TP Vision: een derde Nederlanders kijkt meer tv dan voor pandemie

Een derde van de Nederlanders kijkt meer tv dan voor de coronapandemie. Dat meldt TP Vision, de licentiehouder van Philips TV, dat dit liet onderzoeken. Aan het onderzoek deden 1044 Nederlanders tussen de 18 en 75 jaar mee.

In 2020 vond 59 procent dat televisie een belangrijke rol in hun leven speelde, nu is dat 68 procent. Ruim de helft van de Nederlanders, 55 procent, noemt televisie zelfs een "essentieel onderdeel" van hun leven. Dat ten opzichte van 47 procent in 2020. Een vijfde van de Nederlanders schafte een nieuwe televisie aan tijdens de coronapandemie.

Ook komt uit het onderzoek naar voren dat Nederlanders hun televisie op een andere manier zijn gaan gebruiken. Zo is 15 procent muziek gaan luisteren of meer muziek gaan luisteren via de tv en is 35 procent meer gebruik gaan maken van streamingdiensten als Netflix, of hiermee begonnen. Voor gamen en sporten via de televisie is dit respectievelijk 6 en 7 procent.

Het onderzoek is in maart uitgevoerd door marktonderzoeksbureau PanelWizard.