De NPO Ombudsman heeft over nagenoeg elke uitzending van het tweede seizoen van Ongehoord Nieuws klachten ontvangen. In totaal werd over 22 van de 23 uitzendingen die binnen de onderzoeksperiode vielen geklaagd, zo valt te lezen in het woensdag verschenen rapport van de ombudsman.
Het onderzoek besloeg de periode van 16 augustus tot en met 1 november. Alleen de aflevering van 30 augustus ontbreekt in het overzicht van uitzendingen waar klachten over zijn binnengekomen. Daarbij staat wel de kanttekening dat opname in de tabel met klachten niet betekent dat de klacht gegrond was.
In totaal registreerde de ombudsman 1936 mails met klachten, vragen en complimenten over de uitzendingen van Ongehoord Nieuws. In 1852 gevallen ging het om klachten over items of uitzendingen. Veruit de meeste klachten, 1769, gingen over de uitzending van 15 september. In die uitzending werden zonder context video's getoond waarin zwarte mensen witte mensen aanvielen. Afzenders klaagden het meest over discriminatie, en daarnaast over onjuiste inhoud, taalgebruik, objectiviteit en schokkende beelden.
De Ombudsman licht desgevraagd toe dat de verhouding tussen de hoeveelheid zendtijd die ON! heeft en het aantal klachten dat binnengekomen is over de omroep "veel zegt. Met de minste hoeveelheid zendtijd genereert de omroep de meeste klachten."