De reputatie van IKEA heeft drie rake klappen gehad

IKEA was een onaantastbaar sterk merk. Maar in een jaar tijd waren er meerdere incidenten die het merk - ook in metingen van de sterkte van een merk zoals in de Amerikaanse YouGov's index (grafiek) - een paar flinke tikken gaf. Eerst was er het incident waar bleek dat IKEA in catalogi voor de islam-markt vrouwen weg photoshopte. Toen kwam aan het licht dat de goedkope meubels in de DDR-tijd werden gemaakt door dwangarbeiders die bijna niets verdienden, en tenslotte was er het paardenvlees in de gehaktballetjes en de poepsporen in de taart. En daar omheen gonzen altijd weer de verhalen over de miraculeuze wijze waarop het miljardenconcern belastingen vermijdt. Het heeft het merk faam gekost:

Bron(nen):   Business Insider      

1 Reactie Doe mee met de discussie →


  1. plattekleppet

    Desondanks is het er nog iedere dag stervens druk. De mensen komen in eerste instantie voor de spullen uit de catalogus en niet voor het eten.

Reacties niet toegestaan