Ruim 1,4 miljoen kijkers zien Meilandjes naar Nederland verhuizen

De aflevering van Chateau Meiland stond maandagavond op SBS6 helemaal in het teken van de verhuizing van de familie Meiland terug naar Nederland. Het boeide gemiddeld ruim 1,4 miljoen kijkers, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Daarmee scoort het programma een vierde plek in de dagelijkse top 25. De bovenste drie plekken zijn allemaal bezet door nieuwsbulletins. Op nummer één staat - bijna traditiegetrouw - het NOS Journaal van 20.00 uur, daar keken meer dan 2,4 miljoen mensen naar. Het RTL Nieuws van half acht trok even daarvoor ruim 1,5 miljoen kijkers, net iets meer dan de 1,4 miljoen belangstellenden voor het NOS Journaal van 18.00 uur. Tussen dat bulletin en Chateau Meiland zat slechts een gemiddeld verschil van 49.000 kijkers.

Na de realityserie over de Meilandjes deed Kopen zonder kijken op RTL 4 het primetime het best van de rest met ruim 1,3 miljoen kijkers. Waar is De Mol?, dat aansluitend aan Chateau Meiland werd uitgezonden, wist nog 653.000 kijkers aan zich te binden.