In de financiële wereld is het dus al een paar keer gebeurd dat het systeem de mens in de moeilijkheden bracht, schrijft Joost Steins Bisschop. Maar zou het systeem de mens ook nog eens voor fouten kunnen behoeden? Het kan. Vorige maand maakte Philips bekend de Rationalizer op de markt te brengen. De Rationalizer werd ontwikkeld samen met de VU en de ABN-Amro. Een mooi trio: een techneut, een wetenschapper en een slachtoffer. Het werkt simpel. Een beurshandelaar krijgt een polsband, de emobracelet.Als de beurshandelaar zich te veel door emoties laat leiden proeft de Rationalizer dat onmiddellijk en gaan er rode lampjes op het scherm branden. ‘Oeps‘, denkt de handelaar, hij corrigeert zichzelf meteen, en neemt een hap kandijkoek.
Zie voor de volledige versie van deze column link 1
Favoriete blogs
-
Emerce
- AOL wipt ruim een derde van…
- Sony heeft plannen voor iTunes…
- Twitter rolt dit jaar nog commerci…
- Google toont broncode van Chrome…
- De valkuilen van online advertising…
- 2010: Social media wordt mainstream…
-
Marketingfacts
- TedxAms interviews van de #TedXamsterdam…
- TEDxAmsterdam bedankt!
- Interview met Kevin Kelly op…
- Blue Shots TV: Hans Aarsman,…
- Duurzaamheid op TEDxAMS: lokale…
- Viral Friday: Drunk Pole Dancing…
-
Molblog
- Functienaam als nieuwe incentive…
- Over reclame die opvalt op straat…
- Van Nicolaas naar Sint Nicolaas…
- Naked Wines, verleidelijke marketing…
- CoveritLive: TEDxAmsterdam
- Breng de klantenservice naar…
-
Hyped
- Veiling DSB auto’s succes:…
- Hyped.nl geeft prachtige prijzen…
- Twitter COO: binnen enkele maanden…
- Technorati: Nederlandse marketingblogs…
- Nederlandse miljonairs vechten…
- Miljardair en oprichter eBay…