*

Welingelichte Kringen.nl
WOENSDAG 03 SEPTEMBER 2014 

‘Apple maps’ blijft er lachwekkende puinhoop van maken

Tomtom: Er is een groot verschil tussen een 'map' en een 'app'
‘Apple maps’ blijft er lachwekkende puinhoop van maken
Door - zondag 23 september 2012, 13:18 in categorie: Tech

Wie kent niet – al is het van de plaatjes – de fameuze glazen Apple store in hartje New York? Apple maps maakt er dit (zie hieronder) van. Wat doen die megarotsblokken midden op de busbaan?

Het is 1 van de vele lachwekkende voorbeelden van de mislukking van de overstap van Apple van Google maps naar kaarten van TomTom.

Hoe kon het zo mis gaan? Apple was iets te gretig in de poging om snel van Google af te komen en onderschatte de overgangsproblemen.  Apple voegt in ‘maps’ gegevens van verschillende externe bronnen (bijvoorbeeld kaarten en de points of interest) samen. Google heeft dat meer in eigen hand gehouden.

Bij het in elkaar schuiven van alle data gaat het mis bij Apple. Het is een blunder juist in de periode waarin Apple groeit & bloeit dankzij de iPhone 5.

Overigens blijft Tomtom ontkennen medeschuldig te zijn. Er is niks mis met de kaarten. Het gaat mis bij Apple. Er is een verschil tussen een  ‘map’ en een ‘app’, zeggen ze bij Tomtom.

Nog meer idiote fouten in Apple-maps:

 

 

 



Bron(nen):   TechCrunch  HuffPost   Examiner
Wil je reageren? Klik hier!
  • http://twitter.com/FantoomPARadox FloatingSoulPeter

    Tsja, hoogmoed komt voor den val.
    Die iPhone5 is ook niet echt een verbetering, maar je moet altijd de nieuwste hebben hè ?
    Hij is wat langer. Wat platter en voor de rest maakt het geen ene reet uit.
    Maar ja, geld moet rollen. En de houdbaarheid van die toestellen is ook niet bepaald eeuwig.

    Ik heb wel een test gezien met de iPhone5.
    Laten vallen. En dat overleeft die wonderbaarlijk.
    Maar dingen kunnen nog altijd spontaan kapot gaan, zoals bij mij.
    Net als bij de Nokia. Toen was het 2 keer de 2.
    Na de 2de keer deed die helemaal niks meer.

    Hierbij vervalt dus alle garantie op je Apple produkten, want je kunt ze later stuiteren vanaf je hoofd.
    Hiermee is bewezen dat Apple het eerste produkt is dat geen garantie meer garandeerd.
    Hij kan dus nooit zomaar kapot gaan dus moet het wel met opzet zijn.

    Moet ik verdergaan ? ;-)

  • marianne martens

    een klein probleempje in het dagelijks leven..paar dagen geleden gingen we naar Noordwijk aan Zee( prachtige boulevard, prachtige zee, lekker warm water ). had alles al op de IPAD/ app uitgestippeld.We gingen naar een Zorghotel. Schoonzus werd na 2 dagen ziekenhuis in een rolstoel gemept,chauffeur kwakte haar in het busje, 2 dagen verpleegtehuis ( geen pijn medicatie, hadden ze niet!!!!, wel zware operatie ) is ze naar het Zorghotel vervoerd. Fantastische ambiance.heerlijk om daar te genezen en herstellen. De geen- verpleegkundigen aan bed verdienen net zoveel als een net afgestudeerde verpleegkundige.!!!!!!!
    De weg er naartoe met de Tom.Tom map was een aanfluiting, niets maar dan ook niets klopte.Het is toch grappig dat alles met elkaar te maken heeft. Tweedeling in de maatschappij/ ziektekostenverzekering en worden belazerd als mens met alle andere mensen.

  • catchit64

    Voorlopig wacht ik nog maar even tot de iPhone 6 uit is, dan koop ik de uit ontwikkelde en hopelijk feilloos werkende iPhone 5