Whispering Angel: de wereldberoemde rosé waar Adele over zingt

Een fles Franse rosé, lang was het een saaie, haast minderwaardige keus, maar die tijd is voorbij. Sinds Whispering Angel is rosé weer helemaal hip. Het is de favoriete wijn van menig beroemdheid. Adele zong er zelfs een liedje over.

De Beckhams, Malia Obama en Adele dus, allemaal zijn ze gespot met een fles Whispering Angel, een rosé uit de Provence. Het merk is volgens trendwatchers in zijn eentje verantwoordelijk voor de heropleving van roséwijn in de laatste jaren.

Een verklaring voor het succes is de branding. "De rijkste mensen hebben altijd een fles Whispering Angel koel staan." Op een subtiele manier laat je ermee zien dat je “een serieus besteedbaar inkomen hebt, maar ook bescheiden en trendy bent.” Een fles kost 20 euro dus het is betaalbare luxe en je deelt een ervaring met miljonairs en influencers.

Deze beleving legde het bedrijf geen windeieren. Werden er in 2007 nog maar 9600 flessen Whispering Angel verkocht in de VS, in 2017 waren dat er 3,6 miljoen. Is de smaak dan zo bijzonder? Volgens de marketeers wel: 'spookachtig, een vleugje meloen, een zijdeachtige textuur en een verkwikkende droge afdronk' klinkt het.

Zakensite Businessam is echter nuchter: "Hij glijdt binnen als water en er zijn maar weinig mensen die hem niet lekker zouden vinden. Maar: voor de helft van de prijs vind je makkelijk een rosé die minstens even goed is."

Bron(nen):   Businessam