Je telefoon aan de oplader naast je bed kàn heel gevaarlijk zijn

Wiley Daley ging 22 maart slapen met naast zijn bed zijn iPhone, zoals altijd en zoals de meeste van ons. En uiteraard aan de lader, zodat de telefoon mooi vol is bij het ontwaken.

Hij ontwaakte echter onder stroom. De metalen ketting om zijn nek was in contact gekomen met de stroom van het verlengsnoer van zijn oplader. Het stopcontact was namelijk – hoe herkenbaar – net te ver weg voor zijn oplader. Zijn ketting kwam onder stroom te staan, Wiley werd uit zijn bed geslingerd en liep zware brandwonden op aan zijn nek. Misschien verstandig even na te denken of het jou ook zou kunnen gebeuren.

Bron(nen):   Washington Post