Nummer uit Plus-reclame voert Reclamemuziek Top 40 aan

De Nederlandse singer-songwriter Joe Buck heeft de eer om bovenaan de allereerste Reclamemuziek Top 40 aller tijden te staan. Zijn nummer The Way You Take Time, dat werd gebruikt in de reclame van supermarktketen Plus, kreeg de meeste stemmen van het publiek. Dat werd donderdagochtend bekendgemaakt in de ochtendshow Jan-Willem start op op NPO Radio 2.

Joe maakte het liedje eerder dit jaar voor de supermarkt. Het was in eerste instantie geen volledig nummer, maar door de vraag van fans kwam deze er later alsnog.

Ook de tweede plek in de reclamemuzieklijst is voor een liedje van Plus: Back To You van Hannah Mae. Wim Sonnevelds Het dorp, dat werd gebruikt in een spotje van Eneco, staat op de derde plaats. Ook klassiekers als 15 miljoen mensen (Postbank), Morning Has Broken (Wereld Natuur Fonds) en People Gotta Move (ANWB) wisten een plekje in de top 10 te bemachtigen.

De lijst is een initiatief van De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl. Luisteraars konden tot en met zondag stemmen op hun favoriete liedjes. In totaal werden er 41.242 stemmen uitgebracht. De gehele top 40 wordt vrijdag uitgezonden door Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes op NPO Radio 2.