Philips heeft zijn logo aangepast aan de nieuwe tijd. De golf is gebleven, die ooit verwees naar de radiogolven. De sterren zijn gebleven, die verwezen naar het licht. Maar allemaal met een touch van 2014. En met de slogan ‘Innovation and you’
Philips heeft zijn logo aangepast aan de nieuwe tijd. De golf is gebleven, die ooit verwees naar de radiogolven. De sterren zijn gebleven, die verwezen naar het licht. Maar allemaal met een touch van 2014. En met de slogan ‘Innovation and you’
Als je nou het merk-denken voor een groot publiek ONBEGIJPELIJK wil maken, dan ben je als Philips héél aardig op de goeie weg… Slaat toch nergens op: met veel bombarie (en ongetwijfeld voor veel geld) je oude logo oppoetsen om te laten zien hoe persoonlijk je bent geworden met elektronica. Staaltje gebakken lucht van de bovenste plank!
Helemaal mee eens. Dit heeft ongetwijfeld handen vol geld gekost. Philips kennende duurt het zeker 90 dagen voordat ze de rekening voor deze update betalen, want als je als bedrijf ervoor kiest om voor Philips te werken dan heb je een behoorlijke adem nodig.
(in antwoord op BobBreekbaar)Helaas geldt door voor de meeste grote bedrijven, niet alleen voor Philips. KPN, Shell, Randstad, etc. Allemaal rekeningen die in sommige gevallen zelfs meer dan 270 dagen openstaan.
(in antwoord op catchit64)Als men dan ook het innovatieve karakter van vroeger terug brengt en het NatLab weer een boost kan geven wordt het misschien wel wat. Ander vrees ik dat het stuiptrekking is. Ik heb liever een fatsoenlijke visie, i.p.v. een opgepoetst logo.
Je bedoelt dat dit niet innovatief is?
http://tweakers.net/video/8412/onderzoekers-gebruiken-3d-hologram-van-hart.html
Philips richt zich gewoon wat minder op consumentenproducten (behalve verlichting, zoals de ook innovatieve LivingColors en nu Hue lijnen).
(in antwoord op Dead Silence)Philips is als merk nog steeds sterk. Het logo veranderen is ook een manier om weer eens, al is het even, in het licht te staan.
(in antwoord op Dead Silence)Philips moet inderdaad weer dingen uitvinden, en dan eens goed vermarkten. Daar heeft het lang aan geschort. Het NatLab hoort nu thuis op de TU/e de productie in China en Taiwan. De wereld is anders dan voorheen zeker in de markt waar wij ze van kennen. Nu is Healthcare de tak die bloeit, en die zien we alleen als we er even geen oog voor hebben.