Wendy van Dijk vervangt haar tijdschrift door specials

Het magazine Wendy van Wendy van Dijk houdt na vijf jaar op te bestaan. Vanaf het voorjaar worden de traditionele nummers vervangen door Wendy-specials, schrijft de televisiepresentatrice op haar website. "We blijven ons richten op de zoektocht naar geluk en gezond leven."

Wendy gaat zich focussen op online. "Wij hebben er voor gekozen om een digital first bedrijf te worden, om zo onze doelgroep nog beter te bereiken", legt ze uit. "We willen ons meer focussen op onze dagelijkse content, omdat we zien dat de groei op online en social groot is en er dus een enorme behoefte bij ons publiek is om iedere minuut van de dag pakkende verhalen te lezen en goede tips te krijgen. Voor mij is ‘een helpende hand bieden’ heel essentieel. Via online en social kan dat op dagelijkse basis en heb je rechtstreeks contact met je publiek."

"In de wereld van print zie je dat er ook daar in snel tempo veel aan het veranderen is en daarom willen we ons ook daar meer focussen op het bieden van een helpende hand." Volgens Van Dijk kan ze met de Wendy-specials beter inspelen op die lezersbehoefte naar hulp en inspiratie. Hoeveel specials per jaar zullen verschijnen is niet bekend.

Wendy van Dijk gaat samenwerken met de uitgeverij van 100%NL Magazine.