Rolls-Royce, nu nog kleiner

Waren de marketingmensen met vakantie? Had de directie een black out? Bestaat het woord timing niet meer? Hoe dan ook: volgende maand op de autosalon van Genève presenteert Rolls-Royce de nieuwe 200EX. Een beetje kleiner dan we gewend zijn van het befaamde automerk, maar nog altijd groot genoeg.
Zeker, er worden allerlei grappen gemaakt over het moment waarop Rolls-Royce meende met dit wagentje op de markt te moeten komen, maar wisten zij veel toen ze dit vier jaar geleden besloten. Destijds leek de komst van de kleine immers heel verstandig.
De 200EX is slechts 5.40 meter lang en aldus iets bescheidener van afmeting dan de Phantom, de vorige nieuweling, en ook een stukje lager. Voor de rest is de vormgeving bijzonder RR, en binnenin is de zaak als vanouds met fijne hout- en leersoorten afgewerkt. Onder de motorkap ligt een twaalf-cilinder motor verscholen, die het voertuig geruisloos maar zeer krachtig naar topsnelheden voert, en ondanks het ietwat archaische uiterlijk is deze auto volgestopt met de allernieuwste elektronica.
Een preview voor een aantal vaste klanten schijnt tot zeer enthousiaste reacties te hebben geleid, ook al kwam de prijs tot op heden niet ter sprake. Dat is natuurlijk goed mogelijk, we moeten niet net doen of alle miljonairs nu in de problemen zitten.

Bron(nen):   Neue Zuercher Zeitung