Evenementenbranche maakt serie over impact coronacrisis

De evenementenbranche wil duidelijk maken hoe groot de impact is van de coronacrisis. Om die reden lanceert de Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) een vijfdelige videoserie waarin mensen uit verschillende takken binnen de sector vertellen over hun stille zomer. De eerste aflevering staat sinds woensdagmiddag op het YouTube-kanaal van de VVEM, maakte de vereniging woensdag bekend.

In de videoserie wordt duidelijk hoe het achter de schermen gaat met de evenementenbranche nu onder meer festivals, beurzen en andere grootschalige evenementen zijn geannuleerd. Het laat zien hoe wordt omgegaan met deze nieuwe werkelijkheid.

In de eerste aflevering vertellen Marije van Kapel van festivalorganisator Friendly Fire en Jurgen Hoekstra van Rotterdam Ahoy over hoe mooi het is als alle betrokken partijen samenkomen om een evenement te organiseren en dat die magie een levensbehoefte is gebleken nu dit niet kan. In latere afleveringen komen onder meer Q-dance, Stadion Feijenoord en Van Ham Tenten & Podia voorbij. Tot en met 16 september verschijnt er op woensdagmiddag wekelijks een video.

De videoserie sluit aan bij de eerder deze week gestarte Sound of Silence-campagne, een initiatief vanuit België dat in Nederland is opgepakt vanuit de Alliantie van Evenementenbouwers. Mensen worden opgeroepen een oranje kruis met de tekst sound of silence over hun profielfoto te plakken om aandacht te vragen voor het belang van sport, cultuur en entertainment in de samenleving.