10 verrassende feiten over het digitale tijdperk

Erik Qualman, schrijver van het boek ‘Socialnomics’ waarin hij alle ins & outs over de huidige digitale wereld verzamelde, zette de meest verrassende feiten op een rijtje. Hier de top 10 plus een video met nog veel meer weetjes.

1. De Y en Z generaties (van ná 1980) beschouwen email als passé; sommige universiteiten zijn er al mee gestopt naar de emailadressen aan studenten te verstrekken.

2. 92% van de kinderen onder 2 jaar hebben al een digitale schaduw (het spoor van publiek voorhanden data en info van ons leven).

3. Als er een boek van Wikipedia werd gemaakt, was het 225 miljoen pagina’s.

4. 90% van de consumenten vertrouwt op klantbeoordelingen vergeleken met 14% die op advertenties vertrouwt.

5. De 1 miljard leden van Facebook maken het tot de op twee na (China & India) grootste natie ter wereld.

6. Elke dag is 20% van de Google zoekopdrachten nog nooit eerder opgezocht.

7. Social media is de nummer 1 activiteit op het web.

8. 1 op de 5 stellen hebben elkaar online ontmoet, 3 op de 5 homoseksuele stellen hebben elkaar online ontmoet.

9. 1 op de 5 scheidingen worden aan Facebook geweten.

10. Kleuterscholen geven les op iPads, niet op schoolborden.

Hier de video gemaakt door Erik Qualman met deze en nog meer verrassende weetjes over alles wat te maken heeft met de huisige digitale wereld:

Bron(nen):   PRDaily      

1 Reactie Doe mee met de discussie →


  1. Jorrit Schippers

    “De Y en Z generaties (van ná 1980) beschouwen email als passé;
    sommige universiteiten zijn er al mee gestopt naar de emailadressen aan
    studenten te verstrekken.”

    Ik zie geen relatie tussen die twee constateringen. Een e-mailadres van de universiteit is doorgaans overbodig, omdat mensen er zelf al een hebben. Daarnaast verlies je het adres als je klaar bent met studeren, dus is het niet heel bruikbaar om te gaan gebruiken als persoonlijke adres. Het is ook behoorlijk wat werk voor universiteiten om dit te regelen voor al hun studenten.

Reacties niet toegestaan