De verkoop van vulpennen stijgt

Je zou verwachten dat e-mail en de balpen de vulpen ten grave hebben gedragen. Maar de verkoop van Parkers, Mont Blancs en Watermannen stijgt juist, meldt de BBC.
Parker, dat sinds 1888 vulpennen maakt, beweert dat er in de afgelopen vijf jaar een wereldwijde "opleving" is. En Lamy zegt dat zijn omzet in 2011 met meer dan 5% is gestegen. Volgens Amazon is de verkoop van vulpennen dit jaar verdubbeld in vergelijking met dezelfde periode in 2011, en zelfs vier keer hoger dan in 2010.
"De relatie die we hebben met een vulpen is veranderd. Eerst was het een instrument om mee te werken. Nu is het meer een accessoire," zegt Gordon Scott, vice-president van Parker in Europa, het Midden-Oosten en Azië. "Mensen willen de herinnering aan een vulpen in een moderne pen."

Op de een of andere manier werd de vulpen een luxe ding en vond een niche. Een verkoper van vulpennen in Londen geeft een verklaring: "Er is in elke winkelstraat wel een McDonald’s maar dat weerhoudt mensen er niet van om te genieten van goed en eenvoudig eten."

Bron(nen):   BBC