Heineken laat bier verwateren terwijl het de prijs verhoogt

Economie
dinsdag, 15 januari 2013 om 17:58
welingelichtekringen header 1
Heineken is een wereldspeler op de biermarkt. De brouwer bezit vele merken op alle continenten en dat levert het bedrijf een goede winst per jaar op. Dat kan nog hoger, moet Heineken hebben gedacht. Het kondigde onlangs aan het alcoholpercentage van John Smith's Extra Smooth, een geliefd biermerk in het Verenigd Koninkrijk, met ingang van februari te verlagen van 3.8% naar 3.6%, meldt de . Door de verlaging hoeft Heineken minder belasting te betalen. Wel wordt gesuggereerd dat de smaak van het 'no-nonsense beer' hetzelfde blijft. Wat volgens de krant niet eender blijft is de prijs. Die wordt verhoogd met 2,5 pence voor een pint. Buckler, ooit ook een merk van Heineken, verdween snel van de markt nadat Youp van 't Hek het merk belachelijk maakte. Voor Heineken dreigt een 'skyfall' door dit met water aangelengde bier. Prins Harry met zijn 'favoriete' bier.