ICI PARIS: luxe blijft lekker

Ja, de rijken hebben het zwaar. Welingelichte kringen heeft al eerder betoogd dat rijke mensen in deze economische crisis veel meer zijn kwijtgeraakt dan arme sloebers. Wie veel heeft kan immers ook veel verliezen.
Maar dat betekent niet dat de miljonairs nu op een houtje zitten te bijten. Ze blijven stug consumeren en het luxe-conglomeraat LVMH (Möet Hennessy Louis Vuitton) heeft een redelijk eerste kwartaal 2009 achter de rug.
Merken als Louis Vuitton, Fendi en Kenzo haalden een hogere omzet. Horloges en juwelen (o.a. Hublot en Tag Heuer) vielen wat terug en ook de drankafdeling van LVMH (o.a. Dom Pérignon Champagne en Hennessy Cognac) had een dipje.
Maar als gezegd:over het geheel genomen had dit luxe-bedrijf een goed kwartaal. Oorzaak: ijzersterke marketing (de Louis Vuitton-campagnes zijn onverslaanbaar) en in de opkomende markten (India, China) is de honger naar luxe-labels gewoon niet te stillen.

Bron(nen):   The Wall Street Journal