd onwel en kreeg een epileptische aanval. Zijn hond viel hem aan toen hij op bed lag.

“De hond had acht keer zoveel drugs in zijn bloed als is toegestaan om auto te rijden,” aldus toxicoloog Nicholas Carmichael. Hij vond cocaïne en morfine in de urine van de hond. “Het dier heeft duidelijk drugs ingenomen. Of hij het nu gegeten heeft of binnen heeft gekregen door rook, het heeft waarschijnlijk invloed gehad op het gedrag van het dier.”

Een dierenarts zal de hond laten inslapen.

Bron(nen):   The Independent