Op deze 6 manieren zorgen restaurants dat je meer uitgeeft dan je van plan was

Jouw bedoeling is om een leuke avond te hebben. De bedoeling van het restaurant is dat je het gevoel hebt dat het een leuke avond was en dat je zoveel mogelijk geld besteedt.

De volgende trucs worden daar voor ingezet:

1. Een menukaart waar het € teken niet voor de bedragen staat. €29,50 klinkt voor een voorgerechtje duurder dan 29,50

2. Bloemrijke beschrijvingen van de gerechten. Langzaam gegaarde kalfsmuis, op een bedje van jonge sla, gegarneerd met een tartaartje van staartvis en dragonsaus. Dat mag wel wat kosten

3. Combinaties maken. Twee gangen die net iets duurder zijn dan het duurste gerecht. Veel klanten hebben niet door dat ze amper goedkoper uit zijn en ze bestellen zo wel meer

4. Aanmatigende en te dure wijn. Veel mensen durven de huiswijn niet te bestellen en zijn zo te duur uit, voor te matige wijn

5.  Simpele dingen bij een moeilijke (dure) naam noemen. De wang van de kabeljauw, de muis van het kalf, dat soort dingen

6. Muziek. Zonder dat je dat weet heeft muziek een grote invloed. Uit studies blijkt dat waar Franse muziek wordt gedraaid meer Franse wijn en Franse gerechten worden besteld, dan waar Duitse muziek speelt. Daar is weer meer vraag naar Duitse wijn. Als er licht klassieke muziek klinkt voelen klanten zich deftiger en aanvaarden ze hogere prijzen.

 

Bron(nen):   Business Insider      

4 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Bert Hilhorst

    vals geld is de oplossing.

  2. Cornelis Berend

    Tegenregel 1: bestel ALTIJD de huiswijn, want die is niet voor niets de huiswijn. Als die niet te zuipen is dan is’ie huiswijn vanwege het geld i.p.v. de smaak. En dan heeft u meteen een indicatie over wat het restaurant met u voor heeft.

  3. Guest

    in vermomming dineren en an afloop keihard wegrennen

  4. disqus_SpYorrbSI7

    in vermomming dineren en na afloop keihard wegrennen

Reacties niet toegestaan