Pepsi stopt als sponsor van halftime show Super Bowl

De National Football League moet op zoek naar een nieuwe sponsor voor de beroemde halftime show die ieder jaar tijdens de Super Bowl wordt gegeven. Pepsi stopt na tien jaar met het sponsoren van de show, die in die tijd ook de naam droeg van de frisdrankgigant.

Volgens The Hollywood Reporter grijpt de NFL de kans aan om de halftime show groter te maken en ook buiten de Super Bowl uit te baten. Daarom zou de organisatie nu op zoek zijn naar een sponsorpartij die interesse heeft in zaken als video's van achter de schermen en bonusmateriaal.

Afgelopen winter scoorde de halftime show flink met een optreden van rappers Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, 50 Cent, Mary J. Blige en Kendrick Lamar. Zowel voor de NFL als voor de artiesten zelf was dat een goede zaak: de muzikanten werden in de dagen na de veelgeprezen show ontzettend veel beluisterd op streamingservices.

In de afgelopen jaren traden onder meer The Weeknd, Shakira en Jennifer Lopez, Lady Gaga, Justin Timberlake en Beyoncé op tijdens de finale van het American Footballseizoen.