We zijn er Bijna! van start met ruim een miljoen kijkers

Het nieuwe seizoen van We zijn er Bijna! is dinsdagavond op NPO 1 van start gegaan met 1.023.000 kijkers. Het programma van Omroep MAX is daarmee goed voor een vierde plaats in de top 25 van best bekeken programma's, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO).

Ook in het elfde seizoen van We zijn er Bijna! volgt de kijker een groep oudere Nederlandse toeristen die op reis gaat met camper of caravan. Onder leiding van presentatrice Martine van Os is dat deze keer door Spanje. Vanaf de Cantabrische kust vertrekt de groep dwars door het binnenland richting de zuidkust. In totaal wordt er een kleine 3000 kilometer afgelegd. De serie volgt de vakantiegangers in hun dagelijkse wel en wee en wordt daardoor ook weleens slow-tv genoemd, maar dat is volgens Van Os niet helemaal juist. "Mensen noemen het slow-tv, maar het grappige is: als je goed kijkt, zie je dat geen scène langer dan een minuut duurt", zei ze onlangs nog tegen Televizier.

Andere programma's waar dinsdagavond goed naar werd gekeken, waren de Champions League-wedstrijd tussen Rangers FC en PSV (1.107.000) en De Slimste Mens (1.232.000). De meeste kijkers waren traditiegetrouw voor het NOS Journaal van 20.00 uur. Daar stemden 1.408.000 kijkers op af.