Wanhoop bij KFC: Smerige kip verkopen met lekkere meiden

Het gaat niet goed met Kentucky Fried Chicken. Terwijl McDonalds dankzij de crisis is gegroeid als kool (jaarlijkse omzetstijging sinds 2008 wereldwijd 8 procent) loopt de aantrekkingskracht van KFC steeds verder terug. Mogelijk vanwege het imago: KFC is nog vetter en ongezonder dan de Mac.
In de VS is het bedrijf over gegaan tot de noodmaatregel die past bij bedrijven in nood: zet jonge meiden in. In universiteitssteden lopen nu kuddes studentes in kekke rooie broeken met op hun kont: eet kip van KFC.
Dan komen de jongens vanzelf, is de gedachte.
Maar die klopt niet. De jongens komen vanzelf naar de meiden met de kekke rooie broeken.
Maar niet naar de kip

In feministische kringen in de VS en Australie is het oproer begonnen.
Terwijl de jonge meiden met de kekke rooie broeken er niet mee zitten. Die krijgen $500 per dag.

 

Bron(nen):   Business Insider