Barcelona maakt vlak voor start competitie 100 miljoen euro vrij

BARCELONA (ANP) - FC Barcelona heeft een aandeel van 24,5 procent in de eigen audiovisuele studio voor 100 miljoen euro verkocht aan productiebedrijf Orpheus Media. De club doet er alles aan om te voldoen aan de financiële eisen van La Liga. Maar het is nog steeds onduidelijk of aanwinsten als Robert Lewandowski, Raphinha en Jules Koundé zaterdag mogen meespelen tijdens de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen tegen Rayo Vallecano.

FC Barcelona maakte begin deze maand al bekend dat het een aandeel van 24,5 procent in de eigen audiovisuele studio voor 100 miljoen euro verkocht heeft aan Socios.com, een bedrijf dat handelt in cryptomunten voor supporters, zogenoemde fantokens. De Catalaanse topclub is hard op zoek naar inkomsten, onder meer om nieuwe spelers te kunnen inschrijven. Socios.com wordt ook technologisch partner van de club.

De Spaanse topclub verkocht onlangs een kwart van de televisierechten voor de komende 25 jaar. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Sixth Street heeft daar naar verluidt zo'n 500 miljoen euro voor betaald.