Reacties (27)
Vraag aan die 12000 of ze die zigeuners als buren willen in een nieuw op te zetten stad ergens in de Midi. Kijken hoeveel positieve respons je ontvangt.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Carlo
In Frankrijk heb je ook gewoon studiefinanciering, bijstand en sociale woningbouw. Dat die zigeuners in illegale kampen leven is dus grotendeels hun eigen schuld en aangezien dit tegen de wet is plegen ze een misdaad en worden dan teruggestuurd. Ik heb er geen probleem mee zolang Frankrijk niet de bevolkingsregisters afgaat op zoek naar zigeuner achternamen en dan die paar zigeuners die zich wel aan de wet houden uit hun legale woningen sleurt en het land uit schopt en voor zover ik weet gebeurt dat niet.
De mensen die hierbij moord en brand schreeuwen zijn niet goed geinformeerd of zoeken gewoon een stok om Sarkozy mee te slaan.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Jan
Ze zouden daar voor de gein eens moeten suggereren dat ze hierna ook alle Joden gaan uitzetten. En dan eens kijken wat er gebeurt. Gewoon, voor de gein he.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Charlie
Natuurlijk voor de gein. Is toch hartstikke grappig!
Al dat Joods tuig die alles stelen wat lost en vast zit en zich liever illegaal huisvesten en de kinderen de stad in sturen om muziek te gaan maken of zakken te rollen, dan gewoon deel te nemen aan de maatschappij. Het is dieptriest maar helaas wel de realiteit.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: N. Davidson
Ik ben ervoor om alle Fransen uit te zetten.
Behalve Ephi natuurlijk.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Robbert L
Het is natuurlijk weer spierballenvertoon van Sarkozy enerzijds, maar anderzijds is 75% (!!!) van die Roma tot over zijn oren gedompeld in ernstige criminaliteit en blijft daarin.
Ook ik zou graag van die 12.000 Franse demonstranten willen weten wie van hen er, al of niet graag, zo'n authentieke, lekker 'wilde' Romafamilie naast zich wil hebben wonen.
Geen een denk ik.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Kees Cornelder
Komt de laatste tijd wel vaker voor dat de media, net als hun partners in crime, politici, volledig naast de realiteit leven en een soort van über-moraliteitsgevoel hebben.
Het liefst willen ze een dictatuur waarin ze iedereen tot 90% belasten, hun denken controleren, hun stemgedrag bepalen, hun handelen in banen leiden en ieder afwijkend gedrag afstraffen.
De burger is maar lastig en luistert niet goed naar de alsmaar beter wetende media en politiek.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Ansie
Een probleem is dat de zigeuners niet in gewone woningen kunnen wonen. Zij willen dat hun woning wielen heeft, zodat zij kunnen verhuizen met hun huis (het begrip woonwagen). Er zal dus een oplossing moeten worden gevonden. In dichtbevolkte streken is geen ruimte voor woonwagens en rondreizende zigeuners, omdat de maatschappij daar niet op is berekend. Buiten Europa zullen de zigeuners meer vrijheid hebben, bijvoorbeeld in Noord-Afrika, waar nomaden voorkomen in de woestijn.
Geplaatst op: zaterdag 4 september 2010 | Door: Juriste
Er is uiteraard weinig opkomst omdat iedereen weet wie zigeuners zijn en de problemen die je met deze groep mensen krijgt
Ze komen ook nog uit een ander land dus waarom zou links massaal voor deze mensen opkomen (al weet je het eigenlijk nooit met mensen die op links stemmen)
En ik blijf zeggen dat we met zigeuners nog een hoop problemen gaan krijgen Zeker als de grenzen open gaan van roemenie en bulgarije,ook daar zijn ze liever kwijt dan rijk
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: de bonn
Heeft met discriminatie niets te maken. Waar ik woon wonen mensen van vele nationaliteiten en sinds kort komen hier ook Roma om te bedelen beroven en inbreken, maar ja dat ze niet komen om te werken en zich uitsluitend met criminaliteit bezig houden mag je niet zeggen dat is taboe.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: Zambezi
En dan de homo's en lesbo's. Die kunnen we daarna mooi uitzetten. Niet de Joodse homo's en lesbo's natuurlijk want dat zou antisemitisch zijn.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: Arjan
Sinds Sarky zijn Grenoble speech hield is hij 4 punten in de populariteit gestegen.
Anders dan wereldvreemde naivelingen begrijpen de fransen dat een nomadenvolk zonder inkomsten maar op 1 manier aan geld kan komen. In de plaatsen waar deze volken neerstrijken schieten de misdaadcijfers omhoog. In een geval met 259%.
Gemiddeld echter zijn ze goed voor ongeveer 60% misdaadstijging.
Voor iedereen die gelooft dat een nomadenvolk in deze tijden van barre werkloosheid ergens legaal geld kunnen verdienen, laat me even weten ik heb nog een toren te koop staan in Parijs.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: petrossa
En daarna de Polen. Die deugen namelijk ook niet. Ze jatten onze banen en onze auto's waar ze verschijnen neemt de werkloosheid en wetteloosheid toe. Soms zelfs met 259%.
Gemiddeld zijn ze goed voor een werkloosheidstijging van 60% onder autochtone bevolking. Maar voor het deporteren eerst even checken dat we geen Joodse Polen uitzetten. Want dat zou antisemitisch zijn.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: Arjan
Om te beginnen moeten ze alle mensen eruit gooien die Arjan heten.
Ook Joodse mensen die eventueel deze naam dragen.
Ik maak dat onderscheid niet.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: N. Davidson
"In de plaatsen waar deze volken neerstrijken schieten de misdaadcijfers omhoog. In een geval met 259%.
Gemiddeld echter zijn ze goed voor ongeveer 60% misdaadstijging."
Of dat waar is weet ik niet (het zou best kunnen), maar daar gaat het hier helemaal niet om. Deze zigeuners worden niet uitgezet omdat ze zigeuners zijn maar omdat ze uit een niet-Schengen land komen, in illegale kampen wonen en geen werk hebben. Als een Chinees vandaag naar Frankrijk verhuist en hetzelfde doet wordt ie er ook gewoon uitgeschopt (net als in Amerika, Canada of Australie zou gebeuren), het is dan ook volkomen in overeenstemming met mensenrechtenverdragen en de Franse grondwet.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: Jan
En daarna alle Moslims. Want iedereen weldenkend mens weet dat die niet deugen. En daarbij maken we geen onderscheid tussen niet Joodse Moslims en wel Joodse Moslims. Want Moslims verdienen ook geen enkele nuance net als Zigeuners. Daarbij maak ik dat onderscheid ook niet, net als Davidson. Hij houdt misschien niet zo van mensen met mijn naam maar we zijn het wat betreft Zigeuners en Moslims altijd roerend eens. Deporteren en ommuren. Witte fosfor erover en klaar!
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: Arjan
Nomadenvolk= iedereen die geen vaste woonplaats heeft en in een mobiel woonverblijf rondtrekt. Dat kunnen zigeuners zijn, maar dat hoeft niet. In frankrijk zijn het over het algemeen bulgaren en roemenen.
Nomanden kunnen geen normale inkomstne hebben omdat dat in deze tijd nou eenmaal onmogelijk is. Niemand neemt een nomade aan, en al helemaal niet in een tijd van grote werkloosheid.
Domme vergelijkingen met ethnische groeperingen om zodoende via een omweg een godwin erin te laten sluipen zijn precies dat. Dom
Laat die nomade met voltallige werkloze familie en enorme woonwagen maar aantonen hoe hij aan zijn geld komt. Moeten alle uitkeringsgerechtigen ook als ze gaan rondrijden in MobileHomes van 100.000dn euro's.
Frankrijk zet ze eruit omdat ze geen aantoonbare bron van inkomsten hebben. En dat recht hebben ze onder de europeese regelgeving.
En zelfs al hadden ze dat niet, dan zouden ze het nog doen. En groot gelijk ook.
Geplaatst op: zondag 5 september 2010 | Door: petrossa
Ieder mens zou het recht moeten hebben om zich daar te vestigen waar het hem/haar het liefste is Als vrije wereldburgers zonder allerlei knellende regels en voorschriften van allerlei regeringen die mensen in een keurslijf willen dwingen en zo nodig moeten registeren. Ik mag ze wel die vrije zigeuners en nomaden Ze laten zich door niets of niemand tegenhouden
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: Gerard
Ach Gerard zolang u er maar geen last van hebt.
Wat voor een utopische samenleving u voor ogen hebt weet ik niet. Een wereldwijd Woodstock of iets in die richting. Minder bureaucratie, en een minder grote overheid oké... Maar er zijn nou eenmaal wetten en regels en die gelden ook voor de zigeuners. Maar u als onderdeel van het zelfbenoemde moraliteitsdenken zal vast wel weer een aantal verzachtende omstandigheden kunnen vinden achter het gegeven dat werkelijk ieder land ze liever kwijt dan rijk zijn.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: N. Davidson
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: yueyan
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: yueyan
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: yueyan
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: yueyan
Weggewikt door de
redactie.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: yueyan
"En zou zoiets vaker voorkomen, journalisten maken iets belangrijk wat verreweg de meeste mensen koud laat? "
90% van de kranten, publieke omroepnieuws bestaat hier uit
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: Bastiaan
@N. Davidson. Dus het feit dat iedereen (?) die lieden eigenlijk kwijt wil is voldoende reden tot uitzetting?
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: Carla
@ Carla
U heeft gelijk dat enige nuances wel op zijn plaats zijn.
Het gaat er natuurlijk niet om ofdat 'iedereen' of een grote groep mensen ze liever kwijt zijn, het gaat om diegenen die zich buiten de maatschappij plaatsen.
Het probleem met de Roma's speelt zich al heel lang af binnen Europa. Hun huidige leefwijze waarin normen en waarden een antisociaal karakter hebben en diefstal als 'normaal' wordt ervaren zijn zaken die erg diep in hun leefwijze verwerkt zitten. Het trekken van stad naar stad zonder enige vorm vorm van inschrijving zijn zaken die men niet hoeft te tolereren.
Uitzetting is in feite ook geen oplossing maar een geval van probleem verleggen. Het eigenlijke probleem begon in Roemenie en daar moet het dus ook worden opgelost.
Misschien dat ze hulp kunnen krijgen van een ander lidstaat met het implementeren van de Roma cultuur binnen de Roemeense samenleving. Het probleem is echter dat veel Roemenen de Roma's als minderwaardig beschouwen.
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 | Door: N. Davidson
Reageren