Promotiemeisjes van Heineken verkopen bier met hun lichaam

Economie
zaterdag, 24 maart 2018 om 9:00
welingelichtekringen header 1
Heineken wil graag veel bier verkopen op groeimarkt Afrika. En het komt er niet op aan hoe. Het bedrijf zet - via tussenpersonen - mooie meiden in die in mannenkroegen Heineken en zijn dochtermerken moeten promoten. Bijvoorbeeld door 3 voor de prijs van 2 aan te bieden. En ook in Afrikaanse kroegen is het effect voorspelbaar van de combinatie drank, mannen en mooie meiden: ze zijn hun leven niet zeker. heeft een aantal van de vrouwen gesproken en volgens hen vindt Heineken dat het hun probleem is dat ze dag in dag uit worden lastiggevallen, aangeraakt en aangerand. Sylvia: „Ze waarschuwen ons dat we vervelende mannen zullen tegenkomen. Die moet je tolereren, omdat je meer wil verkopen en het merk wil versterken.” „We mogen niet fel reageren en geen stop zeggen als we worden lastiggevallen”, zegt Peace. „Door weg te lopen laat je merken dat je hun gedrag niet op prijs stelt.” Heineken ontkent uiteraard iedere verantwoordelijkheid
Bron(nen): NRC