Producent Pupkin gaat zich meer richten op vrouwenfilms

Filmproducent Pupkin, bekend van hits als Jongens en Van God los, gaat zich in de toekomst meer richten op films voor vrouwen tussen de dertig en vijftig jaar. Om deze "bemoedigende en spitsvondige verhalen" te vertellen richt het productiehuis een nieuw label op, Juliet.

Pupkin wil hiermee een doelgroep aanspreken die op dit moment naar haar mening nog te weinig wordt bediend, zo maak het bedrijf donderdag bekend. De filmproducent profileerde zich de afgelopen jaren vooral met waargebeurde (misdaad)verhalen; hitseries als Van God los, Smeris en binnenkort The Spectacular, over een reeks IRA-aanslagen in Limburg. Daarnaast maakte de producent films als Jongens, Aanmodderfokker en Paradise Drifters.

Het oprichten van het label Juliet is volgens Pupkin "ontstaan vanuit de motivatie films en series te produceren die bijdragen aan een optimistische samenleving en nieuwe generaties inspireren". Het label wordt creatief geleid door Iris Otten en Nathalie van der Burg. Sinds 2009 werken zij samen bij Pupkin als producent en gedelegeerd producent.

De eerste serie die zij ontwikkelen is Lampje, gebaseerd op het succesvolle jeugdboek van Annet Schaap.