Discovery+ denkt net zo groot te worden als Netflix

Discovery verwacht dat tientallen miljoenen mensen wereldwijd zich zullen abonneren op de nieuwe streamingservice van het bedrijf, Discovery+. Dat heeft ceo David Zaslav volgens Deadline woensdag gezegd in een presentatie voor investeerders.

Eerder op de dag maakte het mediaconcern bekend in januari van start te gaan met een eigen wereldwijde streamingdienst. In Nederland is deze vanaf begin januari beschikbaar. Het moederbedrijf van Discovery Channel is ook eigenaar van onder meer huizenzender HGTV, Food Network, realitykanaal TLC, crimezender ID, Oprah Winfrey's OWN, Travel Channel en Animal Planet.

In de VS komen bij de lancering 55.000 afleveringen van 2500 shows van deze zender beschikbaar, wat volgens Zaslav neerkomt op een aanbod even groot als dat van Netflix. "Het voordeel is dat we over de hele wereld als superfans van onze kanalen hebben", aldus de ceo, die voorspelde op wereldwijd niveau met Netflix te kunnen concurreren.

In Nederland was het aanbod van onder meer zenders TLC en Discovery Channel al te zien via Dplay, dat in januari opgaat in Discovery+. De Nederlandse tak van het mediaconglomeraat kondigde woensdag meteen de eerste Discovery+ Original aan: Sex Tape, gepresenteerd door Bobbi Eden.