En de winnaar is……McDonalds!

Daniel Gross is de chroniqueur van de recessie voor Slate en Newsweek. Schrijver bovendien van het beste boek over de crisis ‘Dumb Money.’ Gross vindt het tijd om de winnaar van de crisis vast te stellen. Het lijkt hem zonder twijfel McDonalds. Zowel in Amerika als bij ons wilden consumenten niet zelf koken, maar niet uit eten. Op die wens past McDonalds.
Bovendien:

  • McDonalds richtte zich in de VS op koffie. Daar zit een hoge winstmarge op en McDonalds begon met koffie net toen consumenten 4 dollar voor een bekertje Starbucks wel wat veel begonnen te vinden.
  • De verkopen groeiden in 2008 meer dan in 2007 en 2006
  • In Europa steeg de omzet per filiaal met 6,9 procent
  • McDonalds breekt stevig door bij de middenklasse van China, India en Indonesië. En in die landen groeide de economie door, ondanks de recessie.
Bron(nen):   Slate